• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Tindragull

Ojojoj... Idag blev m2b:s efternamn ändrat... Wow...
    Idag har vi fyllt i hindersprövning, papper om att jag ska ta hans namn vid vigseln & papper om att barnen ska byta till hans namn. M2b postar alltihop på väg till jobbet i morgon....
    Yikes! Snart heter jag & barnen inte samma efternamn längre!!! *lite vemodigt* De kommer heta m2b:s nya efternamn typ en månad innan vigseln och då får jag samma som de... Känns skumt. Barnen har ju haft samma som jag hela livet liksom...

Så nu ska vi sätta igång och byta ut m2b:s pass, körkort m.m.m.m. Barnen ska få nya pass så fort deras namn blivit ändrat.
    Mitt kommer bli riktigt spännande sen. Vi åker på bröllopsresa 21 dagar efter vigseln och innan dess måste mitt namn hunnit ändras och nytt pass fixas... *pust* Det är verkligen på håret alltså!

• Tindragull

och bara så ni vet:

idag är det 50 dagar kvar!!!!!!!

• MissieA
    Tindragull skrev 2009-03-20 10:45:12 följande:
    och bara så ni vet:idag är det 50 dagar kvar!!!!!!!
    det börjar kännas mer verkligt nu när det är så fint väder & 50 dagar kvar.

Vad kul med namnyte, hehe men snart kommer hela familjen heta samma, bara att du får vänta lite längre. Jag tror att du kan hinna få ditt pass färdigt, men glöm inte att påpeka det till prästen/vigself, så han/hon skickar in det snabbt till skatteverket.
  • ElinPierre

50 dagar... får ont i magen!!

• Tindragull

Ja, så länge prästen skickar in det direkt så ska det gå...på håret!
    Känns konstigt att barnen ska heta nåt annat än jag, men jag kommer ju heta samma sen jag med...

Så här fint väder får det gärna vara ända fram till 9:e maj! Då blir det grönt & fint ute och kroppen bara spritter av vårkänslor!

MissieA skrev 2009-03-20 11:04:25 följande:

det börjar kännas mer verkligt nu när det är så fint väder & 50 dagar kvar. Vad kul med namnyte, hehe men snart kommer hela familjen heta samma, bara att du får vänta lite längre. Jag tror att du kan hinna få ditt pass färdigt, men glöm inte att påpeka det till prästen/vigself, så han/hon skickar in det snabbt till skatteverket.
  • Tindragull

Hihi... jag fick faktiskt en liten släng av nervositet igår... Men det var nog bara för att jag fyllde i alla papper om namnbyten då...

ElinPierre skrev 2009-03-20 12:16:26 följande:
    50 dagar... får ont i magen!!
  • MissieA

Hehehe jag börjar med bli nervös nu, innan har jag varit såå lugn. Det enda jag kan tänka på är ifall det inte blir så fint som man föreställer sig eller om något går fel.

Jag hoppas verkligen vädret blir lika fint som det är nu eftersom jag fyller år 9 maj med vet jag att det har varit soligt&varmt och kallt&ösregn. Så vi får hålla tummarna tjejer.

Jag känner på mig att vi har glömt nått, men kommer inte på vad det är.

Hur många gäster har ni andra och hur mycket har allt kostat (utan bröllopsresan)?

• Corona

Ååå, får jag gnälla lite? (Blir väl känd som trådens gnällspik snart...) Min frissa har backat ur! Jag bokade i god tid för att få just henne så det känns ju snopet. Hon har erbjudit att en annan på salongen kan göra det istället men det känns inte så kul med ett "oprövat kort" just för håret, även om hon säkert också är duktig... lite sent att få tag i någon annan frisör som man vet är bra också.

Det har strulat med snart sagt alla detaljer. Ibland undrar jag om det inte är meningen att vi ska gifta oss 9/5, men så försöker jag tänka att just för att planeringen gått så motigt kanske det blir världens finaste dag istället... man får väl hoppas på det

• MissieA
    Corona skrev 2009-03-20 15:36:40 följande:
    Ååå, får jag gnälla lite? (Blir väl känd som trådens gnällspik snart...) Min frissa har backat ur! Jag bokade i god tid för att få just henne så det känns ju snopet. Hon har erbjudit att en annan på salongen kan göra det istället men det känns inte så kul med ett "oprövat kort" just för håret, även om hon säkert också är duktig... lite sent att få tag i någon annan frisör som man vet är bra också.Det har strulat med snart sagt alla detaljer. Ibland undrar jag om det inte är meningen att vi ska gifta oss 9/5, men så försöker jag tänka att just för att planeringen gått så motigt kanske det blir världens finaste dag istället... man får väl hoppas på det
    Vaaa?? men boka in den salongen för säkerhetsskull och sen kan du leta vidare om du vill, men så du har en frisör som backup. Sen kan du ju be att få kolla på deras tidigare arbete för att få en bild av salongen.

Det KOMMER bli den finaste dagen ska du se tro mig hehe. Du är nog inte den enda som gnäller här har du experten haha. Vi har haft problem med tårtan, klänning, SVÄRMOR!! hahha ja lite allt möjligt, men vi med ett så coolt datum verkar fixa allt.
  • Corona

Åh vad gullig du är Det känns redan lite bättre. Kram på dig!

MissieA skrev 2009-03-20 15:44:20 följande:
    Vaaa?? men boka in den salongen för säkerhetsskull och sen kan du leta vidare om du vill, men så du har en frisör som backup. Sen kan du ju be att få kolla på deras tidigare arbete för att få en bild av salongen.Det KOMMER bli den finaste dagen ska du se tro mig hehe. Du är nog inte den enda som gnäller här har du experten haha. Vi har haft problem med tårtan, klänning, SVÄRMOR!! hahha ja lite allt möjligt, men vi med ett så coolt datum verkar fixa allt.
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2