• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • MissieA
    elsi skrev 2009-03-26 13:43:52 följande:
    VARNING!!!!!jag har använt de här lotion som jag ge lätt brun effect... de färgade av sig!!! på mina lakan och t shirt och trosor! jepp alla var vita.men jag har upptäkte Dove Silk Glow, den ge lite lite shimmer
    Menar du vanlig brun-utan-sol? De färgar av sig hehe, men solduschen är en annan sak, man går in i en kabin och så sprayar de på färgen. Ska faktiskt testa det i helgen och undersöka om det färgar av sig, men enligt dom ska det inte göra det.
  • elsi

hmm låtar bra.. med duschen
    det var tindragull tror jag som nämnde Dove någonting...jag erkänner att jag är rätt bra på att smörja in den (Lancome är bästa färg för mig!)
    men det faktiskt färga av sig till en visste mån.

• MissieA

Men färgar Dove av sig & får man mycket färg?

Man vill ju inte ha orangefärgade axelband osv på klänningen även om det hade passat vårt färgtema hahaha

• soon and very soon

anja: vi funderar på att åka i september /oktober. ej högsäsong men ändå sommar va???

idag beställde jag "spriten" ej vin ännu, men 2500 fattigare på alkohol, fick i o försig ganska mycket för det priset tror jag.
    men kan ju blivit fetlurad
    2 plattor öl
    1 glatta cider
    5 vodkor av olika sort (1liter flaskor)
    4 likörer (1 liters)
    3 whiskey (1 liters)
    såå svårt o veta hur många som kommer att dricka tycker jag, vet att en del kör ju så tror att detta räcker , eller.....
    den som lever får se!

Så hur e läget med alla???

• MissieA

Hoppas ni inte har blivit lurade. Jag har ingen aning om hur mycket folk dricker, så vi chansade också vi tog mer för säkerhetsskull. Det blev 7500 kr för 170 pers, men då är all sprit inräknad.

Nu är det inte många veckor kvar, någon mer som börjar bli nervös? hehe

• soon and very soon

super nervös! tänk om det inte blir bra???

• ElinPierre

"Nu ska vi snart gifta oss! Bara drygt 6 veckor kvar" sa min ambo rakt ut i luften igår,... Hihi..

Har du handlat från tyskland?
    Vi tänkte handla från bolaget, har ca 50 pers, har avec men ingen annan sprit. Bubbel, rött, cider och öl. Räknade lite snabbt när vi dragit ner rejält på det vi först tänkt att det skulle gå på ca 9000.. Fortfarande MASSOR med pengar tycker jag!?

MissieA skrev 2009-03-26 14:25:59 följande:
    Hoppas ni inte har blivit lurade. Jag har ingen aning om hur mycket folk dricker, så vi chansade också vi tog mer för säkerhetsskull. Det blev 7500 kr för 170 pers, men då är all sprit inräknad.Nu är det inte många veckor kvar, någon mer som börjar bli nervös? hehe
  • ElinPierre

Börjar på att få ont i magen över känslan att "inget blir gjort", att klänningen inte är klar än osv... VILL verkligen inte vara tvungen att jobba dag och natt på bröllopet veckan innan....

• soon and very soon

jag har handlat spriten från tyskland, men ska köpa vin o bubbel här hemma!

• MissieA
    ElinPierre skrev 2009-03-26 14:33:17 följande:
    "Nu ska vi snart gifta oss! Bara drygt 6 veckor kvar" sa min ambo rakt ut i luften igår,... Hihi..Har du handlat från tyskland? Vi tänkte handla från bolaget, har ca 50 pers, har avec men ingen annan sprit. Bubbel, rött, cider och öl. Räknade lite snabbt när vi dragit ner rejält på det vi först tänkt att det skulle gå på ca 9000.. Fortfarande MASSOR med pengar tycker jag!?
    Yes vi handlade i tyskland. Jag vet inte hur mycket av varje i huvudet men det blev verkligen jättemycket. 9000 är verklgien mycket för 50 pers, om ni bor nära är mitt tips att ni åker till tyskland

Jag är också så nervös,, tänk så går nått verkligen fel. Hoppas verkligen allt blir bra. Vi har egentligen VFU samma vecka som bröllopet är, men som tur är så gör jag min redan i april och är ledig hela veckan innan
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2