• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Malmöbrud 2009

Bröllop på gång: usch vad tråkigt, men tror de inte är ute efter att lura dig? Vilket sätt i såna fall. Jag tycker du ska göra som elsi säger och fixa något själv.

Anja1661: Jag ska sola en- två gånger i veckan fram till bröllopet. Sista gången får bli på måndagen innan då jag inte vill få ringar osv runt ögonen och lugna hyn. Solar i gamla 20 min solarium men det är nya rör nu:)För att bygga upp brännan så solade jag tre gånger under 10 dagar i början.

• Bröllop på gång

Tack för era uppmuntrande ord!
    Tror inte de är ute efter att lura mig för jag hörde på min kompis hur ledsen hon var för min skull så det är tyvärr på riktigt...

Jag känner att jag orkar inte dra ihop något nu innan bröllopet, även fast det säkert vore roligt...
    Känns inte så kul att ringa runt o "tjata" ihop något...

Men det finns väl något som kallas "svinhippa", dvs en möhippa som är efter bröllopet?
    Får väl hoppas det blir något sådant istället...

• Tindragull

Igår blev jag hippad!!!
    Det började redan tidigt på morgonen. Min syster hade lurat i mig att vi skulle åka och titta på nageldekorationer...
    Hemma hos henne var alla väninnorna. Blev utklädd och fick ögonbindel och så körde vi iväg.
    Det blev arosfortet, laserdome och god lunch. En loppa med olika frågor & uppdrag. Present från var & en där jag fick gissa vem den var ifrån och varför. (presenterna och loppan hängde med under hela dagen)
    Sedan fick jag ögonbindel på igen och vi for iväg. De villade bort mig duktigt genom att köra omvägar och köra rundor i rondeller...
    Vi hamnade hos svägerskan och där blev det bad i tunna, sexparty och god middag.

En verklig toppenhippa!

Idag är jag mör i hela kroppen, men jag mår sååå bra!

• Corona

Bröllop på gång: Vad tråkigt Om någon av dina kompisar råkar läsa detta vill jag bara upplysa om att man kan "hippa" någon i små grupper ifall det inte finns någon dag som passar alla, det viktiga är att visa den blivande bruden att ni är tycker om henne och är glada för hennes skull! Så det så!

Tror iofs inte att jag får någon hippa heller... men jag hoppas att jag bara är lurad...

• Tindragull

Bröllop på gång: Fy, vad trist!!! Om de inte kunde alla på en gång så kunde de väl tagit två "småhippor" eller så och delat upp det? Riktigt dåligt tycker jag!

• soon and very soon

håller med övriga, bröllop på G förstår att du är lite besviken. Jag vart hippad av 3 hela dagen och 1 halva vart först lite besviken att de var så få men kände sedan att det var mysigt fick en underbar dag.
    BPG du har ALL rätt att känna som du gör! kramis på dig!

• 090509

Bara 20 dagar kvar! Längtar...
    Mina kläder har kommit och jag har provat dem och det känns sååå bra! Nu måste vi bara hitta en snygg slips till sambon och kläder till 2 av barnen!

• anja1661

åhh vad avis jag blir på er som blivit hippade!! jag vill oxå!!! men jag vet att det planeras så det lär nog bli nästa helg tror jag!!!

idag har jag varit och shoppat!! det blev jättefina underkläder och ajg e sååå nöjd!!
    sen in till panduro där jag upptäckte att papper kostar multum!! så jag bytte ide lite snabbt...istället för guldpapper som omslag till festhäftet så blir det vanligt vitt papper med en guldspetsband och en vinröd tygblomma. kommer bli tom bättre än den ursprungliga iden!!!

sen unnande jag mig faktiskt en ny klänning och ett par sandaler oxå!! och det e stort för mig!!! jag köper alltid saker till barnen men aldrig till mig själv....men idag blev det!

• anja1661

mina underkläder hänger nu tillsammans med min klänning hos syrran...m2b vill inte se underkläderna innan själva bröllopsnatten så det passade bäst att de hänger där...annars kan jag nog inte hålla mig från att visa dem ändå!! sån e jag!!

• ElinPierre

Jag blev också hippad igår!
    Vi hade ett par vänner här på besök och jag hade planerat att sola och må gott hela helgen.

Vi satt och väntade på moster med familj när hon kom ensam- utan barn! Och så var mamma och syrran med också.. Fattade inte direkt men tillslut tändes lampan.. Hihi..

Jag fick finfina kläder och skulle ge mig ut och sälja bitar av min klänning. Hade skitkul och jag lyckades tillslut få ihop drygt 300! Jag var jätteglad för de fyra som var med, men känd mig lite ensam helt plötsligt. Efter god lunch anslöt en tjej till + att jag såg en buss komma med en annan tjej!!! Så helt plötsligt var vi 7.. Kände mig jätteglad!

Vi körde bussen en bra bit och stannade 8 mil senare- där ser jag en annan goding stå och vänta på oss.. Jag slänger mig runt hennes hals av lycka (hon är student och hade precis varit hemma, så jag trodde verkligen inte hon skulle kunna vara med!). Så hör jag en röst till som jag känner igen.. Herre gud.. 9 pers blev vi tillslut!

Jag fick stjäla matvaror ur andra kunders vagnar (vilket jag inte fixade, så jag frågade till mig saker istället) och sedan lägga tillbaka dem i andra korgar.. tihi..

Sen blev det att leta rätt på nåt gammalt,något nytt, nåt blått och nåt lånat. Det gick tydligen alldeles för snabbt

Käk på Kinarestaurang och sedan började möhippeklassikern (håller på med den riktiga också). Fick köra rullskidor, cykla, springa och simma.. Jag förlorade allt! Hehe..

Och så blev det bad och relax i bubbelpool. Ni ANAR inte hur nöjd jag är.. Hade verkligen inte förväntat mig någonting och är överlycklig över att så många kom!

Har ni lust kan ni kolla lite bilder på syrrans blogg (jag bjuder på det... )
    gottoblandat.blogg.se/

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2