• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Betty Boop augusti2009

Blommis - Ja fy fabelen vad de där dagarna går sakta! Lätt och säga men försök att koncentrera dig på något annat. Jag köpte sån där tavla från lekaffären där man målar i numrerade små fält, färg och allt fäljer med. Ha ha, blev helt beroende av det där så jag satt dag som natt och hade skiiitont i nacken. Men bra terapi det var det.

Sitter här med min frappe och hoppas huvudvärken går över.
    Är ledsen för att lilla bus inte är här. Sa åt min man att lämna henne hos farmor innan han åkte till jobbet för jag kände mig inte så bra.
    Hon är förkyld så jag har dåligt samvete för att hon inte är hos mig.
    För några veckor sen lämnade vi henne över natten till mormor, då skulle vi sitta hemma dricka lite vin, någon god drink och njuta av att vara själva. Få sova ut.
    Jo, det gjorde vi men jag satt även och tittade på bilder på busan och grät. Hmm, vet inte om jag överdriver, men kan inte rå för mina känslor. Buhu hu....

• Betty Boop augusti2009

Alla ni söta tjejer! Efter så här lång tid så slog det mig plötsligt hur det kommer sig att ni håller till här på BT? Ska ni gifta er? Är ni gifta?
    Vi ska gifta oss i Alcudia i augusti. Längtar!

• passionsblomman

Hahahah! 'ser betty måla tusentals tavlor som sitter i hela huset*

Jo, jag går faktiskt inte och är helt fixerad vid detta, även om det väl verkr så.. Jag håller på med mina promenader också och lägger en del energi på att försöka planera vettiga måltider osv. men jag tycker det är lite drygt att ALLA sakeer är sådant som tar tid.
    Jag menar, detta med vikten tex. ALLA vet att långsam takt med motion och bra mat är det långsiktigt säkraste, men varför säljer hetskurerna så bra? Jo:SNABBA resultat. Inte ett litet hekto eller två i veckan som kanske inte ens syns på vågen just den dan man väger sig.
    Man skulle ju önska tt det bara var "simsalabim-borta".
    Likadant med bebis och kliniken, man vill ju veta hur det gick...
    Nu ska jag ut på min runda. Utan MBT-skorna, för det var helt fel, de passar inte så dem får vi åka och byta imorgon.
    Gifta oss...nä, det dröjer nog.
    Jag har för mig att jag hamnade här när jag skulle kolla något rent yrkesmässigt, vad kommer jag inte ihåg. Sedan vet jag inte vad som hände...jag fastnade! Och nu är jag här för tanetrnas och vått och torrt-tjejernas skull mest och lite annat också ibland..

• lanovia 08

Oj här har hänt mycket. Vi har ägnat stor del av helgen åt kantarellsök med hunden. Har varit jätteroligt, men jag är inte mindre trött nu än jag var i början av helgen.

Börjar med att svara på Blommis innan jag läser vidare. Det låter ändå som att sambon vill och bra att du har kolla på vart han står och hur han tänker även om det går emot din egen logik ibland. Hejja er ni kommer fixa detta!!! Självklart skall vi inte döma din samob. han har också sitt jobbiga med det här och går igenom det på sitt sätt. Bra att han ansträngde sig imorse.

Tycker också det är kanon att vi har Betty här, som kan ge perspektiv på det som händer oss från en som redan gått igenom det.

Ja det är skit surt att testet visade negativt för mig igår. Men ännu är inte hoppet ute. Befinner mig nu på BIM+2. Mina billiga test tog slut igår så imorgon eller tisdag skall jag prova med CB digital från apotektet. Får se om jag kanske klarar hålla mig tills på tisdag, då har ju indianerna en extra dag på sig. *kör ner huvudet i sanden igen och viftar på baken*

• passionsblomman

Hahaha! Ja, det har ju svischat till rätt ordentligt här i vår lilla familj med detta, och han har ju inte hängt med er och ältat detta som jag-för jag pratar faktiskt mer om alla de här saker na med er än med honom, så är det bara.
    Nej, inte tror jag ni dömer honom, men när man själv är arg och ledsen så blir det ju lite begränsat det som kommer fram såklart...han är ju inget odjur, men ganska klantig ibland...

Jag skulle också vilja ha en hund som kan leta kantareller! Hur 17 lär du den det när det inte ens finns några kantareller nu?

ÅÅÅ, så det har inte kommit någon indian än??? Då är det ju spännande fortfarande!!
    Nu ska jag tvinga mig att gå min runda, jag har ett moooootstånd i min kropp idag!

• Lexmaja

Hej på er!
    Kul att hitta den här tråden, håller oxå på med bebistillverkning...! Inte gott så bra hittills dock, försökt i ca fyra månader nu. Längtar jättemkt efter bebis igen, har en flicka på sju år sedan tidigare (med annan man alltså). Men nu e man snart 29 och tydligen inte lika superfertil längre... :)

Väntar nu igen, dessa två veckor efter ÄL är så j*vla långa! Eller ja, 1½ vecka kvar e det.... jag HOPPAS verkligen.

Skönt att se att man inte e den enda som håller på med det här
    kära bekymmret!
    Lycka till alla ni som försöker, och GRATTIS till alla med plus!

• Betty Boop augusti2009

Hej alla nya. Välkomna!
    Tjejerna här är galna bara så ni vet. Det går i ett sjuhelsikes tempo med så det finns massa roligt att läsa när man inte varit inne på nån timma.

Fråga på alla om det är något ni undrar.
    Till er som är nya och undrar vad jag pratar om - vi försökte i sex år innan lilla busan (som fyller ett snart) kom. Det lyckades med tredje IVF-försöket. (Nu vill vi ha en till ).

• lanovia 08

Välkommen Lexmaja. ja de 2veckorna vet vi nog alla här hur jobbiga de är, de barar släpar sig fram.

För nya som är förvirrade över vad vi är för konstiga folk här inne så kan jag rekomendera att läsa inlägg 1876 på sidan 188. Där har jag försökt göra en snabb sammanfattning om oss vad gäller bebisskaffarstatus.
    Många av oss har hängt här länge nu. Hunnit prata om de mesta i vardagen gått igenom plus, MF och besvikelsen när de otrevliga indianerna infinner sig efter de 2veckornas långa längtan. Ja som sagt vi har gått igenom mkt ihop så det kanske inte alltid är så lätt att komma in här då vi är som mest uppe i en diskussion. Men till er nya, välkomna hit och ha tålamod med oss-

• lanovia 08

Blommis, egentligen är det bra att det inte finns kantareller just nu. Man lär dem med hjälp av torkade och burkkantareller. Problemet är oftast inte att få hunden att kunna hitta kantareller, då de väl lärt sig hur det luktar och förstått vad vi vill, utan att få dem att markerera när de hittat den och helst inte äta upp svampen. Detta underlättas av att vi själva får placera ut svampen och vet var den finns.

Nej ingen indian ännu... Fortfarande trött som tusan, har precis sovit 1h (men det beror nog främst på att vi varit ute mycket den här helgen), ömma bröst och välidigt svängigt humör. Humöret får jag nog nästan bara av att inte veta varken ut eller in då varken plus eller indianer infinner sig.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)