• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Godmorgon.
    Jag sms karln igår att det finns gränser för när man kan lämna nån ensam med saker och att det liggr nära till hands att tro att han
    1. inte bryr sig om mig öht
    2. är universums största jävla kulpeduns.

Han svarade klumpeduns och sedan ringde han och då fick han veta att han levde-igen likosm i går förmiddag. Jag var helt obarmhärtig när jag tänker efter...hehe
    Jag förklarade nogsamt igår att jag behöver honom-hur stark jag än verkar-för att jag har VALT att behöva honom då jag valde honom att dela mitt liv med. Och ingen gång känner man sig ensammare än om man lutar sig åt ett håll där det inte fanns någon.

han släppte alla självförsvar och "jamen du då" och insåg att det här måste han ta fasta på och komma ihåg.

Vi har levt ihop i 10 år och jag tror det gärller att medvetet komma ihåg de där små ömhetsbetygelserna, som inte är så självklara längre som de var i början. Det är väldigtt lätt att bli lite blind i vardagskämpandet.

Vi har haft oerhört pressat ekonomiskt ett bra tag, med trasiga bilar osv, och sambon, ja han likosm sätter fokus på det och jobbar som en glning och är ju då dels borta väldigt mycket och missar saker härhemma och även tid med oss andra i familjen, dessutom blir han ju helsliten och har svårt att orka med något annat än att försöka vila lite mellan passen.

Så jag då i min tur-är istälet arbetslös och sitter här med er på dagarna, och mitt fokus har senaste veckorna legat mycket runt det här såklart.

Men som sagt, hur f*n man kan lämna sin tjej på en klinik och veta att hon ska vara på inseminarium och sedan under dagen inte höra av sig, det är urdåligt. Nu ringde ju JAG direkt efter, men iallafall..

Det är också en man som inte förut har kunnat prata om känslor alls egentligen, som jag lever med. Hans båda syskon är likadana, har jag efter långa samtal med svåger och svägerska insett. Desar familj är fostrade av gammaldags bondefolk som inte pratar så mycket just om de känslosamma sakerna. Vi har kommit väldigt långt under åren, men just detta att han spontant säger något i vissa sammanhang..eller på något sätt visar sin omtanke.. man blir ju så himla ledsen när man redan är lite skör och så.

Vad gäller barnlängtan, så har jag verkligen grävt i honom om det, eftersom jag ALDRIG skulle vilja ha barn med ngn som inte vill. Han vill också, men han är väldigt orolig för vår boendesituation-så det blir liksom att hans bevis att han vill skynda på att det ska bli verklighet, blir att han tar på sig extrajobb så vi ska kunna bygga ut.
    Han sliter för vår skull och barnen vi vill ha. Jag tror nog att det finns fler män som skulle känna igen det här, att man gör allt man kan, men hemma sitter en ilsken tjej som egentligen är ledsen, för att han glömt att krama henne och PRATA lite...
    Jag har också frågat vill du verkligen eller är det "okej då för din skull" och där är ju sanningen att han gärna vill, men helst önskar att vi hade klart med boendet men har fattat att vi inte kan ta det i den ordningen, för biologin hindrar det vid det här laget.

Oj, nu blev det sådär as-långt igen. förlåt!

• ingenjörsbruden

Hej goa brudar!

Jessica...vi är alltid så här knäppa....mer eller mindre!! Men visst, Celeste har en viss poäng med vårfnatt....men vi har nog väldigt mkt vinterfnatt, höstfnatt, vardagsfnatt o sommarfnatt misstänker jag!

Blommis: Skönt att se att fler kan göra maratoninlägg förutom jag! Känns bra att höra att själva fläkandet, burkandet o inseminationen verkade gå bra....men jag blir som Hvidis helt tårögd o hade bara önskat att jag kunnat springa in i kyrkan o krama om dig!!! Förstår verkligen varför du reagerade som du gjorde på din man...hur stark man än verkar så behöver man stötta varandra i sådana här situationer...o eg i hela relationen....men visst vissa personer är inte så meddelsamma med sitt känsloliv osv....men att inte inse att ens partner behöver stöttning i sådana här situationer det är verkligen KLUMPIGT...eller korkat att inte fatta.
    Hur mkt jag än ibland gnäller om min make så är han en baddare på att läsa mig o inse att han MÅSTE följa med på UL vilka möjligheter jag än ger honom att välja att inte göra det (vill ju att han ska följa med av egen vilja) så inser han att följer han inte med så får han ett helvete (thinks he knows me to well ) Men samtidigt så ville han...så det underlättade nog.
    Måste säga att det känns väldigt skönt att ha Betty med sina erfarenheter här som väldigt god stöttning! Tack för att du försöker hänga med i alla våra fnatt!!

Hoppas att herr Blommis har fått sina fiskar varma o att han insett att han kunnat göra MKT mer för sin Blomma.

Lanovia: Åhh va tråkigt med neg *kramar om*.... jaha...då hjälpte det inte med sandterapi o smisk heller.....*hmmmm....ingenjören börjar grubbla*

Hvidis: Fy vilken dröm!! En blond ranglig karlslok??? Den hade jag satt en borsthuvud på o använt som kvast (killen som skaftet)....ser ingen annan nytta med sådana pojkar!! Nä mörkhåriga, håriga o långa o muskulösa...Mmmmm säger jag bara!
    Älska som kaniner.....hahahaha vilken förfining!

Ankis: Låter härligt med en tur i naturen!
    Är din karl sjuk nu?! Är det inte väldigt många makar/sambos i tråden som varit sjuka nu på sistone?

Passar på att stjäla en stund vid datorn....systerdöttrarna sitter framför tv o slappar!
    I morgon ha vi bestämt att vi ska ut på picknick i skogen o ha det riktigt mysigt!

Skickar en STOOOOOOR BAMSEKRAM till er alla!!!

• Pralinen Jessica

Min kropp är oxå ett stort mysterium... Jag var 100% säker på att jag var gravid när vi kom hem från Usa, ALLT tydde på detta! Igen mens på 2 månader, grav.test 1 visade negativt, väntade 1 vecka och gjorde ett nytt - negativt... Bara att kämpa på!!! *hua*
    lanovia 08 skrev 2009-04-18 09:12:24 följande:

Ok är man trött känns det mesta mkt värre, men det är inget som du skall ursäkta det hela med nu. Det låter som du har all anledning att vara förbannad och ledsen. Hade jag varit i sthl hade jag kommit på stört och gett dig en kram.Hoppas din sambo får veta att han lever idag. Verkar inte som han för fem öre förstår vad du går igenom.Det är nästan så jag måste ställa frågan, förlåt men den måste fram. Är det du som vill ha barn och han bara rycker på axlarna och säger ok då? Eller vill NI ha barn?jag vet tidigare att du sagt att det är du som vill mest, men vill han alls eller gör han detta för din skull???Stor kramSjälv testade jag imorse, blev negativt. Är så trött på min förbannade kropp som bara luras hela tiden.
  • passionsblomman

Jag vill bara meddela att jag själv övervunnit lusten att bara ligga i min säng och istället gått min runda och fixat middg och allt sånt.

Min sambo HERR Passionsblomma, han har BÅDE stigit upp tidigare för att hinna till sportaffären och hämta ut mina nya MBT-skor, vilket ledde till att han dessutom kom försent till jobbet, OCH han har ringt hem på em för att höra hur det är med mig förutom att jhan kramade mig typ 18 gpnger i morse.
    Dessutom såg jag ju i hans ögon att han var hur ledsen som helst. Gissa om han skäms ganska mycket...

Förresten pratatde jag igår litemed sköterskan som gjorde själva "seminariet" och sa att jag k'nner att vi inte riktigt hänger med känslomässigt i allt det här och att min sambo tycker det är så himla pinsamt och allt.
    Då sa hon dels att ja, vi försöker ju skynda på här, för de som kommer hit har ofta panik och önskar att allt redan hänt igår, så vi blir lite väl effektiv ibland och kanske inte så nyanserade.
    Dels sa hon: Jamen det är MÄN det här som vi kvinnor ska ha med oss. Det ÄR så de funkar och det finns en anledning att det är vi som bär och föder barnen. Det är så att många klarar inte ensa v att gå med in i rummet för de tycker det är så obehagligt.

Hon har gjort det här i MÅNGA år så hon skakade bara på huvudet.

För att mildra domen över min sambo, kan jag ju tillägga att jag tror han liksom tycker allt är så bra nu, för när jag väntade vår son, fick jag ju en jättedepression och fungerade inte alls emellanåt. Han var med på VARENDA besök hos BM och alla UL och mammaträff, allt allt allt och han skjutsade mig än hit än dit. Jag hade lågt liggande moderkaka och dessutom en del blödningar, så vi kajkade runt en hel del DESSUTOM skulle vi gå till en psykolog och jag hae massor av läkarbesök. Så, jag tror han har slappnat av och tycker allt är så lättsamt nu, när jag kör bil själv, är frisk och stark och glad och så. Så han har nog det där i bakhuvudet och tror att han inte alls behövs på samma vis nu-vilket ju delvis är sant också.

Själv hade jag inte en tanke på attdetta skulle bli så känslomässigt efteråt och kände inte alls att han behövde vara med på själva seminariet heller, men efteråt blev jag asledsen på kvällen ju...Ett sms hade räckt med en puss eller en kram. Det är så lite som behövs och det blir så jättestort när det lilla uteblir ibland.

• anja1661

här e en tjej som längtar efter ett plus men m2b vill inte... hur gör man då??
    vi har två barn med 13månaders mellanrum men jag känner att jag vill ha ett till...jag e liksom inte färdig...
    ska ha mens igår men vi skyddar oss inte och denna månad på dag 10 av 24 så blev det ett "oups", så vem vet??

• ingenjörsbruden

Fru Blommis: Låter som att herr Blommis nog inser att han trampade rejält i klaveret o har lite dåligt samvete.
    Tycker du är superduktig som stretar på med dina stavar! Hoppas att MBT-skorna passar perfekt nu!

Vi kvinnor vänjs ju oftast rätt tidigt vid gynbesök medans männen aldrig behöver langa upp snabeln för inspektion.......det gör nog att tex er behandlig känns väldigt pinsam för mannen.....inte för att kvinnorna är vana att fläka...men det har ju gjorts en o annan gång iallafall...
    Sen är det väl lite så osså att det är lätt att fokusera på vad man SJÄLV känner först.....
    Nåja...skönt att han hämtat dina skor o kramat dig massor!
    Men som du skriver....det hade ju faktiskt kanske räckt med ett sms från honom så hade du kännt att du haft hans stöd!

Anja: Ja du.....det här med barn är ju något som båda ska vara med på.....men blir det ngt så blir det. Ska du inte sätta dig ner o försöka förklara för din man hur du känner o försöka diskutera mer med honom o få fram VARFÖR han inte vill ha 3an....det kanske är så att han tycker ni ska vänta lite mer mellan 2 o 3?
    Lätt att säga men så svårt att få till ibland...men kommunikation är A o O....

Jessica: Att ens cykler är helt upp o ner....DET har vi varit med om här....tyvärr...likaså alla symptomer som får en att tro o hoppas.......ibland känns det som att kroppen spelar oss en himla massa fula jokes.... ...Men men...upp i sadeln igen så kan du rida tillsammans med oss mot nästa BIM!

Idag har jag varit superhungrig....misstänker att mitt fladderbus lagt i växeln för tillväxten nu!!

Nu ska jag hoppa in i duschen o sen gå o nanna!

Nattinatti!

• Pralinen Jessica

Nana sött!!!

ingenjörsbruden skrev 2009-04-18 21:56:16 följande:
    Fru Blommis: Låter som att herr Blommis nog inser att han trampade rejält i klaveret o har lite dåligt samvete. Tycker du är superduktig som stretar på med dina stavar! Hoppas att MBT-skorna passar perfekt nu! Vi kvinnor vänjs ju oftast rätt tidigt vid gynbesök medans männen aldrig behöver langa upp snabeln för inspektion.......det gör nog att tex er behandlig känns väldigt pinsam för mannen.....inte för att kvinnorna är vana att fläka...men det har ju gjorts en o annan gång iallafall... Sen är det väl lite så osså att det är lätt att fokusera på vad man SJÄLV känner först.....Nåja...skönt att han hämtat dina skor o kramat dig massor!Men som du skriver....det hade ju faktiskt kanske räckt med ett sms från honom så hade du kännt att du haft hans stöd! Anja: Ja du.....det här med barn är ju något som båda ska vara med på.....men blir det ngt så blir det. Ska du inte sätta dig ner o försöka förklara för din man hur du känner o försöka diskutera mer med honom o få fram VARFÖR han inte vill ha 3an....det kanske är så att han tycker ni ska vänta lite mer mellan 2 o 3? Lätt att säga men så svårt att få till ibland...men kommunikation är A o O....Jessica: Att ens cykler är helt upp o ner....DET har vi varit med om här....tyvärr...likaså alla symptomer som får en att tro o hoppas.......ibland känns det som att kroppen spelar oss en himla massa fula jokes.... ...Men men...upp i sadeln igen så kan du rida tillsammans med oss mot nästa BIM! Idag har jag varit superhungrig....misstänker att mitt fladderbus lagt i växeln för tillväxten nu!! Nu ska jag hoppa in i duschen o sen gå o nanna!Nattinatti!
  • passionsblomman

Måste bara kasta in några kommentarer här i kvällningen:

*VÄLKOMNA Jessica och Anja!
    jag är inte AALTID lika självupptagen som jag varit ett par dagar nu...lite av prövning för mitt arma hjärta och psyke nu bara...

*la novia: förbannade indianer! *sätter en vitlöksfläta vid din dörr och säger besvärjelser*

*Ninnis: jag frågade sköterskan om dina äggstockar! Men du är ju inte hemma...

*Hividis: GRATTIS til lägenheten!!! OOO vad skönt!

*Ingenjöris:nu växer den så det knakar lilla bus!
    Har h*n haft hicka än? DET känns skumt!

*Ankan:Var i cykeln är du nu?

*Celeste: tack för termen "inseminarium" den käns liiite bättre än inseminering, vilket ger mig ko-vibbar ungefär som de bröstmjölkspumpar som finns som är eldrivna...

• Ankan80

Oj så mycket ni skrivet...bra att verkat reda ut sig blommis!

Min 14 dagar långa BIM startar idag
    Testade igår för skojs skull. Var ju fest så man ville veta
    Det var neg iaf...

tror jag får vänta alla 14 dagarna....

• passionsblomman
    Ankan80 skrev 2009-04-19 09:36:54 följande:
    Oj så mycket ni skrivet...bra att verkat reda ut sig blommis!Min 14 dagar långa BIM startar idag Testade igår för skojs skull. Var ju fest så man ville veta Det var neg iaf...tror jag får vänta alla 14 dagarna....
    Ja då går vi här och väntar båda två då...fast jag har ju ett tiotal dagar till det är någon idé att ens undra.
    Varför ska allt gå så lååångsamt hela tiden?
    Detta eviga räknande och så att gå ner i vikt...det är ju inte direkt såman vaknar från en dag till en annan och det är SKILLNAD, nä litei taget och små små skillnader.
    Jag är helt svullen idag och väger bara ett hekto mindre än förra söndaen enligt vågen.
    Måttbandet tog jag fram också. och trots att jag /(tyvärr) har exakt samma mått som då jag startade det här förra våren på de andra mätställena, så är måtten på magen jättemycket större. Det är ballongvarning.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)