• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Tindragull

Vi åker till Korfu den 30 maj! All inclusive!

• ElinPierre

åååhhh nu blir jag avundsjuk. Vi har ingen resa inplanerad Vi har såna jäklans jobb/studier så vi måste jobba under hela sommaren. Sen börjar vi plugga till hösten och då går det ju inte. Funderade på att försöka knö in en vecka någon gång ganska snart, men allra helst vill vi ju i väg på en lång resa. Så vår smekmånad blir väl om sisådär 4 år när vi pluggat färdigt.. Är ganska ledsen över detta faktum faktiskt...

• MissieA
    Tindragull skrev 2009-03-21 22:26:13 följande:
    Vi åker till Korfu den 30 maj! All inclusive!
    Juste du får berätta allt sen, har länge velat åka till grekland men folk fått mig att avstå.

Hur många gäster har ni andra? Kan inte ni skriva hur mycket de viktigaste sakerna ur budgeten kostade? lilla nyfikna jag haha.
  • MissieA
    ElinPierre skrev 2009-03-21 22:32:08 följande:
    åååhhh nu blir jag avundsjuk. Vi har ingen resa inplanerad Vi har såna jäklans jobb/studier så vi måste jobba under hela sommaren. Sen börjar vi plugga till hösten och då går det ju inte. Funderade på att försöka knö in en vecka någon gång ganska snart, men allra helst vill vi ju i väg på en lång resa. Så vår smekmånad blir väl om sisådär 4 år när vi pluggat färdigt.. Är ganska ledsen över detta faktum faktiskt...
    Va inte ledsen Ni får göra andra mysiga saker som nygifta istället hehe och sen åka på en lång bröllopsresa när ni har pluggat färdigt. Jag studerar också men det är ju tur att vi har sparade pengar och min m2b jobbar, annars hade det varit tufft för vår del också. För resorna kostar väldigt mycket, vår går på 33100 kr i ett de Luxe-rum med endast frukostbuffé.
  • ElinPierre

Våra ringar (3 st) gick på 11 000 tror jag.
    Kläderna tillsammans ca 4000.
    Mat har vi egentligen inte riktigt koll på. 100 kr per pers var det räknat på från början, men den kommer öka eftersom vi låg så himla bra till på budget!
    Sen har vi fotografen som kostar 5500
    Och så alkoholen som kostar multum

MissieA skrev 2009-03-21 22:33:06 följande:
    Juste du får berätta allt sen, har länge velat åka till grekland men folk fått mig att avstå.Hur många gäster har ni andra? Kan inte ni skriva hur mycket de viktigaste sakerna ur budgeten kostade? lilla nyfikna jag haha.
  • ElinPierre

Lokalen (en skola) kostar för den delen hela 300 kr!!
    Då har vi den från fredag eftermiddag till söndag, med kök och allt!!

• anja1661

lokal 4000kr för två dygn
    mat 230kr/pers
    ringar 4000kr
    alkohol 10 000kr
    tårta 2400kr
    klänning 1800kr (kina)
    m2b kläder 2000kr
    trubadur 3600kr
    fotograf 500kr för taxi endast
    make up + håruppsättning 2500kr
    naglar 500kr
    brudbukett + corsage 1500kr (kompispris)
    barnens kläder 1500kr

hmm....har jag glömt någon stort viktig post??
    sen tillkommer ju dekorationer, placeringskort, inbjudningskort med porto, ljus, lyckokakor, snacks och alkoholfri dryck, mm mm mm

ja listan kan man nog göra hur låååång som helst!!!

• anja1661

vi kommer åka till bulgarien, sunny beach i juli.
    vi ÄLSKAR sunny beach!!!
    en vecka blir vi borta. alldeles lagom då m2b bara har 3veckor under sommaren + att barnen blir hemma.

• anja1661

nån som funderat på spray tan?? det ska tydligen kosta typ 250 kr för helkropp + ansikte. låter bra! någon som testat??

• MissieA
    anja1661 skrev 2009-03-22 09:28:29 följande:
    nån som funderat på spray tan?? det ska tydligen kosta typ 250 kr för helkropp + ansikte. låter bra! någon som testat??
    Jag funderar på det faktiskt vet dock inte om det färgar av sig på klänningen men någon här på BT sa att det inte gör det efter en dusch.

Vår budget:

Ringar (3 st) = 16 500 kr
    Klänning = 7500 kr
    M2bs kläder = 3000 kr
    Mat = ca 200 kr/person
    Fotograf (halvdag) = 4200 kr
    Alkoholen = 7500 kr
    Lokal (2 dygn) = 5000 kr
    Tårta = 3000 kr
    Bandet = 5000 kr
    Hår & smink = 3500 kr
    Naglar = 250 kr
    Alla blommor (brudbukett, tärnbukett, 2xcorsage,bordslasse, 27xbuketter till borden) = 2000 kr

Sen är det massor med småsaker som kostar mkt också typ mina smycken 1500 kr, helium 1200 kr haha jaa det tar aldrig slut.
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2