• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • 090509
    anja1661 skrev 2009-04-16 20:12:50 följande:
    vi har oxå graverat 090509...vi gillar det så!vi har bestämt oss för att tatuera oss!! båda har redan tatueringar så det e ju inget wow i det. men vi har bestämt oss för samma! det ska stå: kärleken övervinner allt så låt oss besegras av kärleken. fast på latin!!! kommer bli sååå fint!!detta ska vi göra efter bröllopet men innan vi åker på vår resa!!!
    Häftigt med tatuering! Själv är jag sprut/nålrädd så jag skulle aldrig våga tatuera mig
  • Corona

Men även om han bara ska ha förlovningsringen (vilket ju är det vanligaste) så kan han gravera in vigseldatumet där jämte förlovningsdatumet.

I min ring står det - förhoppningsvis! - hans första initial och så 090509. Har så många infattningar att tjejen i affären var osäker om bokstaven skulle rymmas Får se när jag hämtar ut den imorgon!

Ååååh vad jag längtar efter att ha på mig ringen! Är fullständigt betagen och är lycklig över att få ha den vackraste ringen som någonsin funnits, hihi! Ja det är väl så det ska kännas antar jag

• Tindragull

Jadu... i den ringen jag har köpt så är det minimalt med plats för gravering så jag vet inte riktigt hur jag vill göra...
    Kanske blir att jag graverar i förlovningsringen istället...
    Vill ha 090509.

Corona skrev 2009-04-16 20:09:43 följande:
    Jag fortsätter när jag nu har ordet... Hur graverar ni in datumet i era ringar? Jag har 090509... men var hos en annan guldsmed igår för att fixa ring till mannen och där blev de närmast chockade över att ha en så "byråkratisk" datumangivelse i ringen (istället för 9/5 -09). Det var guldsmeden själv som skrev datumet så jag hade aldrig reflekterat över att man kanske inte "ska" skriva så... Blev nästan lite olycklig på kuppen men har valt att bortse från det eftersom datumet är så läckert i sig. Men nyfiken blir jag ju, hur graverar ni andra?
  • Tindragull

Nu ikväll har jag roat mig själv med lite bröllopspyssel. Klädde två korgar med grön organza inuti. Den ena till såpbubblorna som ska delas ut vid kyrkan och den andra blir förnödenhetskorg på toan. Korgen som bubblorna är i får sedan användas att lägga eventuella bröllopsgåvekuvert i.
    Sen passade jag på att ta mina värmeljushållare och piffa till dem lite. En skvätt hobbylim och ett dopp i grön sand och vips så passade de bättre in i temat!

Ska till ett nytt jobb i morgon och är lite nervös, så det där var bra terapi!

• anja1661
    090509 skrev 2009-04-16 20:51:23 följande:
    Känner mig lite kluven ang ringen.. har sambons namn och 090509, han ska inte ha någon v-ring och det känns lite sådär att bara hans namn står i ringen, å andra sidan blir det väl lite underligt att ha mitt eget namn i min ring? Fler här där bara tjejen ska ha v-ring? Hur står det i era ringar?
    min m2b ska oxå bara ha sin förlovningsring....trots att jag tom har bytt ut min så våra f-ringar matchar inte ens.
    han ska gravera vigseldatumet i f-ringen oxå.
  • anja1661
    Tindragull skrev 2009-04-16 23:21:11 följande:
    Nu ikväll har jag roat mig själv med lite bröllopspyssel. Klädde två korgar med grön organza inuti. Den ena till såpbubblorna som ska delas ut vid kyrkan och den andra blir förnödenhetskorg på toan. Korgen som bubblorna är i får sedan användas att lägga eventuella bröllopsgåvekuvert i. Sen passade jag på att ta mina värmeljushållare och piffa till dem lite. En skvätt hobbylim och ett dopp i grön sand och vips så passade de bättre in i temat! Ska till ett nytt jobb i morgon och är lite nervös, så det där var bra terapi!
    lycka till på nya jobbet!!!!
    själv har jag delkurs avslutning i skolan då vi kan visa upp vår pjäs med våra egentillverkade handdockor! min heter pierre o e en fransk konstnär! hahahh
  • 090509

Corona och Anja1661: Tack för erat tips, så gör vi ju såklart!

• Malmöbrud 2009

ElinPierre: grattis till lgh!!

Tindragull: ohhh hoppas går bra på nya jobbet idag.

Elsi: tråkigt att du känner så,,är ledsen för din skull. Hoppas det vänder. Ibland blir det så mycket att man blockerar känslor.

Corona och 090509: Vi skrev "m2b namn min första kärlek 9/5 -09"
    i min ring och mitt namn samma text i m2b:s ring. Vi träffades när vi var fjortisar första gången och hade en sommarromans. Sen träffades vi igen längre fram i livet. Det var inte jag som valde text det var m2b.

MissieA: he he om du ser i mitt galleri, starka bilder så är jag snart för brun...jag har solstopp från m2b!!!

Vilken ögonsminkning röstar ni på; vänster eller höger öga;)
    (mitt galleri, starka bilder )

• ElinPierre

Vi satt igår och gick i genom allt som ska göras igen.. Det var mindre än jag trodde men mer än Pierre trodde tror jag... Ska ta tag i något av dem direkt!

Han klagar på att jag aldrig känner mig riktigt nöjd. Jag gör det egentligen, men hela min personlighet är fylld av oro, så fatta att jag känner mig orolig nu. Över att ha glömt något, och att det inte kommer att kännas ok med något osv osv...

Vet inte om jag berättade det men- Jag köpte min skogstapet i helgen!!!!
    Ska bli så kul att se om den blir som jag tänkt mig... HOPPAS!

• elsi

Tack snälla för alla fina ord... Puh, vi åkt till ica maxi i sickla och ha beställt tårta... chocklad och passion mousse, till 52 pers. ska ställas på en tripp trapp trull ställning. ingen vit lock, inga blommor.... bli det fint eller? med nåt gammalt halvt jordgubb på?

jag bara sitter här och grina, känna mig som ett litet barn som inte ha någonting som hon ville..
    gilla inte psalmarna, Den blomster tid, och Amazing grace Soloisten kan inte så vi ha ingen, organisten ha inte tid att träffa oss och giller inte "miranda wong- here comes the bride."
    packade upp min klänning igår och den är inte siden taft... den är polyester.
    min m2b ville ha sin ny ägg vit bomull designer kostym med en blommig skjorta.

håruppsättning såg ut som en fågelbur,

varför är jag så jävla ledsen?

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2