• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Hörrö! Häng här några dagar ska du se att du liksom absorberas upp här!

Jag skulle bara kiiika lite nån gång i vintras...och nu titta hur det blev! Nu är det tjejernas fel att jag springer på klinik och att min sambo fick lämna prov i en liten burk och skämmas!

(jo det är det visst det för hade ni inte tjatat hade jag nog inte ringt för att kolla upp det än)

Så, man ska ABSOLUT vara här om man längtar efter bebis och vill ha sällskap!

Lexmaja skrev 2009-04-20 21:01:29 följande:
    Tackar, tackar :)Ni verkar vara ganska tajta här inne...! vill ju inte komma in som en "intruder" och spionera :)Tyckte dock tråden tilltalade mig eftersom vi oxå håller på med bebistillverkning..!Håller tummarna för dig, Lanovia!
  • Lexmaja

Har ni hållt på och försökt länge? *nyfiken*
    Vi är inne på fjärde gången nu, med aktivt "försökande". Har ca en vecka till BIM nu.........suck.

• passionsblomman

Jag för min del har en son som är 8 år nu. Han tog ett helt år att få till och då var jag 29, så han föddes strax efter jag fyllt 30.

Nu har vi väntat läääänge på ett syskon ochjag har bara på de sista månaderna rushat igenom blodprover, spermaprover och ultraljud för att hitta rätt tid för ÄL och allt. Var inne för insemination i fredags-vilket ledde till ett mindre psykbryt under helgen och en NÅGOT självupptagen känslovåg i den här tråden....

Lexmaja skrev 2009-04-20 21:24:40 följande:
    Har ni hållt på och försökt länge? *nyfiken*Vi är inne på fjärde gången nu, med aktivt "försökande". Har ca en vecka till BIM nu.........suck.
  • lanovia 08

Förlåt Blommis var inte meningen att pusha in dig i det.

Vi har gjort vårat 11e försök (tror jag, har tappat bort mig). I maj skall vi få hjälp om det inte är något nu.....

• Celeste97

Lexmaja skrev 2009-04-20 21:01:29 följande:

Tackar, tackar :)Ni verkar vara ganska tajta här inne...! vill ju inte komma in som en "intruder" och spionera :)
    Här är det tajt som i en läderkorsett!
    Men vi har nog alla börjat här som spioner...
  • Celeste97

Lanovia, du verkar så heldeppig! :-/ Vad kan vi göra för att muntra upp dig? Skjuta med pickadoller? Dansa med vargar?

• passionsblomman

Okej då, jag ska överväga saken, nu när jag samlat ihop mina själsförmögenheter efter fredagens prövning!

lanovia 08 skrev 2009-04-20 21:34:51 följande:

Förlåt Blommis var inte meningen att pusha in dig i det. Vi har gjort vårat 11e försök (tror jag, har tappat bort mig). I maj skall vi få hjälp om det inte är något nu.....
  • Ankan80

Hej tokfior!
    Gårdagens intevju tyckte jag gick bra. Jag pratade med VDn och han var supertrevlig. (tror han var gay)
    Hela bilfärden ner satt jag och rabblade egenskaper om mig själv, vad jag kom ifårn osv. Har aldrig varit på någon intervju förr Dock kom inte sådana frågor alls utan bara vad jag kunde och hade gjort.

Han hade några till att intervjua givetvis så vi får se hur det går. Jag tyckte jag gjorde så bra jag kunde. Kan ju inte göra mer

Är också väldigt spännd på lanovias status. Verkar lovande

• lanovia 08

Just nu går det nog inte att göra så mkt för mig, men tack ändå Celeste.
    Denna dag har börjat kasst. Gravtest resultatet behöver jag nog knappast nämna. Därefter skvätte jag tomatsås från makrillburk rakt på min vita skjorta. Tog kort tid sidan kom tårarna.
    F-N jag orkar inte med.
    Alkolister och missbrukare som knappt kan ta hand om sina barn (förlåt om jag trampar någons föräldrar på tårna)blir gravida. KOmpisar som inte planerat det åker på semester, kommer hem och säger oops! Men vi som vill och längtar efter barn, vi kan inte få till det.
    Idag har jag ont i magen, känns som mensvärk och känns som mensen är på gång hela tiden, så förhoppningsvis kommer eländet snart så vi kan försöka på nytt sedan.
    Jag är nog inte på mitt muntraste humör i dag.

• lanovia 08

Oh håller tummarna för dig Ankan hoppas du får jobbet!

Det lovande resultatet skrev jag om samtidigt som du...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)