• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Tindragull

Malmöbrud 2009: Jag röstar på höger öga!

Bröllop på gång: Vilken rysare det blir med ringarna då! Hoppas de fixar dem i tid!

Elsi: Gumman... Verkar som om inte nånting går din väg just nu. Men spelar det nån roll om det är polyester i klänningen? Den är väl fin ändå? Frisyr, gå tillbaks och säg att du inte gillade det och be att få göra om.
    Solist behöver man inte och gillar du inte psalmerna så byt! Kram på dig gumman!

• 090509

Har ni några förslag på musik? Ska ju ha borgerlig vigsel med endast den längre "frasen" men tänkte att man kanske skulle ha en sång iaf? Så man får lite mer "speciell"-känsla.. nu kommer troligtvis vf säga nånting utöver det vanliga för han är en riktig pratkvarn
    Det får gärna rasa in förslag

• Malmöbrud 2009

090509: vi ska nog ha braveheart låten (

) som ingångsmusik och jag vill ha coldplays viva la vida som utgångsmusik fast endast musiken som piano.

Idag har jag varit uppe på 54 vån i Turning Torso och sett lokalen för vigseln och träffat vigselförrättaren. Det var helt sagolikt, inga moln...! Jag såg en av mina förra grannar som låg och solade på sin balkong;) hi hi

Ska ni göra någon dans på era bröllop? Hur har ni tänkt?
    Vi ska bara dansa en vanlig tryckare, vi gillar inte att showa. Kanske längre fram under kvällen att man bjuder på sig;)

Jag tror att jag ska köra på det högra ögat, det mer rosalila. Tack för alla svar och komplimanger.

Nä, nu blir det en energidryck och så ut med hunden och gå i solen!!!

• Bröllop på gång

Nu e jag deppig!!!
    Måste skriva av mig...
    Pratade med min bästa vän och bröllopsvärdinna precis i ett annat ärende när hon passar på att berätta att det inte blir någon möhippa...!!
    För ingen av mina vänner har tid!
    Inte världens hemskaste sak kanske man kan tycka men jag såg verkligen fram mot detta!
    Jag ordnar alltid med fester o happenings o överraskningar för alla mina vänner o jag var ju dum nog o tro att de skulle kunna ordna en enda kväll för min skull...
    Hade fått lite hintar från pojkvännen om ett visst datum o tolkade in att det var dags då så jag har ju trott att det verkligen skulle bli av, men det sket sig uppenbarligen...

Sitter här som ett frågetecken med tårar i ögonen...
    Jag förstår att folk har fullt upp men har man inte tid med sin väns möhippa? En enda kväll?
    Kunde ju likaväl bara varit något litet i några timmar, bara själva grejen att de ordnar något bara för mig, vad det än är, jag hade blivit lika glad för det!

De har ju ändå känt till bröllopet i tre månader, måste väl gått o ordnat en enda dag under den tiden känner jag?
    Känner mig sviken, så mycket som vi lägger ner i tid o pengar på bröllopet o fixar för våra gäster, så kan de inte ens offra en kväll för mig?

Nu får jag väl sluta gnälla men jag behövde bara få ur mig det, kan ju inte beklaga mig för mina "vänner" för det är ju de som har svikit mig...

• anja1661

åhh vad trist!! jag förstår precis hur du känner och jag hade känt precis likadant om det varit jag som blev utan!

trist att de inte får ihop det...kanske ni kan ha möhippa efter bröllopet då om det lugnat ner sig för dina kompisar då?

• anja1661

idag har jag solat....andra gången bara men nu ska ajg sätta igång ordentligt! hur ofta kan man sola? jag har bra pigment och bränner mig aldrig. jag funderade på att sola onsdag och torsdag och söndag veckan som kommer....och typ något liknande veckan därpå...visst borde väl det ge resultat???

hur solar ni? ofta? länge?

• Bröllop på gång

Ja, de e riktigt surt...
    Visst kan man väl ordna något efter men det blir lixom inte samma sak... :-/
    Men men...

Jag solar en gång i veckan, men har ju hållt på i några månader så totalt kanske jag solat 10 gånger, o de som jag träffar har ibland påpekat att jag fått färg så de verkar ge resultat!
    Har solning i mitt träningskort o de som ingår är 20 min solning, så det är inte de här nya supereffektiva där man bara solar några minuter...
    Ibland tar jag ansiktsförstärkning oxå så man får lite mer färg i ansikte o dekolletage... *hihi*

Men om du har bra pigment så kan du säkert sola 2-3 gånger i veckan, hur lång soltid finns där du tänkt sola?
    Du kan ju börja lite lugnt för säkerhets skull, så du inte bränner dig, för de har jag gjort några gånger trots att jag har bra pigment jag oxå, det blir liksom så koncentrerat i solarie så de kan bli för mycket i början...

• anja1661

det är 20 minuters här oxå. riktigt schysst solarium med fläktar och grejer! *impad av bondhålans solarie*

jag går dit på onsdag och solar så får jag se hur jag känner mig i huden efteråt...

• Bröllop på gång

Ok, de låter ju bra!
    Yes, sola o känn efter, det känner du ju samma kväll om du bränt dig eller inte... Good luck

• elsi

Bröllop p g.... det var tråkigt, riktigt tråkigt, jag förstår att du känna det sviken och att du har tårar i ögonen. tror du att de kanske lura dig?
    Om inte, Ta tag i saken själv!!, även om ni bara fika i nån hotell fojé ett par timme eller nåt, Ta en sista drink/fika med bara de tjejer du ville. Alla få betala för sig själva Visa att du ville vara bara med de en sista gång som ogift
    ... om förstås det är det du ville!?
    upp med hakan nu

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2