• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • ElinPierre

Här börjar vi bli färdiga, så planen är att morgondagen blir rätt lugn. Sista städ här hemma, men annars är allt klart!

Sen blir det ju som sagt många timmar på fredag, men skönt att kunna ta det lugnt en dag i alla fall.

Idag ska vi byta däck på en bil, få fotbehandling och träffa prästen... GOTT!

Nu kan vi snart börja räkna ner timmarna

• Corona

Ack ja. Fick precis veta att våra beställda servetter har kommit, men riset vi beställde från samma ställe fanns inte i lager. Har haft flitig kontakt med företaget sedan jag beställde för att allt skulle komma i tid, man kunde ju tycka att de kunde ha nämnt det då så hade jag kunnat köpa det någon annanstans ifrån. Lite sent nu kanske.

Djupa andetag...

• MissieA

Hahahaha vad jag har skrattat åt hisorierna nu. Ni fick mig verkligen på bra humör. Jag har nog inte heller fattat att alla vi gifter oss nu på lördaaaaaaaaaag.

Jag känner mig som en ny person efter massage, ansiktbehandling, pedikyr, bryn & fran färgning + plockning Så skönt och nu är det bara naglarna kvar, som ska fixas imon.

Jag tror att jag ska dricka massor med redbull på lördag så jag är pigg och glad och tjejer glöm inte att äta och dricka på lördag vill ju inte att någon ska svimma.

• soon and very soon

Malmöbrud 2009 skrev 2009-05-06 14:27:38 följande:

tack för omtanken Corona. Jag känner mig lite bättre...Idag fick jag höra från en kollega om ett bröllop som skett. Vet inte hur länge sedan det var, men brudgummen var tydligen full från svensexan fortfarande. När de gick in i kyrkan, stödde han sig på bruden hela vägen. Ceremonin gick bra och han stod där, när de skulle välsignas, tog han helt plötsligt tag i den kvinnliga prästens arm, började kyssa på den och utbrast "jag gifter mig hellre med dig"... Det komme rnog inte hända oss.Sen var det ett par som kom in på "fel" sida av varandra i kyrkan så när de stod där viskade prästen till dem" ni står på fel sida". Hon vände sig om för att göra något och hörde att de flyttade på sig bakom henne. När hon vände sig mot dem stod de med ryggen mot henne vända mot gästerna, fortfarande på fel sida....Hoppas jag piggade upp någon med historier från IRL!
    :Ler!!!!!!! så glad av dessa blev jag sitter här o har puls som heter duga börjar bli sååå nervös!
    Någon mer som varit lite mystiskt yr??? känner mig svag, helt sjukt faktsikt varit rädd för att svimma flera gånger.
  • anja1661

jag har stenkoll på yr.no och än så länge ser det ljust ut för oss!!! hoppas det håller i sig.

hur ser det ut för er???

• Corona

De ändrar sig varje dag för oss men jag är hoppfull... fast varför vet jag banne mig inte, HAHA! Kunde inte ens sola idag som planerat för när jag åkt till solariet - behöver jag ens säga att det är långt och krånligt att ta sig dit med buss? - hade de temakväll med entréavgift. Blev inte insläppt för att sola en kvart utan att betala den. Så det är en blek brud i kyrkan på lördag.

Men men. Tre dagar kvar, kan ju bara bli bättre

anja1661 skrev 2009-05-06 19:40:19 följande:
    jag har stenkoll på yr.no och än så länge ser det ljust ut för oss!!! hoppas det håller i sig. hur ser det ut för er???
  • 090509

Nu kan man ju även gå in på SMHI:s hemsida och se lördagens väder.. där ser det värre ut för vår del, ska regna hela fm och sen molningt på em..

• MissieA

Hahahahaha jag kan inte göra annat än skratta. Vi försöker ta reda på hur vädret kommer bli men jag blir bara mer förvirrad, för den ena sajten säger sol och den andra regn

Corona: sån otur,, sånt brukar hända mig. När man verkligen tar sig tiden så är det något som ska krångla. När jag skulle sola förra veckan funkade inte växelapparaten och alla butiker var stängda, blev sååå arg haha. Tur att jag solade igår och ska nog försöka hitta sola imon och på fre med.

• Malmöbrud 2009

Nu är det molnigt och 15 grader för Malmö.

Precis hemma från träningen, steker köttbullar och tränar hunden samtidigt på att fånga dem

Planerna för imorgon (förutom en välförtjänt SOVMORGON) är att ta en skön morgonpromenad längs kanalen, äta en lång frukost, läsa tidningen, sen ta tag i småsaker. Senare på dagen kommer lite besök så då lär det rulla på men lovar att kika in här då och då!

Corona: Jag vågar inte rekommendera brun utan sol för dig då du verkar ha otur (sorry) Sola du så här nära inpå riskerar du istället att bli glansig i ansiktet, kvittar hu rmycket puder du slänger på. Satsa på att vara blek i stället.

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2