• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Usch då Lanovia. Skickar en massa kramar.
    Inge vidare när man inte vet och längtar så det gör ont!

• Ninnispinnis

Lanovia, gumman! Jag vet PRECIS hur det känns (till och med med tomatsåsen, dock inte just idag)!

*kramarochkramarochkramarochkramar*

Igår när jag skulle lägga mig var det liiiite rosa på pappret, så då tänkte jag att indianerna kommer på dag 35 den här gången, men nejdå! Ingen uslig indian så lång ögat når! Har inte riktigt bestämt hur jag ska göra med test än, så länge jag inte har något hemma så behöver jag ju inte tänka så mycket

*kryper ner i sanden igen och torkar bort tårar och sand från Lanovias ögon*

• Ninnispinnis

Heja Ankan, hoppas verkligen du får jobbet!

Ingenjören, knasboll!

Hvidis, vilken TOMTE! Borde vara skottpengar på sådant beteende...

Blommis, förlåt att vi har dragit ner dig i fördärvet

• ingenjörsbruden

Yes! Isch been thiere knasboll!!

Celeste du kan vara lugn...jag är lika knasig hemma!
    Dock får jag sällan vara dominatix hemma så länge.....förlorar alltid brottningen med maken! Hhhahahahahah!
    Har en riktig korsett...dock ej i läder!

Hahahah sorry Blommis o herr Blommis!!! Guuuuud så förfärliga vi är här inne!

Lexmaja: Tajta....ja det är vi nog lite... Men ge det ett par dagar så kommer du osså in i det!!

Vi försökte knappt...fick ett pluss efter 3 månader utan skydd....så ja..maken skakade kalsongerna som släktingarna säger...

*kramar lanovia torkar hennes tårar.....smiskar sen ner henne o Ninnis i sanden igen!*
    Lanovia: Sådana dagar är SÅ himla tråkiga....hoppas att du känner dig bättre idag!

Jag var inte så munter själv igår.....

Kom ju hem igår efter 2 nätter hos mina systerdöttrar...trött o sliten men lycklig över att komma hem!
    Ville bara pussa o krama på maken!

Men när maken kom hem så var han på ett synnerligen tradigt humör....så först hade vi en diskussion om färgsättningen på huset vi ska bygga....han blev irriterad på att jag var så bombsäker på brunrött på fönster o dörrar.....o sen när han visade mig ett program där man kan lägga in olika färg på tegel, tak o fönster mm så att vi kunde jämföra vilket som blev bäst på fönster o dörrar....brunrött, antricit grått eller grått...då höll han med mig.....o han hade ju kollat på detta under dagen så varför blev han irriterad på mig???

Nåja....tänkte jag....påbörjade maten o då ringde en av tjejkompisarna så vi satt o snackade i 2 h...härligt!....fick äta samtidigt men är det de närmaste så går det ju bra!
    Sen var maken på ÄNNU värre humör....o sa till mig....sätt dig ner i soffan o var TYST! Ehh jaha...jaja det är mkt på hans jobb o stressigt värre så det är nog jobbigt med en fru som snattrar i 2 h.....jag var forfarande väldigt glad över att vara hemma hos honom igen så jag, glad i hågen, kommenterar ngt på tvn o får världens isande blick....jisses...sorry jag ska vara tyst....o där rann verkligen ALL glädje över att vara hemma av mig.....visst kanske inte den mest optimala dagen att ha 2htelesamtal med en av tjejkompisarna...men hon har sjukt mkt på sitt schema så jag var jätteglad att hon hade tid o ringa!
    Så jag börjar istället hänga upp tvätten o röja i köket så tyst jag kan.....maken går o lägger sig innan jag är klar....så jag tassar in 15 min senare o gråter sen mig till sömns....helt otroligt hur ensam man kan känna sig när man är gravid.....
    Vaknar sen mitt i natten då jag drömt att jag fått missfall....gråter mig igen till sömns......
    Behöver jag skriva att jag sovit asdåligt?

Får ett sms en halvtimme efter att maken åkt med bussen där det står "förlåt för mitt dåliga humör igår. Älskar dig massor! Puss"
    Jag svarar "ingen fara. jag grät mig till sömns o drömde sen att jag fick missfall o grät ännu mer. Har aldrig känt mig så ensam. Vi ses i kväll! Puss!"
    Tycker att han ska veta hur dåligt jag mådde ÄVEN om jag vet att han inte var arg/irriterad på mig. Man måste inse att ens handlingar får konsekvenser för andra....så jag hoppas han har riktigt dåligt samvete idag!

Ursäkta för mitt mastodont inlägg...igen!
    Kände bara att jag behövde ösa ur mig allt....o nu känns det mkt bättre!

• Ninnispinnis

*kramar ingenjören lite här också för säkerhets skull*

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-04-21 09:33:39 följande:
    *kramar ingenjören lite här också för säkerhets skull*
    *mmmmmmm...kramar tillbax*
  • Ankan80

åhhh ingenjöris..vet hur det känns när man är så glad så glad o så blir man sågad längs fotknölarna av en make på dåligt humör...
    *kraaaaaaam*

vet inte exakt när jag får besked. Typ om 2 veckor kanske. Enligt honom var det inte jättebråttom med rekryteringen, vilket får mig att må lite dåligt med tanke på bebisverkstan. Vill ju (om jag nu skulle bli gravid snabbt) inte stå där med mage precis när jag skall börja

så vi får se....fick ytterligare en månad till här så....det får bli som det blir

• Pralinen Jessica

*KRAM*
    lanovia 08 skrev 2009-04-21 08:23:00 följande:

Just nu går det nog inte att göra så mkt för mig, men tack ändå Celeste.Denna dag har börjat kasst. Gravtest resultatet behöver jag nog knappast nämna. Därefter skvätte jag tomatsås från makrillburk rakt på min vita skjorta. Tog kort tid sidan kom tårarna. F-N jag orkar inte med. Alkolister och missbrukare som knappt kan ta hand om sina barn (förlåt om jag trampar någons föräldrar på tårna)blir gravida. KOmpisar som inte planerat det åker på semester, kommer hem och säger oops! Men vi som vill och längtar efter barn, vi kan inte få till det. Idag har jag ont i magen, känns som mensvärk och känns som mensen är på gång hela tiden, så förhoppningsvis kommer eländet snart så vi kan försöka på nytt sedan. Jag är nog inte på mitt muntraste humör i dag.
  • Idefixen

Länge sen jag skrev här nu. Är dock inne å läser varje dag, ni är ju för härliga!

Ninnis: att du klarar av att inte köpa hem ett test och testa, jag förstår inte! Ja skulle nog testat för länge sen!

Jag och sambon har planerat att börja baka bebis efter bröllopet i slutet på maj.
    Vi har en dotter född aug 08.
    Dessutom har jag blivit varslad. Så efter 30 nov är jag arbetslös.
    Är de galet att skaffa ett till barn då?
    Själv tänker jag som så att de ordnar sig. Har ju mycke grejjer från första barnet, så de är ju bara blöjor man behöver första månaderna eg , kanske lite nya kläder oxå.
    Jobb kommer ju ordna sig sen nån gång. Dessutom så vill jag ju har kvar samma sgi och föräldrapenning som jag har nu med 1:a barnet.
    Om jag väntar för länge och de grundas på inkomsten jag haft som arbetslös kommer föräldrapenningen bli så sjukt mycke lägre!
    Nån som hänger med i mitt surr?!

Aja, ville bara skriva av mig lite. Folk kommer nog tycka att vi är tokiga!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)