• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • MissieA

exakt en månad kvar!!! :-d :-d vi närmar oss.

• anja1661
    MissieA skrev 2009-04-09 17:06:37 följande:
    JJJJAAAAA!!!!!!
  • MissieA

Nu börjar det kännas riktigt verkligt hehe snart står vi dääääääär.

Hmm vet inte om jag har frågat det innan men vilken tid börjar ni fixa hår & smink och hur lång tid tar det?

• Tindragull

Jaaaa! Ojoj, vad tiden går fort nu!

MissieA skrev 2009-04-09 17:06:37 följande:
  • Tindragull

Mitt håt och smink har jag tänkt börja fixa med vid 11. Fotografering vid 14:30. Vigseln kl. 17:00.
    Hår och smink gör vi hemma så mitt i där ska jag försöka pilla i mig nåt att äta också hade jag tänkt. Vore ju synd att få värsta blodsockerfallet när man står i kyrkan...
    Vet inte egentligen hur lång tid det tar med hår & smink, men jag tar hellre i lite extra med tiden. Ska ju hinna klä mig och snöra korsett och sånt där roligt också...

Det är verkligen riktigt nära nu...

MissieA skrev 2009-04-09 17:11:01 följande:
    Nu börjar det kännas riktigt verkligt hehe snart står vi dääääääär.Hmm vet inte om jag har frågat det innan men vilken tid börjar ni fixa hår & smink och hur lång tid tar det?
  • Malmöbrud 2009

Jag har lite panik med det där... Min frisör vill börja 10.30, själv känner jag att det är lite sent så jag ska försöka få henne att börja kl 10.... Det tar cirka 3 timmar med hår, smink och påklädning enligt min kollega som gifte sig förra månaden. Hon hade en håruppsättning med löshår.

Har ni bokat tid för naglar och sånt?? Jag har aldrig gjort en nagelförstärkning eller gelénaglar. Har långa naglar så nagelteknologen föreslog nagelförstärkning. Vad ska man tänka på för att de inte ska gå sönder? Jag gör mina på fredag em innan vi checkar in.

Snart är vi fruar!!!!! Såg ni förresten att de har en brudträff för skåne-tråd?

• Tindragull

Jag ska göra mina naglar på torsdagen innan. Har också långa naglar själv, men jag ska göra med tippar ändå. Har en förmåga att flänga av mina naglar vi de minst passande tillfällen och jag kan ge mig på att vänster ringfingernagel säkert ryker av samma vecka vi gifter oss...

Vet inte riktigt vad man ska tänka på för att naglarna ska hålla. De är ju rätt hårda och starka...

• Malmöbrud 2009

usch, hade aldrig vågat göra dem på torsdag. Mina naglar kommer säkert att gå av innan också.... De är helt perfekt längd nu och allt.

I helgen ska jag tillverka festhäften och börja dela ut uppgifter till tjocka släkten.

Vad har ni kvar att göra???

Tindragull skrev 2009-04-09 17:32:52 följande:
    Jag ska göra mina naglar på torsdagen innan. Har också långa naglar själv, men jag ska göra med tippar ändå. Har en förmåga att flänga av mina naglar vi de minst passande tillfällen och jag kan ge mig på att vänster ringfingernagel säkert ryker av samma vecka vi gifter oss... Vet inte riktigt vad man ska tänka på för att naglarna ska hålla. De är ju rätt hårda och starka...
  • Tindragull

Dessutom ska jag på HLR och livräddningskurs på barn samma eftermiddag som jag har gjort naglarna!

#Ska beställa sugarpaste och liljor i flowerpaste till tårtan. Färga en del av pasten i den gröna färg jag vill ha och sen lämna sugarpasten hos bagaren.
    #Jag delegerar utskrift av festhäftena (allt redan färdigt för utskrift) och gästpresentationerna.
    #Den 25:e ska jag och syrran sätta i löshår i mitt hår.
    #Veckan efter det ska jag ta secret-box foton och framkalla och sätta in i albumet.
    #Dagen innan bröllopsdagen är det övning i kyrkan och sen dukning och upp-piffning av lokalen, hämtning av tårtan och blommor till lokal & kyrka...

Har säkert glömt en massa men det mesta är förberett så mycket det går så här i förväg...

Malmöbrud 2009 skrev 2009-04-09 17:39:49 följande:

usch, hade aldrig vågat göra dem på torsdag. Mina naglar kommer säkert att gå av innan också.... De är helt perfekt längd nu och allt.I helgen ska jag tillverka festhäften och börja dela ut uppgifter till tjocka släkten.Vad har ni kvar att göra???
  • MissieA

Jag känner att klockan 9 är väldigt tidigt det var därför jag frågade, men dom kan tydligen inte senare. Så mitt hår & smink ska fixas mellan 9-13 och nu är jga ganska rädd för att håret ska förstöras under dagen.

Jag ska göra mina naglar en vecka innan och snygga till dom på torsdagen igen. Ni behöver inte vara oroliga för att de ska gå sönder De klarar ganska mycket, jag har haft nagelförläggning flera gånger och de har aldrig blivit förstörda.

Har kvar:
    Köpa snygga underkläder till bröllopsnatten
    Köpa en stor & snygg gästbok
    Skriva lapp till gästboken

Tror det är allt men kan ju ha missat nått.

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2