• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Tindragull

Vi hade vårt OSA den 1 mars och alla utom ett par svarade i tid. De som hade missat hade helt enkelt glömt...
    Dåligt att de inte har svarat tycker jag!

• MissieA

Jag håller med riktigt dåligt av folk att inte svara!! Jobbigt att man måste tjata på dem men det behövs tydligen. Vi hade osa 9 april och det är ca 5 familjer som inte har svarat så nu har måste vi börja ringa upp dem. Ussch det känns jobbigt & jag blir riktigt arg att folk inte ens kan göra det lilla.

Tindragull: Om håret döljer det så tycker jag att du ska köra på korsetten, men kan du inte testa det innan? Om det syns för mycket är det nog bäst att köra utan korsetten.

• Tindragull

Ja, jag ska sätta i mitt löshår den 25:e så efter det kan jag prova.

Så dåligt att folk inte lämnar svar tycker jag! Egentligen skulle man inte höra av sig till dem och så kan de stå där med lång näsa sen...

MissieA skrev 2009-04-10 17:02:29 följande:
    Jag håller med riktigt dåligt av folk att inte svara!! Jobbigt att man måste tjata på dem men det behövs tydligen. Vi hade osa 9 april och det är ca 5 familjer som inte har svarat så nu har måste vi börja ringa upp dem. Ussch det känns jobbigt & jag blir riktigt arg att folk inte ens kan göra det lilla.Tindragull: Om håret döljer det så tycker jag att du ska köra på korsetten, men kan du inte testa det innan? Om det syns för mycket är det nog bäst att köra utan korsetten.
  • MissieA
    Tindragull skrev 2009-04-10 17:05:46 följande:
    Ja, jag ska sätta i mitt löshår den 25:e så efter det kan jag prova. Så dåligt att folk inte lämnar svar tycker jag! Egentligen skulle man inte höra av sig till dem och så kan de stå där med lång näsa sen...
    Men vad bra, när du har testat kan du inte fota så jag får se hur du ska ha håret Jag tycker också att man egentligen inte ska ringa upp folk, men vill inte bli förbannad när det kommer ytterliggare 5 familjer på bröllopsdagen som man inte har planerat med hahaha då hade jag blivit en riktig bridezilla.
  • Tindragull

Jodå, det kan jag göra!
    Och jag hade också blivit en helt galen bridezilla om det hade dykt upp 5 familjer som inte hade OSA:t och som jag mao inte hade planerat in...

MissieA skrev 2009-04-10 17:11:54 följande:
    Men vad bra, när du har testat kan du inte fota så jag får se hur du ska ha håret Jag tycker också att man egentligen inte ska ringa upp folk, men vill inte bli förbannad när det kommer ytterliggare 5 familjer på bröllopsdagen som man inte har planerat med hahaha då hade jag blivit en riktig bridezilla.
  • ElinPierre

Vi har inte vårt osa förrän den 14 tror jag, så än behöver vi inte irritera oss

Och är det så att folk inte ringt, då tror jag vi sätter svärmor på att ringa runt!

• Bröllop på gång

Hello!
    Puuuh va mycket som är på g känner jag...

Håller på o filar på festprogram med foton/text/sånger mm mm o så funderar jag på bordsdekorationer / pynt o sen på små presenter till gästerna o sen kanske bröllopsbubblor och och och... suck!
    Hur ska vi hinna allt på en månad?
    Eller jag snarare, min pojkvän har ju inte riktigt samma drömmar o idéer med bröllopet som jag, för hans del skulle det säkert räcka med standard vad gäller allting, men man vill ju ha det "lilla" extra så att det känns som att det är just vårat bröllop, eller hur?

Va hos fotografen häromdan o hon är verkligen positiv o sprudlar av idéer men det trista e priset... Dyrt!
    Jag har drömt om att ta foton ute vid havet men för det skulle det bli ett tillägg på ca 1500:- o vill vi ha högupplösta foton på skiva skulle det bli tillägg på ca 2900:- Vilka priser!!! Vad får ni betala?
    O vad väljer ni för "fotopaket"?
    Även om de e dyrt o få foton på skiva så känns det ju ändå som en långsiktig investering, då kan man ju göra egna framkallningar o även fotoböcker billigt på nätet...

Ang osa, är sååå trist att inte folk kan förstå innebörden o svara, i god tid! Läste att en av er knappt fått svar från hälften, dålig stil!
    Inte ska man väl behöva sitta o ringa runt, vi som brudpar har ju så mycket o göra ändå, respektlöst av folk tycker jag!
    Vi har osa 15/4 o väntar på 4-5 familjer... Hoppas verkligen de hör av sig snart för jag vill inte gå o tänka på det sen... Om man nu istället vill fråga någon annan (vi har väldigt tajt budget) så kan man ju inte komma för nära inpå, skulle satt osa tidigare men va dum nog o tro att gästerna skulle höra av sig tidigare o inte vänta in i det sista...

Ja ja... Nu har jag gnällt tillräckligt!
    Kan va skönt o få gnälla av sig lite ibland, för att lixom ladda om o få nya krafter! *hihi*

Va o träffade de som ska sjunga på bröllopet i förrgår, jag fick ståpäls på armarna, när hon sjung just "våra" sånger som vi valt ut till bröllopet, helt underbart!

På bröllopsdan ska jag till frissan 8.30 för jag får räkna med 3 h för smink o hår, fotografering kl 13 o före där får man stoppa i sig lite mat, har ni några tips på bra energirik mat som går lätt att äta o inte som kladdar?
    Vigseln börjar 16

Vilket underbart väder det varit de senaste dagarna, tänk om vi får så fint på vår bröllopsdag!?!

• Bröllop på gång

Glömde skriva om naglarna (såg att ni har lagt ut lite inlägg om det...), jag har bokat tid på fredagen, dagen innan bröllopet. Är orolig om jag tar tidigare att jag bara skulle knäcka dem, men nu funderar jag på vad som händer om hon är sjuk elr så?
    Men det får jag försöka o inte tänka på...
    Har försökt o spara ut naglarna o sköta om dem men jag knäcker en efter en så det lutar nog åt att jag sätter på tippar.
    Har aldrig gjort det förut, har ni?
    Är det hållbart?
    Har tänkt en vanlig fransk manikyr, tycker det ser så fräscht ut! Men kanske ska piffa upp den lite, med glitter?
    Någon av er som testat det?

• ElinPierre

För er som inte tänkt på det.. 4 veckor kvar idag.. HAHA..

Vi kan verkligen räkna ner nu.. Såååå kul!

Ska göra en lista på ALLT som ska göras snart, för till veckan och framöver har jag äntligen lite mer tid på mig!

Apropå tippar- De 2 gånger jag gjort naglarna har de suttit alldeles för bra! Gillar inte riktigt naglarna (för min del är de för tjocka- men jag tycker de är urläckra på andra!)... Sen blir de egna naglarna väldigt veka, torra, skivade och TUNNA lång tid efter tycker jag..

Jag tänkte dekorera mina med 2 små pärlor på varje, utefter den vita kanten. Det kan jag ju faktiskt sätta mig att pilla med snart...

Jag LÄNGTAR!! Nån mer?

• Tindragull

Jag skulle ju precis gå in och skriva här att det är 4 VECKOR KVAR!!!

Jag hade tippar för tio år sen och de var stenhårda och satt som berget! Jobbade inom vården då och de knäcktes inte!
    För min del är de också för tjocka...man kan ju inte klia sig/riva sig ordentligt!
    Men det blir tippar till bröllopet ändå. Med fransk manikyr. Mina naglar är långa nu, men mycket kan hända på 4 veckor och ska jag bryta nån nagel så blir det ju alldeles säkert vänster ringfingernagel...

LÄNGTAR???? Kan jag aldrig tro... Tänk om 4 veckor har jag precis gått upp på min BRÖLLOPSDAG!

ElinPierre skrev 2009-04-11 06:37:06 följande:
    För er som inte tänkt på det.. 4 veckor kvar idag.. HAHA..Vi kan verkligen räkna ner nu.. Såååå kul!Ska göra en lista på ALLT som ska göras snart, för till veckan och framöver har jag äntligen lite mer tid på mig!Apropå tippar- De 2 gånger jag gjort naglarna har de suttit alldeles för bra! Gillar inte riktigt naglarna (för min del är de för tjocka- men jag tycker de är urläckra på andra!)... Sen blir de egna naglarna väldigt veka, torra, skivade och TUNNA lång tid efter tycker jag..Jag tänkte dekorera mina med 2 små pärlor på varje, utefter den vita kanten. Det kan jag ju faktiskt sätta mig att pilla med snart...Jag LÄNGTAR!! Nån mer?
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2