• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Tindragull

Tja, matchar & matchar... Det är ju man själv som ska trivas med dem! Mina matchar kanske inte helt, men jag gillar dem så det struntar jag i!

Bestämde ni er för 2 veckor sedan??? Det är minsann snabbt marcherat! Trodde vi var i senaste laget som bestämde oss i december.

• anja1661

nu e vårt festhäfte så gott som klart!!! bara omslaget kvar att utforma och det skulle syrran (tärnan) fixa med! sen skriver mamma ut alla på sitt jobb i färg!!! *glad* jag trodde att jag skulle behöva ha det i svart vitt bara...men nu blir det rosa hjärtan och så!!!
    vi satt mellan typ 21-02 i går kväll/natt....men gud så bra det blev!!!
    hur komme era omslag se ut? vårat kommer ha vinröd bakgrund (alltså pappret) med vit text. hoppas det blir bra!! får väl göra en test först...annars får det bli svart text ändå.

tindragull: jag tror det var din mall vi hade fått. vi använde inte den utan gjorde en egen men vi "lånade" en del utav era ordningsregler/ vett och etikett.

vi har oxå blivit klara med bordsplaceringen! superskönt!!! vi blev så nöjda och vi tror att alla kommer trivas på den plats de får

• Tindragull

Vad skönt att ha det färdigt! Det är helt ok att ni "lånade" lite ordningsregler.

Ska lägga in en bild på vårt omslag... Måste bara sudda lite på det först...

• Tindragull

Nu har jag lagt in bild på omslaget till vårt festblad! Det jag har ritat över är vårt nya efternamn...
    Inte så hemskt fint gjort, men har man tight med pengar så tager man vad man haver...

• Bröllop på gång

Tindragull skrev 2009-04-13 18:38:00 följande:

Nu har jag lagt in bild på omslaget till vårt festblad! Det jag har ritat över är vårt nya efternamn... Inte så hemskt fint gjort, men har man tight med pengar så tager man vad man haver...
    Ser ju superfint ut!!!

Vi (eller mest jag hihi) har suttit hela påskhelgen o filat på festhäftet o nu börjar det likna något!
    Vi började på 8 sidor...för att sen gå över till 12 sidor...för att sen landa på 16 (!) sidor men för att inse att man gott o väl kunde fyllt upp 20 också... hihi
    Men det får faktiskt räcka med 16 sidor!!! Gästerna ska ju orka läsa det också...

Hur många sidor har ni?

Jag viker en A4 på längden men har inte kommit på hur vi ska göra med framsidan ännu o om man ska ha tjockare papper som omslag...
    Har tänkt o försöka skriva ut dem på jobbet (snål fuling som man är... O lämna in för kopiering är ju SVINdyrt) o då kanske man får "nöja" sig med vanligt vitt tunt kontorspapper...
  • Tindragull

Vi har 12 sidor i vårat. Tycker det räcker gott & väl. Vi har använt vanligt kopieringspapper som omslag och sidorna i kommer att vara det också. Vår toastmaster får kopiera upp det på sitt jobb. Är också en snååålis!

• anja1661

hahaha jag e oxå en snålis och lite bekväm kanske! mamma får kopiera det på sitt jobb!

vi kommer ha 16 sidor. jag har vikt A4 på längden. omslaget kommer vara i hårdare kvalitet och inlagorna kommer vara vanligt papper.

• soon and very soon

tror det blir 12 för oss.

• Bröllop på gång

Jo, när man väl började kolla runt här på BT så fanns det ju huuur mycket roliga saker som helst att ha med i festhäftet så vi kunde inte sätta stopp...
    Men det var så roligt! Blev jättefint till slut, nu återstår lite finlir o ska försöka piffa till framsidan lite oxå...

Nu över till naglar: när man gör tippar, brukar man göra på alla naglar samtidigt då, det borde väl bli snyggare?
    Har aldrig gjort det förut...
    Har nu hälten korta o hälften långa av mina naglar ungefär när jag har knäckt en efter en så jag vet inte riktigt hur jag ska göra... *suck*

Har ni bestämt klart hur ni ska duka / pynta i lokalen?
    Har skjutit upp det men nu måste jag änna ta tag i det känner jag...

Ska ni ge små presenter till era gäster, vad isåfall?
    (kommer ej ihåg om vi diskuterat detta tidigare men jag chansar... *minne guldfisk*) hihi

• anja1661
    Tindragull skrev 2009-04-13 18:38:00 följande:
    Nu har jag lagt in bild på omslaget till vårt festblad! Det jag har ritat över är vårt nya efternamn... Inte så hemskt fint gjort, men har man tight med pengar så tager man vad man haver...
    det var jättefint!
    jag väntar med spänning tills jag får veta hur min framsida kommer se ut!!
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2