• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • anja1661

nu e det näääästan klart med vilken tårta vi ska ha. det ahr ju varit klart länge nu men så ändrade jag mig! såååå typiskt mig!
    nu lutar det år en med mjölkchokladmousse och hallon panacotta, med vitmarsipan och vinröda rosor på!!! precis som buketten...

kommer bli superbra tror jag!!

på söndag ska vi testa lite mousse bakelser så vi vet vad vi ger oss in i. vi har aldrig ätit moussetårtor förut. men jag älskar ju tyvärr allt som är det minsta onyttigt!

på måndag blir det vigselsamtal..ska bli...hmm....intressant!

• MissieA

Anja: mmm vad god du får gärna skicka resterna till mig hehe.

Corona: klart, vi finns ju här för att lugna ner varandra

Jag behöver smakråd i mitt galleri finns bilder på smycken jag har köpt. Vad tycker ni? Blir det för mycket och i så fall vilket ska jag INTE ha??

• elsi

var hos guldsmedjen idag, han ska göra ett prov på våra ringar i silver färdig nästa lördag, sen ska vi kolla kanske ändra och bestämma guldet. Jag ska ha vit, han kanske guld guld.

Blommor o tårta kvar.
    Ha ingen aaaning vad alltig kostade, nog förmycket i längden.

m2b ska klippa sig 11.00 på bröllopsdagen, kick-off(vigsel) 13.00 !! Snacka om att lita på sin frisör!!!

• anja1661
    MissieA skrev 2009-03-20 16:53:20 följande:
    Jag behöver smakråd i mitt galleri finns bilder på smycken jag har köpt. Vad tycker ni? Blir det för mycket och i så fall vilket ska jag INTE ha??
    örhängena var jättefina!! de andra smyckena e lite för mycket för mig...jag är alltid för rädd att det ska bli för mycket.
    men hur ser din klänning ut? om man har en enkel klänning så kan man ju dra på lite extra på smycken...
  • MissieA
    anja1661 skrev 2009-03-20 18:16:24 följande:
    örhängena var jättefina!! de andra smyckena e lite för mycket för mig...jag är alltid för rädd att det ska bli för mycket.men hur ser din klänning ut? om man har en enkel klänning så kan man ju dra på lite extra på smycken...
    Jag är också rädd att det ska se mycket ut, därför känns det som att något ska bort, men kan inte riktigt bestämma mig.

Tack har lagt in en bild nu. Jättedåligt bild, men så ni får en bild av hur den ser ut
  • anja1661
    MissieA skrev 2009-03-20 19:33:36 följande:
    Jag är också rädd att det ska se mycket ut, därför känns det som att något ska bort, men kan inte riktigt bestämma mig.Tack har lagt in en bild nu. Jättedåligt bild, men så ni får en bild av hur den ser ut
    jag hade nog tagit halsbandet och örhängena till den klänningen. jättefin klänning föresten!!

man ska inte överdriva med smycket för då ser man bara påbylsad.
    jag hade nog skippat armbandet helt och valt en lägre enklare tiara. men det e ju bara jag det! ta det som du själv känner passar dig och dina önskemål!
  • MissieA

Hehehe jag vill ha åsikter så bra att du är ärlig. Me like!

Jag tänkte så här, eftersom mitt hår ska vara utsläppt så behöver jag nog tiaran för att det hela ska bli lite finare och inte en "vardags-frisyr". Armbandet är en favorit och syns inte så mycket.

Jag får nog prova några olika kombinationer till klänningen, oj vad svårt hehe.

Tack för din hjälp Vad ska du ha för smycken?

• anja1661
    MissieA skrev 2009-03-20 19:42:12 följande:
    Hehehe jag vill ha åsikter så bra att du är ärlig. Me like! Jag tänkte så här, eftersom mitt hår ska vara utsläppt så behöver jag nog tiaran för att det hela ska bli lite finare och inte en "vardags-frisyr". Armbandet är en favorit och syns inte så mycket.Jag får nog prova några olika kombinationer till klänningen, oj vad svårt hehe.Tack för din hjälp Vad ska du ha för smycken?
    ja ärlighet e ju det man vill ha i sånna här frågor!! eller ja i alla frågor eggentligen ju...

jag ska ha pärlor i öronen, guldhalsband med en "guldkorkskruv" och i den ligger en pärla, ett diadem/tiara (vet ej hur den kommer se ut) förmodligen med pärlor...

vad tror du om det?? mycket? lite??
  • Tindragull

MissieA skrev 2009-03-20 16:53:20 följande:

Om du ska ha en enkel klänning så tycker jag du kan ha alla smyckena, annars ta bort...t.ex armbandet.

Armbandet tycker jag dock du ska ha på höger hand. På vänster ska vigselringen och förlovningsringen ha ensam uppmärksamhet tycker jag.
  • Tindragull

Det är jag nog också lite nervös för... Att dagen inte ska bli så fin som man har tänkt sig...

Vårt bröllop kommer nog landa på 18.000. Vi siktade på 15.000 så jag är nöjd.

MissieA skrev 2009-03-20 14:36:01 följande:
    Hehehe jag börjar med bli nervös nu, innan har jag varit såå lugn. Det enda jag kan tänka på är ifall det inte blir så fint som man föreställer sig eller om något går fel.Jag hoppas verkligen vädret blir lika fint som det är nu eftersom jag fyller år 9 maj med vet jag att det har varit soligt&varmt och kallt&ösregn. Så vi får hålla tummarna tjejer.Jag känner på mig att vi har glömt nått, men kommer inte på vad det är.Hur många gäster har ni andra och hur mycket har allt kostat (utan bröllopsresan)?
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2