• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

*hjärtat svämmar över här också*

Den där egena viljan kommer du från och med nu att få leva med..
    ..i vått och torrt:..

• Ninnispinnis

Ååååhhh, tjejer! Måste bara börja med att krama Blommis hårt och innerligt.

Blommis, gumman! Hade också önskat att jag hade kunnat sitta bredvid dig i kyrkan och krama dig! Förstår att det känns skit med alla turer, hormoner, fläkningar, pilleri och dessutom besvikelse över sambons engagemang mitt i alltihop... Han verkar ju ha förstått din sida av saken nu iaf, och jag tror det är en himla tur att du är såpass bra på att uttrycka vad du känner och tycker. Nu hoppas jag bara av hela mitt hjärta att den lilla skatten vill bo i den bräckliga, vackra blomman

Lanovia, du får också en stor kram! Håller dock fortfarande tummarna, så länge indianerna håller sig borta

Hvidis, grattis till lägeheten! *dansar och sjunger: hvidis ska bli malmöbo, hvidis ska bli malmöbo* Ser fram emot att sitta på balkongen och lapa sol Hoppas Batman kommer hem snart, och att han inte skickar en ersättare

Välkomna, alla nya!

Är förresten 31 (32 i sommar), gifte mig med min älskling sedan 10 år den 30 augusti förra året. Har blivit kvar här pga de fina tjejer jag har tjattrat med under senaste året, genom bröllopsplanering, kom-i-form-bekymmer och graviditetsönskan

• Ninnispinnis

Blommis, förresten, vad sa hon om äggstockarna? Söta du som tog dig tid att fråga om det mitt i allt!

• lanovia 08

Dessa små barn är så underbara, batman! Vad kul att han är så poppis maken. Är det din syster/brorsson eller? Hängde inte med riktigt tror jag.
    Häftigt att känna sparkar så. Men måste ändå vara konstigt när det händer sådant i ens kropp som man inte alls kan styra över.

Jag är nu på BIM+3. Gud så psykiskt påfredstande detta är. Förlåt att jag klagar hela tiden. Vi bestämde oss ialla fall för att vänta med att testa till imorgon åtminstonde. Ju fler dar indianerna får på sig desto bättre.

Ninnis hur har du haft det ihelgen med bästisen?

• Ninnispinnis

God morgon, Lanovia!

Jag har haft en underbar helg med grillning, shopping, fika, buzz, vin, lite party och en massa prat och skratt

Märker dock att jag inte är 20 längre... *gäspar och går och hämtar en kopp starkt kaffe*

• passionsblomman

*kramar tillbaka med liten rörd tår i ögonvrån*

vad skulle man ta sig till utan er här som är så himla fina!

Jo, jag frågade henna hur hon såg på det där med undersökningen och så.
    Hon sa "vad är det för konstigheter?" och förklarade att vill man kontrollera sina äggstockar och att man har passage, så ska man får göra en äggstocksröntgen. Då sprutar mian in kotrastvätska och kollar det, så ser man om det är fritt fram eller ej.

Jag undrade om man inte som kvinna borde kunna be att få kolla det helt för sin egen skull, alldeles bortsett från hur mkt man försöker få barn precis då eller ej.

JO DET FÅR MAN sa hon.

Sedan tycktehon ju iofs att det är bra att kolla med UL också, men det handlar om att se om där finns sk.follicklar-äggblåsor,
    och det tillsammans med det blodprovet(ni vet där jag sprang i alla ingångarna...) visar ATT man ägglossar, för det är ju ine säkert att man gör.

Hormoner använder man för att styra cykeln så det lättare prickas in ÄL och såatt man får fler om man har väldigt långt emellan annars.

Hon sa vidare att gynekologer i allmänhet är ganska dåliga på att kolla mannen (spermaprov då) oh att man på något vis av gamal vana börjar med kvinnan. (pecis som vi kvinnor oftast lägger detta på oss själva först)
    Det är synd sa hon., för att kolla ett spermaprov vore eg. en rätt självklar början så man vet att där finns simmare, så man inte hormonbehandlar och rotar med oss kvinnor i total onöda.

Sedan undrade jag hur man ska räkna med hur länge man försökt.
    Då sa hon att det är så länge man pratat om att man vill ha barn. Dvs de räknar inte "aktiva giltiga försök" månad för månad
    utan det är sammantaget man räknar. Så de struntar i om våra män pendlar och jobbar natt!

Sammanfattningsvis tyckte hon definitivt att du skulle gå och få en remiss för att göra en äggstocksröntgen, inte minst för att slippa fundera över den saken.

Ninnispinnis skrev 2009-04-20 08:01:26 följande:
    Blommis, förresten, vad sa hon om äggstockarna? Söta du som tog dig tid att fråga om det mitt i allt!
  • Ninnispinnis

Tack, söta, gulliga du för att du orkade fråga och sammanfatta svaret!

Hmmm, kanske ska kolla om jag kan göra en såndäringa kontraströntgen då...

Gyn sa ju att min fyllda slemhinna passade med att mensen var på gång. Men var är den då?!

• Ankan80

God morgon alla sköna brudar!
    Idag är det intervju....*hackar tänder av nervösitet*
    men det tar vi i eftermiddag....

Ni som är gravida eller har varit gravida.
    Har ni känt av att ni varit ömma på nederkanten av revbenen.
    Jag hade så, och nu har det kommit tillbaka igen.
    Känns som att ta på ett blåmärke.
    Är lite störigt. Jag är ju inte gravid längre.

Har ju surfat runt lite o kollat vad det kan vara.
    Finns massor det kan vara, men för att inte stressa upp sig helt har jag bestämt att det är ett muskelfäste och nerv som är irriterat.
    Jag skulle ju eg. verkligen behöva en ryggmassage också. Kan det vara kopplat till det hela??

Skall väl ta o ringa o höra med vårdcentralen, men tänkte höra här först

• Ninnispinnis

Lycka till Ankan! *håller de obligatoriska tummarna och tårna* Hur dags är det?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)