• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-04-21 09:43:54 följande:
    åhhh ingenjöris..vet hur det känns när man är så glad så glad o så blir man sågad längs fotknölarna av en make på dåligt humör... *kraaaaaaam*vet inte exakt när jag får besked. Typ om 2 veckor kanske. Enligt honom var det inte jättebråttom med rekryteringen, vilket får mig att må lite dåligt med tanke på bebisverkstan. Vill ju (om jag nu skulle bli gravid snabbt) inte stå där med mage precis när jag skall börja så vi får se....fick ytterligare en månad till här så....det får bli som det blir
    De har en underfunderlig förmåga att dra ner alla andras humör....inte för att man själv är världens bästa...men är jag på dåligt humör så brukar jag iallafall försöka att INTE sabba humöret för andra. Är ju iofs sällan på dåligt humör....men ändå....jag går o läser en bok istället...o det brukar vända mitt humör!

2 veckor...ojojoj så mkt spänning....hur ska jag klara detta?!
    Inte så jättebråttom med rektryteringen...tsss...irriterande att höra....nåja...nu när de har träffat dig så bara MÅSTE de ju få bråttom att få dit dig eller hur?!

Lanovia: Hur mår du idag? Hoppas att soffmys o maken kunde få dig på bättre humör! *kraaaaam*
  • lanovia 08

Ingjöris vilken jobbig kväll. Snacka om att få det bra humöret ner slitet och stampat på. Somna ensam gråtandes skall man aldrig behöva göra.

Mitt förra deppiga inlägg var ju idag och tyvärr har humöret inte ändrat sig mycket. Mår rätt pissigt. Maken har inte lyckats få mig på bättre humör. Han säger bara att det är positivit att testet visar neg. ¨Så länge det är neg och indianerna uteblir är det ju hoppfullt enligt honom. För min del orkar jag inte hoppas. BIM+4 och fortfarande neg då kommer det nog så förbli.

TAck alla underbara. Ni är oväderliga.

*kryper nära Ninnis och kramas medan tårarna rinner*

• Hvidbrud

Lanovia: jäkla trixande indianer!! Kan de int bara sköta sitt jobb och göra det de ska, så att du inte behöver stå där med huvudet i sanden. Nä, det är orättvist tycker jag! tycker att det är bra att ni redan har börjat boka tid till att få lite hjälp, det kan ju slita en del på er all denna väntan och förhoppningar som åker hiss. *Jättekraaam*

Ingis: *Kramarlitehärockså* *mummlarnåttommakarsombodevetabättremummelmummel*

Idefixen: Hej! Jag tycker att det låter som en bra idé att kombinera arbetslösheten med mammaledighet! När bebsen blivit lite större har vi förhoppningsvis kommit in i bätter tider och där är plats på arbetsmarkanden igen. Det är klart att du ska köra när din mammapeng är bra!

Ankan: Åååhh! Så spännande lååång väntan bara! *hållertummarna*

Min man kommer hem om 23timmar!! O vad jag längar... Men han är säkert jätte trött och kanske lite gnällig (?) jag är varnad och tänker inte sätta mina förhoppningar för högt. (men oj vad härligt det skulle vara med en sån omgång hall-sex så porttelefonen ramlar ner... )

Strålande solsken ännu en dag, oj vad bortskämda vi varit de senaste veckorna va´? Det ser nästan ut som det snöar där ute, rosa snö an blomstreblad... *andasindjoptochförsökerbrännafastbildenavnykläcktvårpånäthinnan*

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-04-21 10:41:34 följande:

Ingjöris vilken jobbig kväll. Snacka om att få det bra humöret ner slitet och stampat på. Somna ensam gråtandes skall man aldrig behöva göra. Mitt förra deppiga inlägg var ju idag och tyvärr har humöret inte ändrat sig mycket. Mår rätt pissigt. Maken har inte lyckats få mig på bättre humör. Han säger bara att det är positivit att testet visar neg. ¨Så länge det är neg och indianerna uteblir är det ju hoppfullt enligt honom. För min del orkar jag inte hoppas. BIM+4 och fortfarande neg då kommer det nog så förbli. TAck alla underbara. Ni är oväderliga. *kryper nära Ninnis och kramas medan tårarna rinner*
    Åhh sorry stumpan! Blandade ihop makrillsåsstänket med någon kvällsmat som åts igår.....
    Va gulligt av din make att verkligen försöka tänka positivt....även om jag inte riktigt hänger med i hans resongemang....men ändå jättegulligt!
    Du ska se att efter regn så kommer solsken o om det nu inte skulle ha blivit ngt denna gången så får ni snart hjälp.
    Magen är verkligen värd att vänta på o jag tror att ert kämpande så här lång har gjort er mer förberedda för ett barn än vad jag o maken är som inte behövde kämpa.
    Tror att "segern" är ännu sötare när man kämpat så hårt som ni!

*KRAAAAAAAM*
  • ingenjörsbruden

Idefixen: *vi är lite trasiga o knasig men sjunger vår refräng...tralallallaa*
    Tycker att du har ett sunt resonemang...ni vill ju ha en tvåa så om ni inte skaffar nu så kanske ni får/bör vänta ännu längre tills du får bättre föräldrapenning. Nä tuta ni o kör tycker jag!

Hvidis: *kramratillbax...stämmerinimuttretomäktamän* Åhh var härligt med Batmans återkomst!!! Porttelefonsex....*mmmmhmmmmm* Är HAN förvarnad?!

• Hvidbrud

lite varnad är han... men han säger att det bor en zombie i hans byxor, så jag är också förvarnad... (men det kom ju en bh och ett par små trosor med i paketet med bh i går och kanske kan jag låna lite av Ninnis magiska krafter så att jag kan återupväcka den från de döda... (oh, sååå sexig man känner sig i denna magen, nää, det kan man inte säga. Kanske skulle jag bara sätta en ögonbindel på honom och se vart det leder... Kanske större chans då?)

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-21 11:05:02 följande:
    lite varnad är han... men han säger att det bor en zombie i hans byxor, så jag är också förvarnad... (men det kom ju en bh och ett par små trosor med i paketet med bh i går och kanske kan jag låna lite av Ninnis magiska krafter så att jag kan återupväcka den från de döda... (oh, sååå sexig man känner sig i denna magen, nää, det kan man inte säga. Kanske skulle jag bara sätta en ögonbindel på honom och se vart det leder... Kanske större chans då?)
    Låter som att Hvidis har en plan!
    Huuuuuur skulle han kunna motstå sin gravida fru i sexiga underkläder?! Nja nog för att Batman är stark....men SÅ stark är han inte!
  • Ninnispinnis

Hehehe, Hvidis!

Man make kommer också hem imorgon, han har varit borta sedan tisdag morgon (förra tisdagen, alltså). Längtar nog mer efter att bara krypa in i hans trygga famn än porttelefonbrottning just nu, men det ena behöver ju inte utesluta det andra

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)