• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • anja1661

jag vill ju ha hudfärgade med vit spetskant och de e dyra har hittat på nätet för 209kr och det e det billigaste!!!

helt vita finns ju billigt på vilken klädaffär som helst men det vill jag inte ha då min sko har öppen tå...iförsig är klänningen lång men ändå...

jodå de sitter uppe och är mycket bekvämare än strumpbyxor!! hahah det måste ha varit en man som uppfann de....

• elsi

varning!
    om ni ska använder "body.lotion" är risken att dina stayups glider ned!!!
    så just det området då silikon banden sitta på benet ska vara rent, riktigt rent!

• Tindragull

Nä, jag vill inte heller ge över 100:- . Det är så mycket annat som kostar den dagen...

Hudfärgade hittar jag överallt! HM, Lindex & KappAhl på eurostop hade senast igår i alla fall!

MissieA skrev 2009-03-18 00:30:59 följande:
    Jag känner också att det är ett bra pris, för allt annat är ju så dyrt så jag tänker inte heller betala över 100 kr. Får ta och kolla om jag hittar några här, fast jag vill helst ha hudfärgade. Men kan kolla åt dig med vita
  • Tindragull

Stämmer säkert!
    Mina ben har inte sett bodylotion sedan 1800-frösihjäl så på mig satt de uppe bra!

elsi skrev 2009-03-18 08:50:01 följande:
    varning! om ni ska använder "body.lotion" är risken att dina stayups glider ned!!!så just det området då silikon banden sitta på benet ska vara rent, riktigt rent!
  • Tindragull

Måste få fråga mina 9:e majsystrar...

Varför valde ni just 9:e maj?

Vi (eller jag, sambon bara godkände) valde 9:e maj för att jag är en sån där datumtönt... 090509 Rimmar bra tycker jag.
    Helst ville jag gift mig 070707, men sambon han fattar ju liiite trögt...

(gissa om jag var nöjd med att sonen valde att titta ut 080208? )

• MissieA
    Tindragull skrev 2009-03-18 11:52:09 följande:
    Måste få fråga mina 9:e majsystrar...Varför valde ni just 9:e maj?Vi (eller jag, sambon bara godkände) valde 9:e maj för att jag är en sån där datumtönt... 090509 Rimmar bra tycker jag. Helst ville jag gift mig 070707, men sambon han fattar ju liiite trögt... (gissa om jag var nöjd med att sonen valde att titta ut 080208? )
    Hehehe bra fråga, det undrar jag med.

Vi blev tillsammans 9 januari så vi ville helt enkelt gifta oss den nionde och under våren/sommaren och då var ju 9 maj så självklart för det är den enda lördagen under hela våren/sommaren sen är det ju så coolt att det är min födelsedag & vi förlovade ju oss på min m2bs födelsedag hahahahaha.. Och som du säger så låter 090509 så fint.
  • soon and very soon

vi tyckte att(läs jag) det lät bra med 090509!
    dyra stay ups är mycket bättre tycker jag!

• elsi

em helgen innan var för tidigt och helhen efter för sent! o så när vi var på våran original tänkte bröllopslokal förra året det var såååååååå vackert med allting nästan nästan i fullblom och visste är det snygtt med 090509 :-9

• ElinPierre

Vår tanke först var att gifta oss på våren- men det blir VARMT! För varmt! Så då ville vi ha på våren. Sista helgen i maj är det pingst- uteslutet och möjligen för varmt.
    April känns alldeles för tidigt- all snö kan ju vara kvar då och något vinterbröllop vill vi ju inte ha.

Så då kollade vi på de som återstod och valde ett bara- utan närmare eftertanke... Bara att hålla tummarna för att det inte kommer en massa snö som det gjorde i fjol.. Men skulle det råka att göra det så är väl det inte hela världen heller, men visst skulle det vara härligt med lite vår och majväder!

• elsi

Tindragull, jag ska till first4brides om några veckor!! va kul!

klänningen bli ok, jag har köpt tiaren i min galleri!! 14carat guld Frisören som jag kan se från min lägenhetsfönster ska göra mitt hår!!
    Är max 2500 för mycket för en "drop" bukett och ca 5 corsage?

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2