• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • anja1661
    Villnu skrev 2009-03-10 20:54:59 följande:
    Ja typ samma problem här men vi sa till att vi vill hålla oss till familjen (föräldrar + syskon) Men när vi sa det skulle inte m2b syster å 4 barn inte komma... vet inte om det berodde på det helt men men..
    hmm...trist..

varför ska folk krångla för???
  • Corona

Visst är det konstigt!?! Det heter alltid att "det är ert bröllop och ni bestämmer" men när det kommer till kritan är det otroligt mycket man faktiskt får ta hänsyn till.

Anja1661, jag tycker inte att en helt ny flickvän som ni inte ens har träffat är självklar på bröllopet om ni inte vill det. (Säger jag som själv inte kan säga nej...) För allt ni vet kan det ju vara en tillfällig flirt som är slut före 9/5. Även om man inte kan formulera ett nekande på det sättet

• Villnu

Just nu känns det inte som vi bestämmer men vi ska stå på oss så får vi se va många som kommer...

• Rebellen75

Ville bara önska er lycka till. Vi skulle ha gift oss oxå den 9 maj. Tycke det såg så bra ut, men vi blev tvungna att skjuta på det så nu är jag en september brud i stället.

• anja1661
    Corona skrev 2009-03-10 21:32:51 följande:
    Visst är det konstigt!?! Det heter alltid att "det är ert bröllop och ni bestämmer" men när det kommer till kritan är det otroligt mycket man faktiskt får ta hänsyn till.Anja1661, jag tycker inte att en helt ny flickvän som ni inte ens har träffat är självklar på bröllopet om ni inte vill det. (Säger jag som själv inte kan säga nej...) För allt ni vet kan det ju vara en tillfällig flirt som är slut före 9/5. Även om man inte kan formulera ett nekande på det sättet
    det e så vi oxå känner. eftersom jag känner min kusin utan och innan så vågar jag nästa lova att detta bara e en "övergångsbrud". men det kan ajg ju inte säga till honom då han e sååå kär och allt.
    vem vet...om de gör slut innan så löser det sig ju och om de inte gör slut så får hon väl komma då...
  • Villnu

Tror jag har bestämt en låt vi ska ha i kyrkan, "Så Vill Stjärnorna" den från melodifestivalen. Den är väl fin, va tycker ni?

• Corona

Villnu: Den är jättefin

Måste bara berätta att första gästerna utanför närmaste familjen precis ringde och tackade ja, iiiiiiiiiiihhhh!!! Nu är jag i sjunde himlen igen!

• Villnu

Ja det är nu det börjar kännas verkligt :) å lite nervöst oxå...

• Tindragull

Välkommen hit!
    9:e maj är ju ett toppendatum!

anotherjennie skrev 2009-03-10 20:28:06 följande:
    Hej hej! Vi gifter oss åxå den 9 Maj... Jag som trodde vi var unika med det datumet... haha!
  • Villnu

Idag har jag varit och tittat på ring igen men det går verkligen inte bestämma sig. Men jag har ett tag till på mig att fundera :) På söndag ska vi börja titta lite på vilken tårta vi vill ha ska bli kul!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2