• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • MissieA
    Tindragull skrev 2009-04-28 23:27:37 följande:
    MissieA: Tack för tumhållning! Hoppas att det hjälper. Trodde faktiskt att du var äldre än 22.
    Hehe trodde du jag var äldre? Vad kul att bilderna blev bra. Hur gammal är du?

Elin: vilken tur att hon inte var bokad då. Vilken panik jag hade fått.. Usch vill inte ens tänka på det.
  • Tindragull

MissieA skrev 2009-04-29 00:11:53 följande:

Hehe trodde du jag var äldre? Vad kul att bilderna blev bra. Hur gammal är du?
    Tror nog att jag trodde du var äldre för att du verkar så klok och mogen.
    Jag är 32, jag blir 33 i augusti. Fast jag känner mig inte äldre än 25!
  • Malmöbrud 2009

Tindragull: jag håller tummarna för dig att det löser sig med ringen. Vad roligt med secret box bilderna, ska bli spännande att lämna över som present:) Har också gjort såna.

Elinpierre; Jag är 27 år, han 28 år och vi har hållit ihop i 9 år men känner varandra sedan 13 år tillbaka...Usch, folk och deras kalendrar, tur att hon inte var bokad!!

He he, tur att vi alla är i samma stadie och tankar om bröllop. Jag är nog en bridezilla har jag kommit fram till efter att läst i denna tråden:)

Idag ska jag ta det väldigt lugnt med bröllopet, är däckad av pollen så ska hålla mig inomhus idag. Känner mig så söt och svullen. Smart jag var som cyklade genom en trädallé igår till träningen utan att ta mina allergimediciner....

• elsi

Vi har varit ihop 17 månader, han sa att han skulle fria efter 10 dagar, och friande en månad senare...jag står brud för första gången, jag är 45.... Han är 49, och vi är särbor så länge, inga barn.
    En äkta "courtship"

• Malmöbrud 2009

Elsi: Jag är imponerad! Ni skulle flytta ihop till bröllopet? Så romantiskt, tänk att gifta sig precis i början när man träffas och är sådär nykära!!

• elsi

Ja, det är lite klurigt man har den här flickdröm och sedan,

• anja1661

jag är 27 och m2b är 28...(han fyller 29 i nov)
    vi har varit tillsammans i typ 5år...
    har 2 barn 4 år resp 3år. endast 13månader mellan de och jag blev gravid efter endast 2månader ihop!
    men det känns så rätt och underbart att just han vill gifta sig och leva resten av sitt liv med mig! mig av alla människor!! det e ju helt fantastiskt ju!!

han måste gilla mig en del då han tom valt att ta mitt efternamn!

• Malmöbrud 2009

anja1661: då är vi lika gamla och så skiljer det sig på barnen, vi har inga ännu. Vi har prioriterat studierna...Tänkte sätta igång fabriken nästa vår i stället:)

Har solat utomhus varje lunch och fika nu ett tag, börjar bli orolig om jag är för brun hi hi Tur att det finns tid kvar att blekna på

• anja1661

Malmöbrud 2009 skrev 2009-04-29 12:55:20 följande:

anja1661: då är vi lika gamla och så skiljer det sig på barnen, vi har inga ännu. Vi har prioriterat studierna...Tänkte sätta igång fabriken nästa vår i stället:)Har solat utomhus varje lunch och fika nu ett tag, börjar bli orolig om jag är för brun hi hi Tur att det finns tid kvar att blekna på
    jag studerar nu...det går utmärkt med två "små" barn. jag blir färdig lärare om 2år, med behörighet i förskola, förskoleklass och skola i de lägre åldrarna! själv ska jag jobba inom förskola....

är ni nojjiga över att ha glömt något?? jag har typ panik över det!! tänk om man missar något!!!!!
  • anja1661

jag har börjat fundera på om det verkligen var så smart att planera bröllop till våren....är ju pollenallergiker!

men än så länge har jag klarat mig med enbart snuva. kli i ögonen o hals och svullen näthinna brukar komma runt midsommar annars...
    hoppas jag klarar mig. vill ju inte se helt svullen och rödsprängd ut på bröllopsdagen!!! men hur som helst så kommer min klänning vara bedårande!! man får se det från den ljusa sidan!!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2