• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Bröllop på gång

Tack för alla gulliga ord, ja det var verkligen roligt att bli hippad!!! Men jag är ju ett litet kontrollfreak så det kändes på samma gång skönt o på samma gång oroligt då man inte hade en susning vad som skulle hända...
    Men de va snälla mot mig så det var bara skoj!
    Jag blev typ mänska framåt två när jag tvingade mig in i duschen o sen in till stan för o hämta ringarna, de va så fina!!! Man ska väl inte egentligen... men jag va tvungen o prova den! Ville ju se om den satt ok... *hihi*
    Nu hoppas jag bara min m2b inser att jag vill ha ett riktigt frieri, försöker ju hålla på några traditioner iaf...

Han ska få svensexa på valborg, hoppas jag inte försäger mig...
    Han tror nog att han ska "slippa" men icke sa nicke!
    Elin: känner som du, hade sååå gärna varit en fluga på väggen!

MissieA: va trist!
    Men kan hon kanske komma ner nån gång efter bröllopet, så kan du framkalla / samla ihop fotona så kan ni titta på dem över ett glas vin elr så?
    Så får ni ju njuta av bröllopet ännu en gång!?!

Jag o m2b har också bråkat en del inför bröllopet, jag tycker att han är för oengagerad o lixom bara flyter med...
    Medans han tycker att allt jobb jag lägger på pynt, placeringskort, festprogram mm mm likaväl kunde kvitta då han tycker det hade funkat ändå, han är nöjd med små medel medans jag vill att det ska vara lite extra (eller mycket extra snarare...) så att det känns att det är just vårt bröllop!
    Så där förstår vi inte varann o jag blir så stressad när jag får göra allt o han sitter brevid o tittar på!
    Har satt han i jobb några gånger men det är inte alltid det går, om man tex ska fixa nåt på datorn... *suck*
    Ja, ja men motsatser dras ju till varandra elr va e de man säger?

Nu e de pysseltajm!
    Måste ta igen både fredag o lördag!!! *hihi*

• Tindragull

MissieA: Vad tråkigt! Finns det verkligen ingen möjlighet alls för henne att komma?

• Tindragull

Bröllop på gång: Verkar som om ni bråkar om ungefär samma saker som vi.

Jag tror att man blir lite extra taggad att tjafsa när man planerar bröllop. Det är mycket att tänka på och man vill ju att dagen ska bli helt underbar! Två olika viljor på det och tjafsen blir ett faktum...
    Så länge man inte alltid har haft det bråkigt i förhållandet, så tror jag det går över i ett nafs sen när allt lagt sig...och saker går tillbaka till det mer "normala"

• elsi

heja på de som ha problem och är glada för alla som det går bra för... läste snabbt igenom

Jag har lite ångest, jag är väldigt ledsen att min klänning är polyester, för vi trodde att det skulle bli taft, jag känna mig lurad,
    m2b o jagmår bra, men jag är jätte stressad,om en vecka är alla här från England, och det är blommor och hippan och allt möjligt som sska hända och göras... måste tilbaka till köket, jag städa.
    KRAM!!!!!!

• 090509

elsi: låter som du kommit ur deppträsket lite iaf förstår att du är stressad, är det många som kommer från England redan om en vecka? Ska de bo hemma hos dig?

Till alla er som har "bråkiga" förhållanden: med allt planerande, pengar som rullar iväg och att hålla reda på vad som ska göras/är klart så är det inte konstigt, bröllopsdagen och några dagar (veckor?) framåt kommer ni gå som på rosa moln, sen kommer förhållandet vara precis som innan, tjafset som ni upplever nu kommer vara som bortblåst

• Corona

Nu har jag också blivit hippad!!!!!

Är så lycklig, det trodde jag ALDRIG! Pga utspridda vänner i landet och ont om tid, och folk har verkat så nonchalanta när jag behövt prata om allt som gått snett med bröllopet... Men det är bara att konstatera att jag har världens underbaraste vänner

M2b var ivägskickad på svensexa i helgen och jag mitt patetiska nöt låg kvar länge i sängen igår och tyckte synd om mig själv för bl a det där senaste missödet med morgongåvan som fått fel gravyr och för att ingen skulle ordna någon hippa för mig. Det skulle inte hinnas med eftersom jag skulle jobba i helgen och många åker bort under valborgshelgen. Så steg jag upp, klädde mig och åkte till jobbet...

...och hinner inte mer än börja jobba förrän vännerna störtar in och blåser i partytutor och kastar serpentiner! Kunderna runtom blev något häpna men största haksläppet stod såklart jag själv för De försökte dra iväg mig men jag protesterade och sa att "jag måste ju jobba", men de hade t o m lyckats få en kollega att hoppa in en extra lördag! Fick veta att villkoret för dagen var att jag inte fick säga nej till något (vilket jag heller såklart inte gjorde!) och sedan bar det av. Multichallengehall med bl a sumobrottning, gocart och klättervägg, sedan till en lägenhet för lite fika - där kommer plötsligt min bästa vän inknatandes, det hade jag aldrig kunnat gissa för hon bor på andra sidan Sverige! Så då var jag tvungen att gråta en skvätt över det Sedan bl a chokladprovning, måla en tavla som föreställer min kärlek till m2b och efter allt detta mat på en helt underbar restaurang med 50-talstema. Totalt elva timmar sprängfulla med aktiviteter!

Sitter här idag och är mörbultad och blåslagen och så SÅ lycklig!

• Bröllop på gång

Corona: GRATTIS!!!
    Va roligt för dig, verkligen jätteskoj!
    O vilka kul grejer de hittat på, förstår att du är lycklig!
    Det är ju det här som är så skoj, när man minst anar det så händer det, lovely! ;-D

• Tindragull

elsi: Du verkar i alla fall mindre deppig nu! Ocg vad klänningen är i för material är det bara du som kommer veta. Alla andra kommer bara se att du är sanslöst vacker i den!

Corona: Nämen, nu sitter jag här med tårar i ögonen och är såå glad att det blev en hippa för dig också! Och att bästa vännen från andra sidan landet också kunde komma... Jadu, såna vänner går inte av för hackor!
    Verkar som om du hade en underbar dag!

• anja1661

jahapp...nu e det väl bara jag i hela vår tråd som INTE blivit hippad? men men jag vet att något fuffens e på g!
    idag var vi på släktkalas och då sa min syster (tärnan) att det finns massor som jag inte vet!! och "det behöver du inte bry ditt lilla huvud om".... jag e sååå nyfiken!!

vad har ni kvar att fixa?

vi köpte snacks till vårt snacksbord idag....

kvar har vi att pyssla till omslagen till festhäftena, köpa papper till placeringskorten, prata med tårtstället om dekorationen, leta upp ett bra fotoställe, öva i kyrkan, köpa läsk och juice, boka naglar, klippa dottern....ja listan finns där men nu e den lite kortare....

ska försöka få det mesta gjort nästa helg.

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2