• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • anja1661
    Tindragull skrev 2009-03-20 20:19:04 följande:
    Vårt bröllop kommer nog landa på 18.000. Vi siktade på 15.000 så jag är nöjd.
    oj ja det var ju bra!! vad får ni för den summan??

vårt bröllop går på ca 60 000kr och då är inte resan inräknad!!! shit vad mycket pengar!!!!:-s
  • Tindragull

Allt...
    Jag gör väldigt mycket själv och fixar och donar för att det ska bli billigt...
    60.000 i bröllopssammanhang är ju egentligen inte mycket, men vi kände att vi kan inte lägga så mycket på bara en dag och en fest. Man kan göra så mycket billigt om man bara ger sig f*n på det...

anja1661 skrev 2009-03-20 20:21:29 följande:
    oj ja det var ju bra!! vad får ni för den summan??vårt bröllop går på ca 60 000kr och då är inte resan inräknad!!! shit vad mycket pengar!!!!:-s
  • anja1661
    Tindragull skrev 2009-03-20 20:35:02 följande:
    Allt...Jag gör väldigt mycket själv och fixar och donar för att det ska bli billigt... 60.000 i bröllopssammanhang är ju egentligen inte mycket, men vi kände att vi kan inte lägga så mycket på bara en dag och en fest. Man kan göra så mycket billigt om man bara ger sig f*n på det...
    nä du har rätt, 60 tusen är inte mycket när vi pratar bröllop. men för oss är det det. jag studerar, sambon har ett lågavlönat jobb, vi har två barn, en hund och två katter.
    ja så pengar e inget vi har i överflöd...så 60 för oss e precis med lite våld det vi får ihop!!
    vi började räkna på 40 och nu landar vi (förhoppningsvis) på 60...puh!
    men för oss e det värt det!!!
  • MissieA

Då ska vi verkligen inte prata om oss, sist vi räknade ihop var vi över 100 000 kr, men då har vi ju faktiskt 170 gäster (jag tröstar mig själv haha).

Tindragull: Min klänning är ju ganska enkel, så det kanske blir allt ändå

Anja: jag tycker det låter jättefin. Lagom, sen beror det ju på hur tiaran kommer se ut.

• Tindragull

Om vi hade haft längre tid på oss så hade man kanske budgeterat lite mer, men på 4½ månad hinner man inte spara så mycket när den ena är föräldraledig/arbetslös och den andre inte har nån vidare bra lön...
    Två barn, två hundar, två bilar och hus slukar ju pengar så sparandet kan sällan bli så stort... Fast jag tycker att vi har lyckats bra ändå!

• ElinPierre

Jag är nervös för att det ska vara snöstorm

Vår budget ligger på lite drygt 60 000, från början var den på 80 000 så JAG ÄR NÖJD!!

Vi kommer att ha ca 50 gäster, och allt ingår i de pengarna förutom resa. Våra föräldrar hjälper oss mycket, så vi kommer nog i väg på resa i alla fall, frågan är bara när. Timvikarie och student som vi är, har vi inte direkt någon semester...

• soon and very soon

ca 30tusen här 56 är bjudna! mycket nöjd

• anja1661

fler som ska stanna till hos sin mamma i kyrkan för att ge henne en blomma ur buketten??
    jag tänkte att det kunde vara en fin gest för att visa att jag älskar henne lika mycket som min pappa (han ska överlämna mig)

• ElinPierre

Jag hade planerat in det från början, men kände att det skulle bli alldeles för känslosamt och möjligen krystat, så jag hoppar det.
    Kanske får hon en blomma senare, på festen i stället..

anja1661 skrev 2009-03-21 12:59:33 följande:
    fler som ska stanna till hos sin mamma i kyrkan för att ge henne en blomma ur buketten??jag tänkte att det kunde vara en fin gest för att visa att jag älskar henne lika mycket som min pappa (han ska överlämna mig)
  • MissieA

Vad bra ni är på att hålla budgeten så låg Det är en fin gest, vi gifter oss borgeligt så det är inte möjligt.

Vart åker ni andra på bröllopsresa och när? själva åker vi till Bali 24 juni.

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2