• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • MissieA

4 veckor!! ÄNTLIGEN

Tippar sitter jättebra & det beror verkligen på vem som gör dem, vissa blir för tjocka men nu har jag en tjej som gör mina och de blir helt perfekta. Jag ska ha fransk manikyr & på ringfingret ska jag ha ett strass smycke. Jag har också jättelånga egna naglar just nu men känner att jag vill vara på den säkra sidan på bröllopet.

Vad det gäller foto så har vi valt en halvdagsfotograferin & då följer fotografen med oss under 4 timmar + att vi sedan får betala 1000 kr för de högupplösta bilderna. Om jag vore i er sits så hade jag definitivt valt att köpa till högupplösta bilder för som du säger det är alltid bra att ha & ni kan själva framkalla dem.

• 090509

Hej på er alla! Tänkte hoppa in här litegrann om det går för sig Vi ska oxå gifta oss 9/5, borgerligt. Det är bara vi och barnen, samt vf och 2 vittnen som han ordnat med. Vi har inte berättat för någon att vi ska gifta oss, bestämde oss för 2 veckor sedan Vi har sagt att vi kommer ha en grillkväll någon gång i juni för släkt och vänner.

• Malmöbrud 2009

Idag är det ju fyra veckor kvar!!!! Åhh snart är man fru!!!

Jag har fått mina konstgjorda blommor som gästerna ska bära ( finns i mitt galleri och är en tradition på Balkan gifter mig med en) och är inte speciellt nöjd med banden runt blomman. De är apfula! Så nu sitter jag och ska försöka pilla bort bandet på en av blommorna och se om jag kan ta en lite mer våraktig färg...och nålarna satt inte på blommorna så nu får jag pilla på dem oxå... ja ja

Annars är det det vanliga, vissa gäster har inte svarat, svärföräldrarna påstår att de ska komma, vi har redan lovat bort vår lägenhet osv. Mycket tjafs om sprit och vilka sorter vi ska bjuda på men vi försöker filtrera snacket i helgen....

Var bara tvungen att skriva av mig

Hoppas ni har det bra tjejer!!!

• Bröllop på gång

Tror ni inte jag knäckte en nagel till imorse!?! *suck*
    Så nu blir det väl tippar på samtliga naglar, hade tänkt o kanske bara gjort på ett par stycken då mina egna naglar är skapligt långa...
    Men det kanske inte blir snyggt om man inte gör tippar på alla naglar?
    Jag e ju helt ny på det här...
    Har satt på lösnaglar själv när det varit party o så men aldrig gått till salong, ska bli spännande!

ElinPierre: det lät fint med pärlor, jag har lite "pärl-tema" på min bröllopsdag, bla på klänning och tiara...
    Kanske snor den idén? hihi

Ska ni ha festhäften?
    Hur går det med dem?
    Jag har tänkt börja med dem, men får ju aldrig tummen ur...

Yes, fyra veckor kvar!
    Tänkte på det förut vid fyratiden att om fyra veckor står man brud! Jag ser fram mot det men hoppas ändå tiden går långsamt så man hinner med allt! hihi
    Glad Påsk på er!

• Malmöbrud 2009

Jag har inte börjat med festhäftet ännu, har inte fått tummen ur än heller. Det är nog bra med festhäfte för då får gästerna lite att prata om med varandra om de inte känner varandra så bra.

Det här med OSA datumet retar mig. Idag har jag fått lägga till folk på listan, ta bort folk osv för det är inte till oss våra långväga gäster svarar till.

Idag har jag gått runt i lägenheten efter vårt besök var avklarat, i min klänning, skor och ring och känt mig helt amazing. Synd bara att man inte ser skorna så bra, det är så mycket tyg.

Peppar peppar, mina naglar är kvar än så länge och de är långa och fina.

Jag ska nog också låna ElinPierres tema med pärlor;)

Bröllop på gång skrev 2009-04-11 19:34:25 följande:

Tror ni inte jag knäckte en nagel till imorse!?! *suck*Så nu blir det väl tippar på samtliga naglar, hade tänkt o kanske bara gjort på ett par stycken då mina egna naglar är skapligt långa... Men det kanske inte blir snyggt om man inte gör tippar på alla naglar?Jag e ju helt ny på det här... Har satt på lösnaglar själv när det varit party o så men aldrig gått till salong, ska bli spännande!ElinPierre: det lät fint med pärlor, jag har lite "pärl-tema" på min bröllopsdag, bla på klänning och tiara...Kanske snor den idén? hihi Ska ni ha festhäften?Hur går det med dem?Jag har tänkt börja med dem, men får ju aldrig tummen ur... Yes, fyra veckor kvar! Tänkte på det förut vid fyratiden att om fyra veckor står man brud! Jag ser fram mot det men hoppas ändå tiden går långsamt så man hinner med allt! hihiGlad Påsk på er!
  • ElinPierre

Klart ni ska låna den iden. Ska jag vara helt ärlig så såg jag den i en tidning i Thailand för 1,5 år sedan. Då sa jag till Pierre- SÅ skulle jag vilja ha om vi gifter oss. Vad jag inte visste var var att han planerade att fria, vilket han inte kläckte ur sig. Det var även en frisyr i samma tidning som jag sa orecis samma sak om... Men nu minns jag inte hur den såg ut, för jag frågade ju aldrig om jag fick köpa tidningen, eftersom jag trodde att ett bröllop låg många år frma i tiden... Tji fick jag!

Vi har börjat fila på vad vi ska ha i festhäftet, men inte kommit längre än så.. Även vi har den berömda tummen att skylla på!

Vår fotograf tar 7 500 kr för en hel dag. Inga kopior ingår (eller jo, vi får en fotobok!!!!) men däremot får vi en skiva med alla bilder så det bara är att beställa. URBRA tycker jag! Ochdet är samma tjej som tog mina secret bilder, så jag litar på henne till hundra!!

• anja1661

jag ska upp till syrran idag och jag hoppas kunna fixa lite med våra festhäften där. (vi har inte word) jag vet redan allt som ska vara med men nu ska vi bara få in det oxå...och skriva ut ett ex.

• Tindragull

Vårt festhäfte är klart! Så skönt att det är färdigt och bara ligger och väntar på att skrivas ut och sättas ihop. Omslagen blev färdiga förra helgen.

Tror nog att jag ska no ElinPierres idé om pärlor på naglarna jag också! Lät fint!

• 090509
    Tindragull skrev 2009-04-12 12:51:25 följande:
    090509: Välkommen!
    Tack

Fast vi bestämde oss för ca 2 veckor sedan så känns det som tiden kryper fram.. lite förvånad är jag också att det pirrar i magen trots alla år vi har varit tillsammans! Men det är väl bara ett gott tecken?
    Jag har en hamrad förlovningsring som nog inte passar så bra till vigselringen men känner ändå starkt för den och kommer troligtvis ha dem tillsammans.. det ska väl ändå inte göra nånting? Kan man kke ha f-ringen på höger hand istället då? Den har trots allt hängt med i 16 år. Någon mer som har ringar som inte matchar?
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2