• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • ElinPierre

Min tärna har förresten kommit i sin klänning nu.. Hon är så himla duktig!! Tappade 3 cm runt baken första veckan.. Det är disciplin det! Och hon har bra hjälp av sin man

Hon har alltså 3 barn (4, 1,5+1,5), mannen jobbar mycket, ställer upp i vått och torrt ändå.. Och nu detta.. Vi hade en lösning på att sy ut den på ngt vis, men hon ville testa "naturlig" väg först...Och det funkar ju! Hon tränar 15 min styrka om dagen, äter inget onyttigt alls och äter riktig mat.. Är IMPONERAD!!

• MissieA
    Corona skrev 2009-04-22 08:26:22 följande:
    Åh, jag skulle kunna berätta mycket för er om mina svärföräldrar och om alla grodor som kommit sedan de fick veta att vi skulle gifta oss... Tro mig, jag är urförbannad. Svärmor hörde mina kommentarer genom luren igår när hon pratade med m2b så hon tycker garanterat redan att jag är svärdottern från helvetet.
    Du är inte den enda då Jag & min svärmor började faktiskt bråka om gästlistan för en vecka sen för hon bjöd till folk vi inte ens känner, alltså INTE ENS min m2b vet vem dom är!!! Hur dum får man vara. Så det är dom som lockar fram den här svärdottern från djupaste helvetet, men allt kommer bli bra till slut för oss alla
  • MissieA

Elin: vad kul att läsa att allt går bra för er Ni får mkt gjort och vilken tur att tärnan ville ta tag i det.

Malmöbrud: Jag ville i första hand leta efter lite billigare men snygga underkläder för ville inte lägga 1000 kr på dem, men eftersom jag inte har hittat nått tills nu får jag väl kolla i dyrare butiker nu Ska ta en titt.

• Corona

Åh, tack Det är det jag älskar med BT, vilka bekymmer man än har är man inte ensam Kommer att få abstinens när all bröllopsplanering är över, hihi!

MissieA skrev 2009-04-22 11:45:03 följande:
    Du är inte den enda då Jag & min svärmor började faktiskt bråka om gästlistan för en vecka sen för hon bjöd till folk vi inte ens känner, alltså INTE ENS min m2b vet vem dom är!!! Hur dum får man vara. Så det är dom som lockar fram den här svärdottern från djupaste helvetet, men allt kommer bli bra till slut för oss alla
  • anja1661
    MissieA skrev 2009-04-22 11:45:03 följande:
    hmm...jag e nog oxå en av svärdöttrarna från helvetet!! fast här e det svärfar som inte tål mig....vi har inte pratat med varandra på 3år!!!! han gjorde bort sig rejält en sommardag när ajg väntade min son. jag var tydligen inte värd att vara hans sons flickvän, inte heller mor till hans barnbarn! vi hade redan då en dotter. han tyckte även att jag skulle söka upp en psykolog!!! allt detta passade han på att "spy" över mig när de andra v ar och badade och vi var på stranden! gggrrr....gissa om ajg blev irriterad!!? men mgen och duktig som jag är så sa jag bara till honom att han kunde gå nu, du är inte medbjuden idag....

men som sagt...pratar gör vi inte!!! och kommer aldrig göra igen!!
  • elsi

Deklarationen Klar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! den ska till Luleå av all ställen!?

Hämtade ut min Bolero och Skor från posten Skorna färgades så de matchade klänningen de är Rainbow, Patsy, och boleron är ursökt!

right.. beställa confetti.. hej så länge!

• Malmöbrud 2009

Elsi: åhh Patsy skorna,,, de är såå fina! Synd att jag avverkat mitt sko-konto annars var de högt uppe på min vill-ha lista

Din klänning är superfin, vad är det för färg? Gillar lýsterna på tyget och dekorationerna.

Idag förbannar jag pollen. Hoppas hoppas att det slår ut snabbt en rejäl dusch med regn och så borta!!

• Villnu

Tänkte höra lite va ni tycker.... Vi skulle först inte bjuda på något mer än lite fika efter kyrkan, men nu tänkte vi kanske bjuda på nåt enkelt som potatissallad å lite kallskuret. Men va kan man mer ha än rostbiff och skinka? Står helt stilla...

• soon and very soon

Lax gravad eller kallrökt. Salami funkar alltid.

• Corona

En massa goda exotiska frukter Om ni har budget för det kan ni beställa exotisk planka av någon cateringfirma, finns t ex ofta på större Ica-butiker. Eller bara ta idéer därifrån; kycklinglår, vindruvor, färskt franskbröd... göra några goda röror till. Det kan bli hur bra som helst

Villnu skrev 2009-04-22 18:18:38 följande:
    Tänkte höra lite va ni tycker.... Vi skulle först inte bjuda på något mer än lite fika efter kyrkan, men nu tänkte vi kanske bjuda på nåt enkelt som potatissallad å lite kallskuret. Men va kan man mer ha än rostbiff och skinka? Står helt stilla...
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2