• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Tindragull

Idag har jag varit och köpt chokladpraliner till mig och m2b, varit på kurs och fått gjort mina naglar. Det blev bra.

Och såklart blev det ju lite krångel idag...
    Pratade med ex-svägerskan som ska servera på bröllopet... Hon börjar bli sjuk! Panik!!! Men mamma hjälpte mig att fixa så att hennes granne rycker in om det behövs.
    Sen loggade jag in här och då hade den andra tjejen som ska hjälpa till med serveringen stött på bekymmer hon också! Panik igen!!! Men jag ringde henne och allt löser sig. Hon blir antagligen något sen bara... Underbara människa!

Ikväll när barnen har somnat ska jag prova klänningen & korsetten igen. Ska nog sy i lite öglor inuti klänningen så att jag kan slänga av mig underkjolen och hissa upp den lite om jag tröttnar på lååång klänning med stooor underkjol under kvällen. Kan bli spännande att göra med helt nya naglar som jag inte är riktigt van vid än...

• Tindragull

Bra!

Corona skrev 2009-05-07 21:40:17 följande:
    Tack Tindragull, tror att du just räddat mitt liv! Eller i alla fall min bröllopsdans
  • elsi

Nå ja... go natt tjejer...
    min m2b just körde mig hem från midddag med mina föräldrar och hans mor... nästa gång vi ses är i kyrkan,...

• Tindragull

Åh, vad kul! Kommer ni inte träffas alls innan vigseln?

• Tindragull

Glömde ju gnälla lie för en sak....
    Jag har fått en FINNE i MUNGIPAN!!!! Hur bara lyckas man??? En rejält stor och öm en också!

• Malmöbrud 2009

Du är inte ensam jag fick en precis på hakan....hata...

MissieA: har lagt ut hm-behån nu och ett urval av trosorna jag ska välja mellan. Sångaren ska sjunga vår första dans men vi är just nu inne på vilken låt han ska sjunga

Ska fortsätta här...

Tindragull skrev 2009-05-07 23:10:05 följande:
    Glömde ju gnälla lie för en sak.... Jag har fått en FINNE i MUNGIPAN!!!! Hur bara lyckas man??? En rejält stor och öm en också!
  • ElinPierre

Vaknade 04.45 idag och har inte kunnat somna om. Jag har ALDRIg problem med sömn annars.. Hur ska detta gå imorgon?

Idag blir det full rulle hela dagen, men det ska bli kul att fixa i lokalen. Synd att inte fler kunde hjälpa till, men det ordnar sig alltid!

Har fortfarande inget munsår, vilket känns väldigt överraskande, men bra!

kom på förut att jag inte ätit ordentligt på 2 dagar minst. Gröt och soppa, hur bra är det..

Hittar säkert en stund att kika in igen, men om inte- LYCKA till nu tjejer!
    Vi kommer få en så fin dag vi önskar. Njut och CARPE DIEM. Viktigare har de orden aldrig varit!

PUSSAR

• ElinPierre

Skönt tindragull att lakanen inte är tvättade- då är det säkert lättare!

• anja1661

åhh ElinPierre, jag e oxå vaken i ottan!! kan bara inte sova och jag brukar inte heller ha problem med sömn...snarare tvärtom! jag somnar så fort jag sätter mig i soffan!

ska nu kolla vädret...hoppas hoppas på fint!!!!.......regn ikväll.....SOL imorgon!!!!!!!

åhh vad härligt!!!! sol och 15grader ska det bli i sthlm!!!! då kanske jag inte behöver ha panik över att jag inte har någon plan B för fotograferingen!!

vet inte om jag sa det igår men vilken underbar bror och hans blivande jag har!!! först erbjuder sig hon att hämta blommorna ikväll och ställa ut de på borden imorgon på fm och sen ringer brorsan och tycker att de borde hämta tårtan imorgon oxå så slipper vi göra det ikväll. känns jätteskönt!!
    så idag sak vi köra grejer till lokalen, fixa naglar, fixa lokalen, ev prova alla kläder, äta middag, basta och fixa mig med syrran, göra bordsblommorna.

imorgon e vi fruar !!! ska bli så kul att både få berätta om min dag och höra om era!!
    lycka till nu om vi inte hinner höras senare!!!

• Tindragull

Go morron!
    Uppe med tuppen! Pigg som fasen! Knepigt, jag brukar annars vara väldigt morgontrött!

Ska åka iväg och lämna hundarna på pensionat nu. Sen är det kyrkövning och fixa lokalen som gäller hela dagen.
    Blir att slita mycket själv för vi har vara TVÅ medhjälpare...
    Bara älskar min väninna som ställer upp. Hon lämnar ungarna på dagis för att kuna hjälpa oss, då alla andra jobbar... Så det blir hon och en kille som ska hjälpa till. Han har tagit ledigt halva dagen bara för att hjälpa oss! Gissa om vi är tacksamma för det? Annars hade vi stått där med alltihop helt själva!

yr.no spår fortfarande lite sol och lite gråa moln, men inget regn än i alla fall!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2