• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Malmöbrud 2009

Elsi: oj, vad mycket du fått gjort igår! Elsi, blir väldigt nyfiken på din ring, verkar magnifik!! Åhh, du har så mycket snyggt, klänningen, skorna, jackan och nu ringen. Du får lägga upp en bild på den om du inte redan har en.

Soon and very soon: Jag tycker att 12000kr inte är något fel,ringen ska trots allt följa med resten av livet. Byter ni in guld när ni köper ringarna. Vi hade guld för 8000kr som låg och skräpade hemma så det lämnade vi in:)

Vi gav totalt 20000kr för våra ringar. M2b:S ring är värd 10000kr och är i vitguld och vanligt guld, maffig. Min ring kostade 18300kr och har en 0,33 carats diamant i, nästan felfri.
    Har blivit lovad en 0,5 carats diamant av m2b till nästa år så jag är nöjd.

Tindragull: he he jag kom precis från min ansiktsbehandling, känner mig som en princessa. Så skönt att bli omhändertagen.

Idag ska jag fixa med musiken till festen, vissa låtar, göra låtlistor, pula med festprogrammet. Juste, sen får jag inte glömma att springa in på panduro och handla ett fotoalbum,,, måste iväg!!

Vi måste hänga kvar i denna tråden efter bröllopet, ni har varit ovärderliga med tips och stöd.

• Malmöbrud 2009

åhh, stängt på Panduro såklart,,, ska fortsätta fixa här hemma! Ha en bra dag tjejer, själva ska vi grilla i eftermiddag, kanske ute på Västra hamnen här i Malmö?? Får se vart vi hamnar!!

• Corona

Har sett att det finns en del "alumner" som hänger kvar här, typ tråden för fruar i Malmö. Vore kul med en fruar 090509-tråd så vi kunde hålla lite kontakt Är hemskt nyfiken på att höra hur era dagar blir!!!

Åååååååååh om bara det fina vädret kunde hålla i sig till nästa helg...!

ElinPierre skrev 2009-05-01 09:35:27 följande:
    Tråden måste ju va kvar åtminstone direkt efter, vi måste ju höra hur alla haft det!!
    [/citat]

Malmöbrud 2009 skrev 2009-05-01 12:19:06 följande:
    [citat]
    Vi måste hänga kvar i denna tråden efter bröllopet, ni har varit ovärderliga med tips och stöd.
  • 090509
    ElinPierre skrev 2009-05-01 10:21:19 följande:
    Jag känner mig ALLDELES för lugn! Vet att det är saker vi inte gjort, men känner inte att det skulle bli någon katastrof om vi missar det!Idag ska vi iväg och få en 90 minuters lång ansiktsbehandling båda två.. SÅÅÅÅ skönt!!!I morgon hoppas jag hinna sola..Ikväll ska vi till moster och hoppas att det inte blir allt för mycket bröllopsprat.. Man måste ju bara umgås också!!Om det regnar kom jag på den fina iden om att "bryt sig in" (hitta någon vånlig själ med nyckel som vill släppa in oss..) i en stängd restaurang som har högt i tak, stora fönster och fin inredning. Pierre var inte så pepp på iden eftersom han jobbat på detta stora företag och fått sparken eftersom chefen inte gillade att han sa emot honoM... Så iden blev ingen succe.. Så jag får tänka på nåt annat...Nu har förresten vädret för lördag kommit ut på yr.no . Brukar ju ändra sig.. Och jag har inte vågat kolla än
    Finns det ingen annan restaurang eller något fint hotell där ni kan gå in och fotograferas då? Eller stå ute fast under tak, i något lusthus eller kanske t o m under ett stort träd med TJOCK krona?
    Var in och kollade på den sidan, Stockholmsområdet, och jag håller tummarna för att det stämmer!! (några grader varmare skulle iofs inte heller skada
  • Corona

Var på spa för ansiktsbehandling + fixa bryn och fransar i förrgår. Kom ut därifrån och såg ut som ett fnask...! Tjejen lyssnade inte alls på mig och mina önskemål om naturliga bruna nyanser så nu har jag kolsvarta fransar och elaka ögonbryn. Vad 17 skulle jag göra det där för!?!

Fast det är skönt ändå att kunna rycka på axlarna, sedan hippan har jag varit så glad att inte ens det som går fel har kunnat ta bort humöret Ska ut i solen och bränna fejset nu så blir jag riktigt tjusig till nästa vecka, hihi!

Festprogrammet blev förresten klart igår, jag är supernöjd! Bara att kopiatorn pajade så jag har inte kunnat trycka upp dem än... men det ordnar sig. Det är ju hela 8 dagar kvar

• Bröllop på gång

Corona: Härlig inställning!
    Istället för att tänka "bara" så tänker du "hela" 8 dagar kvar, måste ta efter den inställningen nu när man sitter här o stressar...

Håller på o gnetar med festprogrammet, just nu e de bordsplacering o "texter om gäster" som gäller o sen ska jag väl sitta o pilla fram o tillbaka o justera sånt som egentligen kvittar... *ler*
    Men inte för länge för imorn måste vi börja printa på vår nyinköpta skrivare som jag tror är lååångsam...

Har suttit ute nån timme förut o de va sååå skönt! Försöker gottgöra för att jag inte vart på gym/solariet på länge...
    Men ihopsättning av utemöbler o en timma i solstolen borde väl gå o jämföra med ett pass på gymet o en stund i solariet, eller hur!?!

Nu får jag fixa lite till innan de e dags för grillning här i solen! Hoppas Hoppas Hoppas det här fina vädret är kvar tills nästa helg!!!

O vi måste hålla kontakten efter bröllopet!
    Vill redan nu passa på att tacka för alla trevliga "samtal" vi haft o alla råd tips o stöd vi ger varandra, det går liksom inte o dela med andra som inte är i samma sits... *stor kram*

• Tindragull

Enligt den sidan blir det lite regn hela dagen och fint väder framåt 20:00 på kvällen...

ElinPierre skrev 2009-05-01 10:21:19 följande:
    Nu har förresten vädret för lördag kommit ut på yr.no . Brukar ju ändra sig.. Och jag har inte vågat kolla än
  • Tindragull

Såklart vi måte ha en fruar 090509-tråd!!! Vill väl inte släppa taget om er nu heller!

Så den som är först in här efter den 9:e får väl göra en sån tråd och länka till den i denna tråden!

• 090509

Ja, vill ha redovisning och bilder av alla vigslar Sååå nära nu! "längtar..."

• Tindragull

Vad gullig du är!!!
    Det har verkligen varit ett stort stöd att ha alla härinne! För vem förstår så bra som vi vad man går igenom såhär inför ett bröllop!
    Roligt att du har hittat en solist!
    Hur menade du att du skulle vika vigselprogrammen? Våra vigselprogram är vikta liggande. Funkar fint tycker jag.

Festprogrammen däremot är vikta på höjden, för det tycker jag är snyggare.

elsi skrev 2009-05-01 07:55:17 följande:
    ja vigselprogramm heter det... Jag kan varken svenska eller engelska nu för tiden OMG, idag... är.. det... den ... 1... May .. och om 9, ja... 9 dagar, Var försvann tiden?förresten jag har hittat en soloist, Some one to Watch over Me.och Tjejer, i fall att jag inte komma ihåg nästa vecka, Ni har varit en enormt stöd för mig, det hat betytt så mycket att kunna skriva av sig och delar glädjen och sorg "anonymt"tusen tusen tack och Grattis till giftamålen, har underbara dagar och lev lycklig i alla era dagar,
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2