• Tindragull

9 maj 2009 - brudar! del 2

Först nu kom jag ihåg att vi hade en tråd bara vi som ska gifta oss den 9:e maj...
    Gamla tråden vart ju stängd så jag tänkte jag gör en ny!
    Hur går det för er som ska gifta er den 9:e maj? Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2
  • Malmöbrud 2009

hoppas på bra väder såklart,,,förra året kring 9 maj var det KANONVÄDER i Malmö,,, man kan ju inte hoppas på det. Jag är ju alltid förberedd så jag har kommit fram (genom statistik) att 7 av 10 år har det varit ok väder i Malmö...

Tjejer, i lördags hämtade vi ringarna!! De är så fina och jag bara längtar tills den 9 maj, 40 dagar kvar...

• ElinPierre

Du hade också beställt från Millys va?? SPÄNNANDE! Har du beställt från bild eller en modell de hade??
    Till mig sa de att de skulle skicka den i morgon. Jag skulle bli ÖVERLYCKLIG om den kom på fredag- då hinner den med till svärmor i helgen som får se, och premiärprova den på mig!!!

Tindragull skrev 2009-03-30 21:05:04 följande:
    Wohoooo! Våra klänningar skickades idag!!!!! Jiiiipie!!!!!!!Stage 2-6 gjordes klara samma dag!!!
  • Tindragull

Japp! Jag har beställt från Millys till både mig och dottern. Samma klänning för övrigt, men tvärtom i färg.
    Valde en modell de hade, men bytte ut färgen på broderierna.
    Tänk om vi får dem på fredag??? Gissa hur lycklig jag blir då???
    Har du koll på din i trackingen? Där står det ju när de skickar den.
    Jag kommer ju trakassera DHL:s hemsida och hålla koll på min mer än lovligt denna veckan...

Tog du en av Millys egna modeller eller fick du nåt annat uppsytt?
    Köpte du underkjol med?

ElinPierre skrev 2009-03-30 21:23:46 följande:
    Du hade också beställt från Millys va?? SPÄNNANDE! Har du beställt från bild eller en modell de hade??Till mig sa de att de skulle skicka den i morgon. Jag skulle bli ÖVERLYCKLIG om den kom på fredag- då hinner den med till svärmor i helgen som får se, och premiärprova den på mig!!!
  • anja1661

millys skickar inte med dhl....de har bara inte ändrat på hemsidan. jag kommer inte ihåg vad fraktföretaget hette men det var oxå tre bokstäver men alltså inte dhl.
    ert tracking nummer kommer inte funka då det inte körs med dhl.

med det tar bara några dagar fråna tt de skickat den till att du ahr den i handen!!!

lycka till och hoppas ni hör av er när klänningarna kommit så vi får höra hur de blev.
    själv e jag supernöjd med min milly klänning!!!

tjejer....39 dagar kvar...

• ElinPierre

Jag beställde från foto- Maggie sotteros "Irina"- Superläcker!
    Har inte ens fått nån status på att det är skickat

Skulle verkligen döööö om den kommer innan fredag.. *håller en tumme så hårt jag bara kan*
    Jag köpte med en underkjol. bad om en så att det skulle se ut som på bilden Först ville de sy in den, men gillade inte den iden- tänk om det inte skulle se bra ut...
    Då är det lättare att köpa en ny, än att vara tvungen att sprätta loss den osv.. Hehe

Tindragull skrev 2009-03-30 23:28:41 följande:
    Japp! Jag har beställt från Millys till både mig och dottern. Samma klänning för övrigt, men tvärtom i färg.Valde en modell de hade, men bytte ut färgen på broderierna.Tänk om vi får dem på fredag??? Gissa hur lycklig jag blir då???Har du koll på din i trackingen? Där står det ju när de skickar den.Jag kommer ju trakassera DHL:s hemsida och hålla koll på min mer än lovligt denna veckan... Tog du en av Millys egna modeller eller fick du nåt annat uppsytt?Köpte du underkjol med?
  • ElinPierre

Jag hoppas verkligen på bara några dagar, skulle som sagt bli otroligt glad då.. Och tror min svärmor (vi har inte haft världens bästa relation, men försöker båda två och det är mycket bättre nu!) skulle bli superglad om hon fick vara den första som hjälper mig på med den!!

Är verligen nervös för om den blir bra eller inte. Tänk om den inte ser ut som på bilderna de skickat... Tänk om den inte passar... Kontrollfreaket skriker i mig..

anja1661 skrev 2009-03-31 10:38:39 följande:
    millys skickar inte med dhl....de har bara inte ändrat på hemsidan. jag kommer inte ihåg vad fraktföretaget hette men det var oxå tre bokstäver men alltså inte dhl.ert tracking nummer kommer inte funka då det inte körs med dhl.med det tar bara några dagar fråna tt de skickat den till att du ahr den i handen!!!lycka till och hoppas ni hör av er när klänningarna kommit så vi får höra hur de blev.själv e jag supernöjd med min milly klänning!!!tjejer....39 dagar kvar...
  • Tindragull

Jodå, mitt paket är på väg med DHL... Från milly.
    Den hittas på dhl:s sida och dhl:s personal säger att klänningen räknas nå sverige på torsdag.
    Vet också att de anlitat nåt annat fraktbolag förut så jag blev ganska förvånad...

anja1661 skrev 2009-03-31 10:38:39 följande:
    millys skickar inte med dhl....de har bara inte ändrat på hemsidan. jag kommer inte ihåg vad fraktföretaget hette men det var oxå tre bokstäver men alltså inte dhl.ert tracking nummer kommer inte funka då det inte körs med dhl.med det tar bara några dagar fråna tt de skickat den till att du ahr den i handen!!!lycka till och hoppas ni hör av er när klänningarna kommit så vi får höra hur de blev.själv e jag supernöjd med min milly klänning!!!tjejer....39 dagar kvar...
  • ElinPierre

Men hur har du fått tag på trecking numret??
    Vill ju också!!

Tindragull skrev 2009-03-31 14:05:34 följande:
    Jodå, mitt paket är på väg med DHL... Från milly.Den hittas på dhl:s sida och dhl:s personal säger att klänningen räknas nå sverige på torsdag. Vet också att de anlitat nåt annat fraktbolag förut så jag blev ganska förvånad...
  • Tindragull

Det står inne på den sidan där man har kunat följa produktionen på klänningen...

ElinPierre skrev 2009-03-31 14:55:59 följande:
    Men hur har du fått tag på trecking numret??Vill ju också!!
  • ElinPierre
    Kan inte mitt nummer, och sidan i huvudet.. Kan du sidan?
    Då kanske jag kan leta mail efter numret.. Sitter på jobbet..
    Tindragull skrev 2009-03-31 15:01:52 följande:
    Det står inne på den sidan där man har kunat följa produktionen på klänningen...
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2