• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

Har du testat?

Ninnispinnis skrev 2009-04-20 11:44:50 följande:
    Tycker i övrigt att indianerna lika gärna kan komma så att jag kan börja med Pergokuren. Visserligen kan ju min cykel vara allt från 30 till 54 dagar, men gyn sa ju att det såg ut att vara på gång, så det borde ju inte bli nån mastodontcykel den här gången...
  • passionsblomman

*Tar med mig Hvidis tummar och håller dem också nu när sambon ska gå med på en liten ytterligare promenad.*

Simma lugnt!

Hvidbrud skrev 2009-04-20 11:46:29 följande:
    Då får du hålla dem för mig! *skruvaravmigtummarnaochskickardemmedcyberpost*
  • Ninnispinnis

Nej... Jag har inte ens något gravtest hemma! Har bara svindyra ÄL-test som jag köpte när jag hämtade ut Pergotime... Brukar alltid ha ett par test på lager, men eftersom gyn sa som hon gjorde så tänkte jag att det inte behövs den här gången

Hvidbrud skrev 2009-04-20 11:46:53 följande:
    Har du testat?
  • Hvidbrud

*jagvisslarochsägeringentingpekarbaralitediskretåten länksomjagpostadetidigarevisselvissel*

• Ninnispinnis

*ruskar lite på huvudet så att det kommer ännu längre ner i sanden*

• Hvidbrud

"the gestational sack kan be visualized on ultrasound as early as 4½ weeks after your last period" står det i min bibel... svintotanten kan dra åt....

• lanovia 08

Ninnis du kanske borde testa? Läkaren visste ju ingenting så skit i henne. *visslar med i Hvidis melodi*

Hvidis är nog lika bra att du låter bli att hålla tummar och tår ett tag. Som Blommis sa vi vill ju inte att det skall gå illa.

Ja vi har blivit rikttigt duktiga på att skrämma bort indianerna. Tyvärr lite för bra verkar det som, det är ju inte bara indianerna som försvinner utan även simmarna verkar ju skrämmas bort.
    Är så trött på det här så jag blir tokig!!!
    Trött är jag ordagrant, jag klarar mig fram till lunch sedan tar alla energi slut. Vill bara lägga mig och sova 1 h som jag gjorde igår.

*stoppar snabbt ner huvudet och hoppas att ingejöris inte hann se mig*

• Ninnispinnis

VUL:et var på dag 28, så hon tyckte det passade bra med en fylld selmhinna = mens på väg. Nu är det dag 34. Men som sagt, vad f*n vet hon? Men nu skulle ju indianerna komma i tid, och jag skulle ju köra med Pergotime och ÄL-tester för första gången... Suck.

• lanovia 08

svintotanter skall man aldrig lyssna på!!!

Hvidbrud skrev 2009-04-20 12:01:05 följande:
    "the gestational sack kan be visualized on ultrasound as early as 4½ weeks after your last period" står det i min bibel... svintotanten kan dra åt....
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)