• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • anja1661

jag har hittat ett bostadsrätts radhus som jag bara kan dööö för!!
    det kostar 1095000kr...ligger i exakt det området som jag vill bo i och det e toppenfräscht!

enda kruxet är att jag studerar och har alltså inget fast jobb... seriöst, hur stora e våra chanser då??
    vi har räknat på det och kommit fram till att det skulle bli samma kostnad som vi har idag...idag bor vi i hyreslägenhet

buuhhuu!!! *gråter* jag vill inte bo här längre...vill flytta!!!

• Corona

Har din kille/sambo/man fast inkomst? Det kan ju tänkas räcka. Vad spännande

anja1661 skrev 2009-04-22 19:05:45 följande:
    jag har hittat ett bostadsrätts radhus som jag bara kan dööö för!!det kostar 1095000kr...ligger i exakt det området som jag vill bo i och det e toppenfräscht!enda kruxet är att jag studerar och har alltså inget fast jobb... seriöst, hur stora e våra chanser då??vi har räknat på det och kommit fram till att det skulle bli samma kostnad som vi har idag...idag bor vi i hyreslägenhetbuuhhuu!!! *gråter* jag vill inte bo här längre...vill flytta!!!
  • anja1661
    Corona skrev 2009-04-22 19:12:27 följande:
    Har din kille/sambo/man fast inkomst? Det kan ju tänkas räcka. Vad spännande
    ja han har fast inkomst men inte så hög...bara på 19700 före skatt
  • Malmöbrud 2009

Vilken tur, jag har jobbat med sådana här frågor...*gnuggar händerna*

Har ni pratat med banken? De kan ge ett lånelöfte innan ni börjar bjuda. Tänk på att de flesta bankerna kräver att ni klarar minst 8-10 % ränta.