Tindragull skrev 2009-04-26 23:10:47 följande:
Usch... nu har luften gått ur mig fullständigt...Var hos en kompis idag. Hon skulle varit med på möhippan, men blev tvungen att stanna hemma pga magsjuka, och hon berättade lite om hur planeringen hade gått till. Tydligen hade min toastmadame varit väldigt "på" med att jag skulle göra pinsamma saker. (trots att jag flera gånger sagt till henne att jag verkligen avskyr sånt) Två av mina vänner (tack gode gud för dem) hade dragit i handbromsen rejält där.Dessutom hade tydligen min toastmadame frågat denna vän som jag var hos idag (som är den av mina vänner som jag känt längst & t.o.m. bott ihop med) efter namn på mina föredetta pojkvänner, pinsamma foton från förr och pinsamma berättelser från mitt liv innan jag träffade m2b. Detta och det fakrum att hon vägrar skicka mig fotona från möhippan får mig att inse att hon tänker hitta på nåt riktigt pinsamt, med en hemsk bildkavalkad, telegram från fd pojkvänner, film från möhippan o.s.v.Jag vill verkligen inte vara med om nåt sån't på VÅRT bröllop!!! Varför ska det vara så jäkla svårt att förstå att jag/vi har lagt mycket pengar och tid för att göra detta till en fin dag med glada minnen! Jag/vi vill verkligen inte att det folk ska minnas av vårt bröllop är alla skitroliga fyllebilder från ungdomen och hur jag svär & pratar snusk värre än djävulen själv på min möhippa!Om jag hade velat att mina föräldrar, min m2b:s föräldrar, mina barn och alla andra i vår närhet skulle veta precis alla pinsamma detaljer om mig (och min m2b för han kommer säkert inte lättare undan han), så hade jag/vi skrivit en bok och gett dem!Just nu känner jag bara för att ställa in hela skiten och gå och dra nåt gammalt över mig...
Tänker direkt att hon är avundsjuk för att du ska gifta dig och vill förstöra den vackra upplevelsen

hoppas jag har fel!! Ta dig ett ordentligt snack med henne, det är DIN och din M2B:s dag!!