• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Malmöbrud 2009

vi ska sova på hotell men vi har sett till att det finns bubbelbadkar så vi kan ta ett bad dagen innan tilsammans. Vi ska nog köpa något bubbel, jordgubbar och choklad att ha på rummet. Det blir det som blir speciellt förutom att vi ska bo där hela helgen!

Elsi: vad spännande, är så nyfiken på vart ni ska!

Igår var jag och solade (hann inte i söndags), det var nya rör så nu ser jag jättemörk ut!! Ser ut som när man sprytannar sig ungefär. Ja ja. Det viktigast är att jag är brun.

Imorgon är sista dagen på jobbet sen ska jag vara ledig. Många av mina tjejkompisar kommer redan på torsdag (lite mystiskt) så det luktar hippa,,,,

• anja1661

vi ska sova hemma och kommer bädda med nya lakan, placera ut massa ljus och ta fram oljor!

veckans måsten:
    idag:
    ons: skola,
    tors: skolan,
    fre: hämta nycklarna till lokalen, pynta borden, köra dricka mm till lokalen, hämta tårtan, hämta blommorna, göra naglar
    lör: GIFTA MIG!!!!

• anja1661

oj vad hände???

hmm...har kollat på yr.no och vädret här ska vara delvis molningt och sol, 14grader! hoppas det håller i sig eller kanske tom förändras till strålande sol!!!!
    men jag känner mig mest nervös för vädret nu faktiskt!! vad gör ,man om det regnar när man ska fotas utomhus?????????? har ni någon plan-B??

• Malmöbrud 2009

min fotograf sa att man kunde sitta ochj vänta i bilen tills det värsta var över. Sen tar man ett jätteparasoll och gör något av det. I annat fall sa hon att man kunde göra om fotograferingen en annan dag. Finns det något ställe du kan fråga om att fotas på?

Ahhhhhhh, idag mailade mamma, tydligen har min kusins sambo bestämt sig för att gå ändå. problem är att bordplaceringen är klar, gästlistan klar och detta är mailat till både vigsel- och festplats där de har höga säkerhetskrav. Hon skrev att han dyker upp om han vill vid vigselplats, men det är därför vi har säkerhetsvakter som ser till att det bara de som är bjudna som får komma in....suck...

Sen har jag precis printat ut alla festprogram med bordsplaceringen och strykit det från listan.....

Ska ta upp det med m2b, har man tur är någon plötsligt sjuk/orkar inte komma...

• MissieA

Anja: vi har faktiskt inte en B-plan så just det är jag så nervös för. OCh vi kan ju inte vänta länge utan har bara satt en 1,5 tim för portträttbilderna, sen ska fotografen med och fota vigseln och på festen.

Malmöbrud: men gud vad konstigt att hon bestämmer sig för det 4 dagar innan. Jag hade blivit riktigt arg och sagt tyvärr men det finns ingen plats. Hur ska ni göra om ingen blir sjuk då? Men det löser sig nog på något sätt ska du se

Vi ska också sova hemma och bäddar med nya lakan, jättemycket ljus i hela lägenheten, massageolja och annat mysigt. SKa köpa praliner, frukter, bubbel, ostar och massor med annat gott som vi kan ha och en massa gott till frukosten också Det roliga är att jag ska fixa allt i smyg haha får berätta för er om jag lyckas.

Elin: vad synd att ingen ställer upp fråga nått syskon eller några nära vänner om hjälp. De ställer nog upp. Som tur är har vi ca 10 pers som hjälper oss dagen innan med att dekorera hela lokalen (allt utom blommorna ska fixas och då har vi verkligen mycket att göra). Vet verkligen inte vad vi hade gjort utan dom, tänk bara alla heliumballonger som ska upp på taket. Hoppas verkligen det löser sig för er jag ringde inte i alla fall hihihi vad kul.

• PL080802

Tjejer (och killar). Jag ska inte gifta mig 9e maj men tänkte ge lite råd om det är så att det blir regn och molnigt då jag gifte mig utomhus i somras på en helt genommulen dag. Det var den första gråa dagen efter flera veckor av strålande sol så det kändes surt så kan förstå att ni tänker lite likadant. På själva dagen var jag otroligt glad och skänkte inte vädret en tanke men det var lite tråkigt då jag fick mörka foton från gästerna och inte alls kom ihåg dagen som så grå den faktiskt var :) (tack för proffsfotografen som fixade ljussättningen). För det första skulle jag råda er att "vädersäkra" frisyren. Mina lockar blev helt raka redan innan vigseln så prata redan nu med frisören om en plan B om det regnar. Skulle även prata med en ev. fotograf om hur ni kan få så varma färger i fotona som möjligt om det blir mulet. Det går att få väldigt fina foton ändå (fixa stort vackert paraply). Jag håller tummarna för sol på lördag men vet att vädret inte är avgörande för en lyckad dag!

• ElinPierre

Min plan-b vid regn är nu ordnad! Det blir såklart inte restaurangen jag tänkt, men ett slags museum. Timmer väggar och högt i tak om jag inte minns helt fel.. Och jag tror minsann att vi får vara där gratis också. Detta är vad jag älskar med att bo på landet!!!

Min frisyr kommer att vara vädersäkrad så att min tärna ju gör mitt hår på morgon. Och i deras bil kommer hon att ha locktång, skum och spray med, så blir håret för tråkigt går hon ut och hämtar det, så fixar vi till det

Pierre tror att vi fixar lokalen utan problem, så just nu väljer jag att tro på honom helt enkelt.

Malmöbrud- Oj, säkerhetsvakter.. Vem ÄR du egentligen?? Hehe.. Skämt och sido, varför sådana säkerhetsanorningar?
    Oförskämt att bara "ändra sig", vilket ju tyder på att personen i fråga helt enkelt inte hade lust från början. Och att inte ens ge ett säkert svar på om dom kommer hela dagen eller inte.. Fy!

• Tindragull

Ja, vi har en B-plan, meb ingen jag alls är sugen på att använda...
    Då blir det Norre port: l.yimg.com/g/images/spaceball.gif
    eller slottet: imgpe.trivago.com/uploadimages/41/67/4167206_l.jpeg (typ i ingången där)
    Men jag vill inte vara där! Jag vill vara ute på den plats vi sett ut! Där är ljuvligt fint nu!

anja1661 skrev 2009-05-05 15:07:05 följande:
    oj vad hände???hmm...har kollat på yr.no och vädret här ska vara delvis molningt och sol, 14grader! hoppas det håller i sig eller kanske tom förändras till strålande sol!!!!men jag känner mig mest nervös för vädret nu faktiskt!! vad gör ,man om det regnar när man ska fotas utomhus?????????? har ni någon plan-B??
  • Tindragull

Tindragull skrev 2009-05-06 00:29:00 följande:

Ja, vi har en B-plan, meb ingen jag alls är sugen på att använda...Då blir det Norre port: l.yimg.com/g/images/spaceball.gifeller slottet: imgpe.trivago.com/uploadimages/41/67/4167206_... (typ i ingången där)Men jag vill inte vara där! Jag vill vara ute på den plats vi sett ut! Där är ljuvligt fint nu!
    Men åh, vad trög jag är!!!!!!!!!
    Precis när jag skickade detta kom jag ju på det! HOTELLRUMMET!!! Där är ju högt i tak och jättefint! Där kan man ju köra fotografering vid ösregn!
    Om det duggar lite, så hr vi köpt ett fint paraply att ha och då kör vi fotograferingen ute i alla fall!

ElinPierre: Klart att det ordnar sig! Har din m2b sagt det så!
    Malmöbrud: Om nån hade bestämt sig för att ändå komma 4 dagar innan, så hade jag fasen inte släppt in dem!
    Anja1661: Försöker du få mig att få träningsvärk i scrollfingret?
  • anja1661
    Tindragull skrev 2009-05-06 00:36:57 följande:
    Anja1661: Försöker du få mig att få träningsvärk i scrollfingret?
    hahahahah sorry!!!! motion som motion va??
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2