• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • ElinPierre

Tindragull: Men fy så trist... Tyvärr är det nog enda sättet som dom andra säger- Prata med henne..

Hon är ju inte en bra toastmadam om hon inte försöker göra det bästa för er, och det är VERKLIGEN inte det bästa.. Borde man inte fatta sånt??

• ElinPierre

Pierre ringde prästen idag eftersom han fortfarande inte hört av sig, så nu har vi äntligen fått veta vem som är kantor.
    Och de bokade in en tid då vi skulle träffas och gå i genom allt.. Vet ni när? Den 6:e.. klockan 18... Det är ju bara två dagar innan vigsel Då kommer vi inte kunna fixa med vigselprogrammet innan dess ju.. USCH! Ville ju slippa stressen.

Till saken hör att blir jag stressad så får jag munsår, så jag försöker hela tiden lugna ner mig och andas för att slippa det, men det är ju inte lätt..

Elsi: Du är inte ensam! Jag känner heller inte speciellt mycket. JAg tror att hela planeringen och all tankeverksamhet tar så på kroppen att man inte hinner och orkar vara glad och lycklig samtidigt, det får liksom komma i andra hand. När vi väl står där framme, och vi börjar slappna av för att vi inser att vi inget mer kan göra- då kommer känslorna att komma... Mina kommer att komma i form av tårar, det är jag helt hundra på

• 090509
    Tindragull skrev 2009-04-26 23:10:47 följande:
    Usch... nu har luften gått ur mig fullständigt...Var hos en kompis idag. Hon skulle varit med på möhippan, men blev tvungen att stanna hemma pga magsjuka, och hon berättade lite om hur planeringen hade gått till. Tydligen hade min toastmadame varit väldigt "på" med att jag skulle göra pinsamma saker. (trots att jag flera gånger sagt till henne att jag verkligen avskyr sånt) Två av mina vänner (tack gode gud för dem) hade dragit i handbromsen rejält där.Dessutom hade tydligen min toastmadame frågat denna vän som jag var hos idag (som är den av mina vänner som jag känt längst & t.o.m. bott ihop med) efter namn på mina föredetta pojkvänner, pinsamma foton från förr och pinsamma berättelser från mitt liv innan jag träffade m2b. Detta och det fakrum att hon vägrar skicka mig fotona från möhippan får mig att inse att hon tänker hitta på nåt riktigt pinsamt, med en hemsk bildkavalkad, telegram från fd pojkvänner, film från möhippan o.s.v.Jag vill verkligen inte vara med om nåt sån't på VÅRT bröllop!!! Varför ska det vara så jäkla svårt att förstå att jag/vi har lagt mycket pengar och tid för att göra detta till en fin dag med glada minnen! Jag/vi vill verkligen inte att det folk ska minnas av vårt bröllop är alla skitroliga fyllebilder från ungdomen och hur jag svär & pratar snusk värre än djävulen själv på min möhippa!Om jag hade velat att mina föräldrar, min m2b:s föräldrar, mina barn och alla andra i vår närhet skulle veta precis alla pinsamma detaljer om mig (och min m2b för han kommer säkert inte lättare undan han), så hade jag/vi skrivit en bok och gett dem!Just nu känner jag bara för att ställa in hela skiten och gå och dra nåt gammalt över mig...
    Tänker direkt att hon är avundsjuk för att du ska gifta dig och vill förstöra den vackra upplevelsen hoppas jag har fel!! Ta dig ett ordentligt snack med henne, det är DIN och din M2B:s dag!!
  • MissieA

Nu har jag solat några gånger tjejer och jag börjar få fin färg är så glad. Jag och kompisen har sagt att vi ska ha en vinkväll när hon kommer i sommar då vi tittar på bilderna och dvd:n. Tack för att ni muntradde upp mig

Elin:Det är lite sent men jag är helt säker på att det kommer bli bra ändå Ni får fixa alla andra saker innan så ni bara har vigselprogrammet kvar då.

Går det bra för er andra då?

• ElinPierre

Just ja.. Sola... Har bara solat 1 gång och det var för 1½ vecka sen. Har ju varit ute endel men skulle behöva få lite mera färg... Får ta tag i det ev ikväll eller så blir det onsdag/torsdag kväll...

Nu börjar sig alla små saker göra sig påminda tycker jag.. Plus att magen gör sig påmind... Aoch...

• elsi

ElinP ..tack, grät idag igen PUH..

Tindra... ICKE!!!!! detta är ovänliga ohyfs(sigt) och TOTALT OACCEPTABELT... NEJ, det gör man kanske meb brudgumman på sin svensexa INTE på bröllops dagen och INTE med bruden, DET ÄR RENA MOBBNING. F F:::::::::::::NNNNNNNNN VAD JAG BLI ARG!!!!!

Tjejer, vad ska ni ha för blommor? Kostnad?

• Corona

Jag är helt chockad, Tindragull. Männen har ju en tendens att bli grabbiga vid svensexor men kalla mig gammeldags, jag trodde verkligen inte att tjejer betedde sig på samma sätt. Tycker absolut att du ska prata med henne, och gärna ta hjälp av dina vettigare vänner att bromsa henne. Bröllopsdagen ska ju vara ett fint minne och visst ska man bjuda på sig själv men det ska inte vara pinsamt!

• Corona

Elsi, du är inte ensam om att inte känna så mycket. Som Elin också skriver, just nu är vi alla så inne i att tänka och planera att det inte finns tid att känna - bara hjärna och inte hjärta. Men jag är säker på att vigseln kommer att bli precis den underbara stund du vill att det ska vara!

...och du, angående möhippa - säg aldrig aldrig! Jag trodde precis som du eftersom jag skulle jobba i lördags, men det hade tjejerna tänkt på att ordna. Och allt det andra jag skulle göra på lördag kväll, strunt samma, tiden kommer att räcka till det också men bara någon annan dag. Håller tummarna för hippa!

• ElinPierre

Hur stryker man egentligen klänningen? Nån som vet? Börjar bli dags för det nu, och jag har verkligen ingen aning...

Jag kommer att ha en grön bukett med långa stjälkar. 6-7 gröna chrysantemum anastasia och 3 små vita blommor i ett hörn. Minns inte vad de heter... MAX 400 skulle den kosta sa floristen!

• Malmöbrud 2009

Elsi: jag ska stora pioner i min bukett, 6-7 st. Tärnan ska ha tre stora pioner och m2b och marskalk ska ha varsitt corsage, kalla. Cirka 1000 kr.

ElinPierre: häng upp klänningen eller lägg den på sängen, stryk en del i taget på strykbrädan med lite fuktig handduk på svag värme. Ska försöka mig på detta på fredagen och fixa mer på själva bröllopsdagen.

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2