• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • ElinPierre

Ooo, idag har jag gjort något som inte har ett dugg med bröllopert att göra- Tackat ja till en lägenhet!!! Så till hösten har vi en lägenhet som helt och hållet passar in på våra önskemål!

Vi flyttar 30 mil för att börja plugga... Wiiiii

• elsi

vad är det som händer?
    gjorde hårprov igår, .. det är väl fint, klänningen hängar hemma, den är väl fin, tårt prov på fred, ska kolla ringarna på helgen, musiken nästan klar fast ingen soloist än ska träffa prästen nästa vecka. sen måste göra vigsel blad..
    Jag måste packa för jag flytta till min man om 3 veckor- vi är särbo tills vi gifta oss- och måste göra deklarationen.
    ja packa för bröllopsresan fast jag vet inte vart vi ska...

Jag är helt bedövade, känna inget för någonting, är tom, inget är spännande. är inte nervös, bara irriterade, allting känns så överdrivit och jobbig, och ta för mycket tid.

någon som har haft dessa känslor?

• Tindragull

elsi:
    Jag känner så emellanåt. Stressen kryper på och allt känns superjobbigt. Men för mig går det oftast över fort. Jag tycker ju egentligen att det är himla mysigt med detta planerandet.
    Får du nån hjälp med allt du har att göra? Det hade kanske underlättat lite?

• MissieA

Hej tjejer!

Jag har haft så fullt upp att jag inte ens har haft tid för BT. Jag var på bröllop i helgen & först då slog det mig att vi står där om EN MÅNAD!!! Ska bli kul. Sen har jag haft så mkt i skolan bara för att jag gör grejer innan så jag kan vara ledig innan bröllopet.

Har ni börjat sola och har ni börjat bli bruna? Jag har bara solat 2 ggr även om jag hade planerat med fler & känner att jag måste bli mkt brunare haha. Sen har vi inte så mkt kvar nu, men jag börjar ändå oroa mig lite. Hur går det för er andra?

elsi: jag har också haft sådana känslor flera gånger men det går över efter ett tag, fast jag tror att man måste ha sånna känslor också för det dyker ju upp problem under planeringen. Du ska se att det blir bättre

Elin: grattis till lägenheten. Vad coolt att ni flyttar så långt.

• Corona

Elsi: Är så ledsen för din skull att det känns så jobbigt. Men kanske är det "bara" för att det är så mycket planerande och saker att hålla i huvudet? Jag har varit SÅ deppig, kändes som att allt jäklades och det som faktiskt inte jäklades kändes ändå inte roligt. Men det har vänt i ett slag, nu säger jag inte alls att vi är i samma situation men jag hoppas verkligen att det vänder för dig också!

Och tack snälla Bröllop på gång. It's good to be back

• Corona

Villnu skrev 2009-04-15 21:43:50 följande:

Alltså jag kan inte riktigt fatta att tiden går så fort! Idag hade min ring kommit men jag har inte råd att hämta den förrän nästa vecka :( Sen fundera jag på att skippa bords placering men tror ni att det kan bli rörigt om man skippar det? Vi är ca 50 st...
    Risken med att skippa bordsplacering är ju att alla sätter sig med dem de redan känner och några blir utanför, eller alla pratsamma slår sig ihop och de tystlåtna hamnar för sig. Men om ni inte vill ha traditionell bordsplacering kan ni ju t ex köra någon typ av lottning Kunde vara en kul inledning på festen också.
  • Corona

Jag fortsätter när jag nu har ordet...

Hur graverar ni in datumet i era ringar? Jag har 090509... men var hos en annan guldsmed igår för att fixa ring till mannen och där blev de närmast chockade över att ha en så "byråkratisk" datumangivelse i ringen (istället för 9/5 -09). Det var guldsmeden själv som skrev datumet så jag hade aldrig reflekterat över att man kanske inte "ska" skriva så... Blev nästan lite olycklig på kuppen men har valt att bortse från det eftersom datumet är så läckert i sig. Men nyfiken blir jag ju, hur graverar ni andra?

• anja1661

vi har oxå graverat 090509...vi gillar det så!

vi har bestämt oss för att tatuera oss!! båda har redan tatueringar så det e ju inget wow i det. men vi har bestämt oss för samma! det ska stå: kärleken övervinner allt så låt oss besegras av kärleken. fast på latin!!! kommer bli sååå fint!!
    detta ska vi göra efter bröllopet men innan vi åker på vår resa!!!

• MissieA

Riktigt coolt med tatuering tycker jag. Vi har också graverat varandras namn + ett hjärta + 090509. Vi tyckte att det var mycket snyggare

• 090509

Känner mig lite kluven ang ringen.. har sambons namn och 090509, han ska inte ha någon v-ring och det känns lite sådär att bara hans namn står i ringen, å andra sidan blir det väl lite underligt att ha mitt eget namn i min ring? Fler här där bara tjejen ska ha v-ring? Hur står det i era ringar?

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2