• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • 0509

vi gifter oss 15.30 och kommer inte ses förrän inne i kyrkan där han står och väntar sedan fotas vi efter. Jag och min tjejkompis ska bo på hotell och ha spakväll kvällen innan, sedan ska vi vara hos frisören kl 11.. Där är vi fram till 15.

• elsi

Skor:- jag ska ändå till pernillas den 29 för måste ha en back up!

• Tindragull

Vi gifter oss 17:00 och vi tar fotograferingen innan.
    Tror att jag & syrran ska sätta igång med hår & smink vid 10:30-11:00.
    Under den tiden ska m2b hämta blommor och göra sig i ordning själv.
    Fotograferingen blir nog vid 15:00.

• MissieA

Vi vet inte hur vi ska göra.. vad tror ni om detta??

09.30-13.30 fixa hår & smink (tar 4 timmar)

14.00-15.30 äta, ta på mig m.m. i lugn och ro.

16.30-17.30 fotografering

18.00 vigsel

• ElinPierre

Ska ni "bara" ha en timmes fotografering? Ska ni vara på samma plats hela tiden, och i närheten av kyrkan, annars måste ni ju räkna in resetid också.

Jag har inte riktigt koll på hur jag ska ha håret, så jag vet inte hur lång tid det tar. Men jag hoppas att vi kan starta vid 10 typ. 2 timmars smink och hår och kackel med alla som är där. 30-40 min lunch och påklädnad. sen vid halv 1-1 åker vi i väg och fotar, och sen blir det vigseln vid 3. GULP! Är det för fler än mig det börjar kännas verkligt nu??

Efter vigseln (16-16.30), åker vi iväg hem för lite chill och möjligen mer fotografering. Gästerna åker till deras inackordering för att slänga in grejer och andas.
    Sen runt 17.30 kommer det ett par minibussar som hämtar upp folk.
    Väl vid festen får de möjlighet att gå tipspromenad och bli fotade var och en (parvis eller som dom vill...) av fotografen och sen anländer vi förhoppningsvis precis efter att de sista gästerna kommit.
    Sen är det helt enkelt mat och party!!

Hur ser er heldagsplanering ut? Har inte tänkt så mycket på detta förut, skönt att ha lite hum nu i alla fall!!

MissieA skrev 2009-03-18 23:50:30 följande:
    Vi vet inte hur vi ska göra.. vad tror ni om detta??09.30-13.30 fixa hår & smink (tar 4 timmar)14.00-15.30 äta, ta på mig m.m. i lugn och ro.16.30-17.30 fotografering18.00 vigsel
  • yasmineback

Hej! Här kommer en maj brud till, den 16 maj säger vi ja till varandra.

Yasmine

• yasmineback

såg att d va 9 maj nu, får hitta en annan tråd :)!

• elsi

Vi har ingen foto innan, för att vi ska inte träffas!
    Jag har frågat min tärna, och hennes "man" att foto. Hon ska satsa på mig innan vigseln och han honom..

vigseln 13.00!!!
    hår kl 09.00
    anlända kyrkan ca 12.40, så åker hemifrån ca 12 ... hmmm verker lite tight faktistk..
    i alla fall, Efer vigseln sticka alla till lokalen för kaffe och tårta vi ta lite bilder, åka ditt mingla tills ca 17.00
    gå hem!!! han bära mig över tröskeln för jag ´har inte flyttat in än! Smälta allting, åk till restaurangen och äter middag med de närmaste,

jaysus tjejer, vi ska gifta oss!
    Imorgon åka vi till guldsmedjen för att bestämma vigselringar.

• anja1661

hår + smink kl. 7.30-11
    äta + påklädning kl.11-12.
    fotografering + resa kl. 12-13.30
    vigsel kl. 14

ungefär så kommer det nog se ut.

sen kommer vi till lokalen vid 15 och då e det brudskål o mingel innan förrätten serveras. sedan rullar det på och vid 19 börjar trubaduren röja och dansgolvet fyllas!! då åker den välfylda baren fram...sen måste vi stänga av musiken kl.01 och jag antar att man e kvar en liten stund då så vi kanske åker hem runt 01.30-02 känns alldeles lagom!!

det blir nog en låång dag! det hoppas jag verkligen!!!

• MissieA
    ElinPierre skrev 2009-03-19 07:08:38 följande:
    Ska ni "bara" ha en timmes fotografering? Ska ni vara på samma plats hela tiden, och i närheten av kyrkan, annars måste ni ju räkna in resetid också.Jag har inte riktigt koll på hur jag ska ha håret, så jag vet inte hur lång tid det tar. Men jag hoppas att vi kan starta vid 10 typ. 2 timmars smink och hår och kackel med alla som är där. 30-40 min lunch och påklädnad. sen vid halv 1-1 åker vi i väg och fotar, och sen blir det vigseln vid 3. GULP! Är det för fler än mig det börjar kännas verkligt nu??Efter vigseln (16-16.30), åker vi iväg hem för lite chill och möjligen mer fotografering. Gästerna åker till deras inackordering för att slänga in grejer och andas.Sen runt 17.30 kommer det ett par minibussar som hämtar upp folk.Väl vid festen får de möjlighet att gå tipspromenad och bli fotade var och en (parvis eller som dom vill...) av fotografen och sen anländer vi förhoppningsvis precis efter att de sista gästerna kommit.Sen är det helt enkelt mat och party!!Hur ser er heldagsplanering ut? Har inte tänkt så mycket på detta förut, skönt att ha lite hum nu i alla fall!!
    Vi ska fotas i 1 timme innan vigseln och det ligger jättenära lokalen, för sen kommer fotografen fota under hela kvällen med Jag ska ha lockigt hår så det tar väl ganska lång tid att locka håret och sen lägga i löshåret med haha.

Det börjar kännas verkligt nu för mig med, speciellt nu när allt är klart och folk osar för fullt hehe. Heldagsplaneringen, hmm. Något speciellt du tänker på?
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2