• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • anja1661

ja trist... här ska det oxå bli molningt på lördag säger de hoppas de har fel....eller väldigt rätt så det inte regnar iallafall. det ska tydligen göra det på söndagen...*gulp*

jag lär ju ha stenkoll på yr varje dag nu!!!
    när kan man börja kolla på tv efter vädret? typ imorgon el onsdag börjar de väl prata helgväder va?

• 090509

Annars är väl regn på brudparet = tur? Trist bara för dem som tänkt ha vigsel utomhus.. men sol och blå himmel vill man ju ha för fotograferingen iaf då vi tänkte anlita äldsta barnet som fotograf innan vigseln (gifter oss så sent som 17.30) tänkte att vi ska posera hemma i trädgården

• 090509

När vi vaknar imorgon är det bara 4 dagar kvar.... IIIIHH!! Önskar att förkylningen ville försvinna nu, minstingen har börjat snora nu också men men gift SKA jag bli

• MissieA

Det värsta är ju att vi fotograferas utomhus, så det är därför jag vill ha fint väder Idag var jag och testade sminket och måste säga att jag är riktigt nöjd, trodde faktiskt inte att jag skulle vara så nöjd. Hoppas bara att det håller hela kvällen för jag älskar att dansa haha.

Ska ni dekorera er bil? Vi ska nog dekorera med sidenband och tänkte fråga floristen om tips, för vill ha blommor också.

Malmöbrud: Hehe hoppas han bestämmer sig snart, för det är int elångt kvar Vi ville också ha den, men vårt band kunde tyvärr inte spela den Den låten är helt underbar.

• ElinPierre

Dagen idag har rusat förbi.Hela jag är en enda bergochdal bana. Cool lugn, superstressad, ledsen, glad, lycklig, magont, nervös... PUH!

Ett under att jag inte fått munsår än..

Har i alla fall varit till skolan (lokalen) idag och fått nyckel, fixat så vi får låna ljudanläggning (jättebra sådan) även fast det egentligen inte ingår. Tur att man känner folk! Och allmänt fått bättre koll. Har även börjat köra dit lite porslin.

Har försökt organisera dagarna framöver också. Det är ju en hel del att göra, men mest småpill. Pierre jobbar/pluggar istort sett konstant fram till fredag eftermiddag, men som tur är har han gården 2 kvällar, och där kan han pyssla lite!
    Han ska även hinna med och åka och köpa alkohol i morgon (och tydligen morgongåva.. här är man absolut inte ute i sista minuten hehe)

I morgon kommer moster/tärnan för att hjälpa till lite. HON ÄR GULD VÄRD!!! Den enda som verkligen ställer upp nu! Då är det mest småpill som gäller.

Onsdag- lite småpill och sen fotbehandling och date med prästen.

Torsdag- städa hela huset eftersom vi ska va hemma på bröllopsnatten. På kvällen ska vi fixa det sista med vigselprogrammet och festhäftet (på pierres jobb)

Fredag ska vi köra massa saker till skolan, hämta lite saker och halv 12 kan jag komma in i ett klassrum (tur även där att man känner folk! ) och börja pyssla och vid två smäller det- dekoration och dukning för fulla muggar!!

Blir trött bara jag tänker på det.. Hihi.. Ska faktiskt bli skönt med en veckas semester efter.
    Ska ni iväg på bröllopsresa?
    En hel berättelse blev detta.. Lite berättarsugen var jag visst

• elsi

bröllopsresan... vet inte vart vi ska!
    åka måndag morgon, hemma på lördag

• Tindragull

Hå och hej med farbror Frej...!
    yr.no bättrar på vårt väder för varje dag! För ett par dagar sedan spåddes regn, igår spåddes lite regnbyar, men idag... sol täckt av lite moln!! Duger gott åt mig det!

Igår höll jag på att få en smärre hjärnblödning igen. Den som ska göra mina naglar kan inte för hennes slipmaskin har gått sönder! GAAAH!
    Löste sig dock, då jag fick fatt på en jobbarkompis som fixar naglarna åt mig! Hon är en ängel!

Idag har jag fortsatt lägga ihop musik till festen. Fick hit en hårddisk med typ 2000 låtar på, så jag har haft att lyssna igenom... Har även skrivit ner lite önskemål till fotografen.
    Fick hem liljorna i flowerpaste till våra tårtor och jag är såååå nöjd med dem!
    Dock vet jag inte hur statusen är på tårtställningen och det oroar mig lite kan man väl säga...
    Ska snart sätta mig och vika mittuppslaget till de sista festbladen.

I morgon ska jag åka in till stan och köpa tomma skivor att bränna på då, våra var av fel sort.

Veckans planerade aktiviteter:

Tisdag: In till stan och köpa skivor. Beställa läsk & köpa glass till brukshundklubben.
    Dammsuga hemmet...

Onsdag: Sy öglor i klänningen så att jag kan hänga upp den när underkjolen åker av och jag ska festa loss. Packa barnens väskor för övernattning hos farmor & farfar på lördagen.
    Packa vår väska för bröllopsnatt på hotell. Slå in m2b:s morgongåva!

Torsdag: Hämta ringarna, gå en kurs i livräddning HLR på småbarn och göra mina naglar.

Fredag: Hämta nyckeln till lokalen, öva i kyrkan, fixa lokalen, hämta blommor & tårta. Dekorera tårta... m.m.

Lördag: Då smäller det!

• Tindragull

Tänkte sprida lite stöd, pepp, friskbaciller och allmännt gott humör!
    För sjutton tjejer! Snart är vi fruar och vår dag kommer bli helt underbar!!!

*kramar om er allihop*

• MissieA

Hehe så gullig du är tindragull Skönt att det löste sig med naglarna och hoppas de bättrar vårt väder till bara sol hihihi!!

Elin: känner igen mig där konstigt att jag inte har fått mitt munsår, är så rädd för det. Hoppas och ber att jag inte får det. Det vore hemskt! Det kommer bli skönt att få vila ut sig efter detta hihi. Vi åker på bröllopsresa till Bali men först den 24 juni och ska vara där 2 veckor. Men vet att vi ska få en spa-weekend i bröllopspresent av min syster & sambon 2 veckor efter bröllopet så det ska bli riktigt skönt.

Ni som ska vara hemma på bröllopsnatten, har ni fixat nått extra fint?

• ElinPierre

Vi har köpt nya sängkläder- inget dyrt eller lyxigt, men det känns lite fint ändå- som vi har strykt (stryker ALDRIG annars). Sen tänkte jag röja bort allt lull lull vi har i sovrummet och ersätta med massa ljuslyktor istället!
    Vi ska köpa lite chokladpraliner och kanske nåt gott att dricka. Och kanske köper jag med några färska blommor (och tar med brudbuketten hem såklart!
    Sen får vi hembakat bröd, både mitt eget och mammas, till frukost!

Vi ska ju in i lokalen på fredag, och från början trödde vi att vi hade massa folk som skulle hjälpa oss. Helt plötsligt var vi i stort sett ensamma. Inte så kul om man får hålla på till jättesent den natten. Vi fick ragga några, så nu blir vi några fler i alla fall. Min särmor ringde till Pierre igår och frågade om det var okej att dom samåkte med hans bror vilket betyder att dom kommer sent fredag kväll, istället för att komma och hjälpa oss på eftermiddagen. Fattar inte att hon ens frågade.. ;-(

I dag ska jag plocka och pyssla och baka, men såfort denna dag är över, så tror jag att vi inte har så jätte mycket kvar.. Känns underbart! Kanske,kanske kan man ta det lite lugnt torsdag kväll, och pyssla om varandra. Kanske en massage i alla fall. Och fixa mig själv lite med händer och så...

En tjej ringde till radion förut som skulle gifta sig på lördag.. Var det nån av er??

Elsi- Så spännande, är det din blivande som bestämt?

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2