• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Tindragull

Är så glad att det är min syster som gör hår och smink. Hon kan ju piffa till det om det börjar rasa under dagen/kvällen...

MissieA skrev 2009-04-09 18:12:50 följande:
    Jag känner att klockan 9 är väldigt tidigt det var därför jag frågade, men dom kan tydligen inte senare. Så mitt hår & smink ska fixas mellan 9-13 och nu är jga ganska rädd för att håret ska förstöras under dagen.Jag ska göra mina naglar en vecka innan och snygga till dom på torsdagen igen. Ni behöver inte vara oroliga för att de ska gå sönder De klarar ganska mycket, jag har haft nagelförläggning flera gånger och de har aldrig blivit förstörda. Har kvar:Köpa snygga underkläder till bröllopsnattenKöpa en stor & snygg gästbokSkriva lapp till gästbokenTror det är allt men kan ju ha missat nått.
  • MissieA
    Tindragull skrev 2009-04-09 18:20:24 följande:
    Är så glad att det är min syster som gör hår och smink. Hon kan ju piffa till det om det börjar rasa under dagen/kvällen...
    Hehhe det är alltid en fördel Jag har också tur att jag har en jätteduktig syster så hon kan nog också snygga till håret lite under dagen & kvällen det svåra är ju att jag ska ha utsläppta lockar, meeen eehh de klarar nog sig *håller tummarna*
  • anja1661

jag kommer börja med hår och smink kl 7.30.
    sen blir det påklädning, lunch och fotografering innan vigseln som börjar kl 14.

kvar är väl: mina underkläder, köpa alkoholfri dryck, köpa snacks, boka naglar, fixa bordsplaceringen och placeringslappar... ja lite sånt...

tror jag har allt under kontroll även om det e en del kvar...mest småpill tror/hoppas jag.

• Tindragull

Jag ska också ha utsläppta lockar... Eller ja en halvuppsättning med utsläppta lockar bak.
    Får spraya duktigt så håller det nog!

MissieA skrev 2009-04-09 18:44:50 följande:
    Hehhe det är alltid en fördel Jag har också tur att jag har en jätteduktig syster så hon kan nog också snygga till håret lite under dagen & kvällen det svåra är ju att jag ska ha utsläppta lockar, meeen eehh de klarar nog sig *håller tummarna*
  • soon and very soon

ihhhh panik! tror fortfarande stenhårt på att allt kommer gå bra, vågar inte läsa för mycket här för varje gång börjar jag tvivla!

• Malmöbrud 2009

nästa vecka ska jag göra min provuppsättning och smink!!!

Tindagull & MissieA: ok, nu är jag lite lugnare med naglarna...

I veckan la jag beställningen på blommor. Det var en sak som jag dragit på länge...och så bokade jag tid för naglarna.

• ElinPierre

Är det fler än jag alltså, som kommit underfund med att det är 1 MÅNAD KVAR!!!!???

Börjar känna mig stressad över att missa något väsentligt.. Men när det närmar sig på riktigt ska jag släppa det!

Mina naglar fixar jag med vanliga plast-lösnaglar! Förhoppningsvis får jag tid till en manikyr någonstanns innan. Ska ju förhoppningsvis iväg på lite ansiktsbehandling, fotbehandling och så (för vinterns drickspengar!), och tänkte ta händerna samtidigt!

Vi har både festhäfte och vigsel"program" kvar.. Och lite inköp av dekorationer

• Tindragull

Nu måste ni hjälpa mig lite tjejer!
    postar detta i ett par av mina favoritsnack)

Kolla i mitt galleri! Jag har nu provat min klänning med korsett under. Jag får tyvärr lite som pyser över i ryggen, men midjan och siluetten blir sååå mycket bättre! Jag ska ha en halvuppsättning med lockigt långt hår hängande ner på ryggen. Det kanske täcker det som pyser över en del...
    Hur ska jag göra? Med eller utan korsett? Vid fotografering är det ganska lätt att dölja översvämningen. Det testade jag igår...

• anja1661

hur har ni det tjejer? när har ni osa datum??
    idag har vi vårat och än så länge har vi bara fått in ca 25 svar...hmm...trist! vi har bjudit 60st. så lite drygt hälften av våra gäster har inte svarat det tycker jag e dåligt!!!
    jag har ju längtat efter denna dag så jag äntligen kan börja med bordsplaceringen och sånt...men icke!

ska träffa släkten imorgon så jag får fråga alla då...men det borde inte behöva ligga på mitt ansvar!
    jag har ju redan bjudit dem och allt de skulle göra var ju att svara inom en viss tid och de har haft typ 3-4månader på sig att svara!!!

usch...dåligt! jag blir deppig....

• soon and very soon

förstår dig precis anna!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2