• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Corona

...ååååja, var i alla fall nöjd över att ha fått mitt paket från Calligraphen. Och så upptäcker jag nu att de skickat en banderoll för lite. Det var väl för mycket begärt att en enda detalj skulle flyta smärtfritt.

• ElinPierre

Yr.no 'r faktiskt den sajten som brukar stämma bäst nära inpå...
    Men jag hoppas inte det stämmer.. 12 grader och regna ändå fram till kvällen (8 typ) Brrr... Prästen som sa att han bokat fint väder...

Kändes sjukt att "öva" i kyrkan idag.. Han ville att vi skulle säga löftet efter honom, och när Pierre sa sitt kom nästan tårarna.. Eller rättare sagt, en tår kom tillslut... Hur ska detta gå??

Har städat och strukit lakan (fy katten för ikeas billiga lakan.. ALDRIG mer säger jag bara) och småpillat. I mrogon blir det mera städ och sen ta hand om mig själv och klippa Pierre. Hade även tänkt sola men... Ska man inte göra det??

Corona- helt ärligt- Ditt äktenskap kommer bli HUR BRA SOM HELST.. Sån krånglig väg fram till altaret kan inte betyda annat än lycka!!

Måste komma på en alternativ dekoration i vaserna på borden.. När jag och mamma var ute och plockade ris sa jag att vi skulle behöva MYCKET. Hon hade en helt annan uppfattning av mycket än jag, så nu står vi tydligen med alldeles för lite björkris. Och man kan ju inte direkt gå ut och plocka nu, så... TIPS TACK!!

• Malmöbrud 2009

ElinPierre: har du tendens att bli glansig i ansiktet efter solningen är det inte jättebra kanske... Många tjejer har varnat mig för att sola och göra ansiktsbehandling för nära inpå eftersom de själva gjort samma sak och varit glansiga på bröllopsdagen. Det går att se på vissa av korten på vissa brudar här på BT. Jag är fortfarande glansig efter måndagens solning... chansade,,, hann inte i helgen. Lägger mitt hopp till mitt blot puder från MAC och blot papper som ska suga upp fettet under dagen från sminket... *hoppas hoppas*

Finns det inget annat som slagit ut i dagarna? I Skåne fanns det syrener, kanske du kan testa med det?? De luktar så gott. Liljekonvaljer har slagit ut också.

• elsi

Blev hippad igår! kidnappade på skolan. ögon binda fram till en väns lägenhet, god mat som alla hade fixat. kläd ut mig som 50 tals tjej. .. fast mer som doris day än rocka billy. o så gick vi till en recording studio då jag sjung/spelade in en låt!! HÄRLIGT!!!
    familjen börja landa här nu, ha en del att göra men klänningen kom färdig med ändringarna idag och min mamma köpt mig lite nya bh o trosor!!
    köpt sista rosa läppstift och rouge på MAC hee hee.

är mycket trött, snart tjejer, snart heavens!! Mrs!!!

• Tindragull

Jösses vad ni skriver! Hur hinner ni med det?
    Här går det i hundra km/timmen hela tiden nu känns det som...
    Idag har jag lyckats bränna musiken i rätt ordning, fått hem tårtställningen, försökt göra tryffel men det gick åt fanders - stelnar ju aldrig, fyllt toakorgen med diverse trevligheter, skrivit listor vart som ska vart och när, packat barnens väska och kört den till farmor, packat vår övernattningsväska, slagit in morgongåvan, handlat lite mat, vikt alla servetter, gjort en bar-lista, fått hem caketoppern, hämtat hem barnstol från mamma....

I morgon blir det liiite lugnare... Då ska jag sy i ett par öglor i min klänning, gå på kurs, handla lite som jag hade missat, klippa m2b och fixa hans skägg & handla praliner.

Snacka om att min stressmage kommer rasa på fredag kväll/lördag morgon...

Yr.no och SMHI spår samma väder för oss.... Regn och blåst! Kan ju bli hur kul som helst när vi ska skutta runt på stenarna nere vid vattnet vid forograferingen...

På fredag ska vi öva i kyrkan! Ska bli kul! Fast nog kommer det trilla tårar här också!

Corona: Alltså ärligt, skriv en bok! Helt otroligt att allt bara lyckas bli tokigt för dig!

• Tindragull
    ElinPierre skrev 2009-05-06 22:20:01 följande:
    Har städat och strukit lakan (fy katten för ikeas billiga lakan.. ALDRIG mer säger jag bara)
    Men va!? Vad är det för fel på deras lakan?! De ska jag också ha och jag ska stryka dem på fredag i lokalen! :-O
  • Corona

Ville bara tacka för all uppmuntran Ni är bäst, allihop! Det får väl bli en bok eller kanske rentav en film, fast frågan är om det är en snyftare eller en thriller!?!

Nåja - en ny dag, nya tag.

KUL med din hippa Elsi!

• Corona

Måste faktiskt ge en eloge till Calligraphens kundtjänst, en vänlig kvinna där lovade att försöka få iväg vår saknade banderoll med expresspaket idag. Håller tummarna för att det funkar så att den kommer imorgon!

Soon and very soon, låter otäckt med din yrsel. Försök ta det lugnt och inte stressa upp dig de sista dagarna så att du orkar hela vägen fram till målsnöret!

• ElinPierre

Har du tvättat dom eller kommer du stryka dom direkt som dom är?
    Vi körde dem i tvättmaskinen för att vi skulle mangla- blev inge bra. Då försökte vi torktumla lite så de blev liiite slätare- gick inge bra. Så vi har strukit 23 st. Tar ca 20-30 minuter per laka, och det blir inte ens bra ;-(

Det står att man ska stryka på en plupp på strykjärnet, men vi strök på tre och full ånga... Blev ändå inte bra.. Så jag råder dig, om du har tvättat dom i alla fall (vet ju inte hur dom är annars), börja NU! Tyvärr..

Tindragull skrev 2009-05-07 00:07:43 följande:
    Men va!? Vad är det för fel på deras lakan?! De ska jag också ha och jag ska stryka dem på fredag i lokalen! :-O
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2