• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Pralinen Jessica

Tack för tipset om sida 188, nu känner jag ju nästan er!;) Vågar man fråga vad ni har för ålder? Jag blir 37 i år och ingen bebbe ännu... Men ack vad vi längtar!
    lanovia 08 skrev 2009-04-19 17:58:12 följande:

Välkommen Lexmaja. ja de 2veckorna vet vi nog alla här hur jobbiga de är, de barar släpar sig fram.För nya som är förvirrade över vad vi är för konstiga folk här inne så kan jag rekomendera att läsa inlägg 1876 på sidan 188. Där har jag försökt göra en snabb sammanfattning om oss vad gäller bebisskaffarstatus.Många av oss har hängt här länge nu. Hunnit prata om de mesta i vardagen gått igenom plus, MF och besvikelsen när de otrevliga indianerna infinner sig efter de 2veckornas långa längtan. Ja som sagt vi har gått igenom mkt ihop så det kanske inte alltid är så lätt att komma in här då vi är som mest uppe i en diskussion. Men till er nya, välkomna hit och ha tålamod med oss-
  • lanovia 08

Jag är 28, fyller 29 i slutet av året.

Och Betty förresten glömde svara på din fråga. Vi gifte oss i september efer det har haft svårt att lämna BT pga av denna tråd.
    Får man nyfiket fråga varför ni valt Alcudia? har någon anknytning dit eller vill ni helt enkelt gifta er utomlands?

• passionsblomman

Jag är 38 och fick min son vid 30, nu har vi väntat länge nog på ett syskon...

Pralinen Jessica skrev 2009-04-19 18:12:32 följande:

Tack för tipset om sida 188, nu känner jag ju nästan er!;) Vågar man fråga vad ni har för ålder? Jag blir 37 i år och ingen bebbe ännu... Men ack vad vi längtar!lanovia 08 skrev 2009-04-19 17:58:12 följande:
  • Betty Boop augusti2009

Jag är 34år. Bra fråga, jag har också undrat lite (fast imorgon är det nog glömt).

Ha ha, jag fattar inte själv varför det blev Alcudia. Först ville vi gifta oss i Paris men när vi ringde för att boka så var det fullt.
    Vi uteslöt direkt söderhavet, maldiverna mm för att det blir så himla dyrt och för att vi vill ha med dottern (blir jobbigt och tråkigt för henne).
    Så då skulle det bli i Europa och vi ville bara gifta oss en gång. Alltså, slippa gifta sig borgerligt här i Sverige först så då fanns faktiskt inte mycket kvar att välja på.
    Vi hade redan innan tänkt att vi skulle åka till Spanien så ja, då kör vi på.
    Vi åker till Grekland varje sommar, har släkt där, så det känns som hemma för mig. Ville komma ifrån och gifta oss i hemlighet.
    När vi sa till några i familjen att vi ska åka till Alcudia ville de också följa med. Hi hi...de vet inte att det blir ett litet bröllop också.
    Egentligen så är det lilla busan som styrde in det på Alcudia. Vi ville åka på en charter som har massa kul för henne, har inte rest så förut.
    Ha ha, vilken lång förklaring. Nu fick jag det klart för mig själv också. Har undrat hur det kommer sig att jag ska gifta mig på värsta charterön, inte min stil egentligen. Men det blir säkert bra.

• Pralinen Jessica

Filip och Fredrik på tv... Dom var inte lika bra som dom brukar vara...

passionsblomman skrev 2009-04-19 22:40:12 följande:
    Vad gör ni allihop? har ni gått och lagt er? Kollar Van Veeteren kanske?
  • Hvidbrud

Jag är 33 och gifte min på Ninnis födelsedag förra sommaren, med världens finaste man (åh, kan han komma hem NUUU!). Hängde med några härliga damer i -5kg tråden, som jag senare mötte här när jag behövde stöd efter ett mf i höstas. Nu kan man ju inte leva utan er! härligt att dela väntan och glädje med er alla.

Har varit i Skanör i dag på 7års kalas, tänka att lillkillen blivit så stor. Det var så härligt och skönt att vara tillsammans med familjen. Hoppas att flytten gör att vi kan träffas oftare. Lill killen på 4½ hade sagt till sin mamma i förra veckan: Mamma, vet du vem som är min bästa vuxen kompis? Det är *****! Min man!! Så himla gullig! Det första lillkillen frågade när han träffade min man första gången var: Är du Batman? Sen har de varit bundis... Han var 2år då.

• Hvidbrud

Vet ni vad? Inatt sparkade lillmuffin så hårt att jag vaknade! Det var nästan lite läskigt och helt utanförn min kontroll. Dt blev liksom så verkligt att det fins en liten varelse da¨r inne med egen vilja och bara sin helt egna. *hjärtasvämmaröver*
  • Pralinen Jessica

Sov sött alla BT-vänner, vi syns i morgon! *kram*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)