• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

:-d

Ninnispinnis skrev 2009-04-21 11:47:42 följande:
    Batman vs. Zombie
  • Hvidbrud

Jag också!!

Ninnispinnis skrev 2009-04-21 11:54:46 följande:
    Jag hejar på Batman!
    Först porttelefon sen myyyys... Eller så tar jag honom bara på flygplatsen
  • Ninnispinnis

Haha, så om jag hör ett vrål från Terminal 3 så vet jag vad det är...

• Hvidbrud

Så om vi inte är på BT i morgon så vet ni vad vi gör...

Ninnispinnis skrev 2009-04-21 11:47:16 följande:
    Hehehe, Hvidis! Man make kommer också hem imorgon, han har varit borta sedan tisdag morgon (förra tisdagen, alltså). Längtar nog mer efter att bara krypa in i hans trygga famn än porttelefonbrottning just nu, men det ena behöver ju inte utesluta det andra
  • Ninnispinnis
    Hvidbrud skrev 2009-04-21 12:11:30 följande:
    Så om vi inte är på BT i morgon så vet ni vad vi gör...
  • lanovia 08

Oh ni är så underbara. Förlåt att jag är så ego idag, bara pratar om mig själv.
    Men ni vet när man är riktigt på botten så går det alltid att komma längre ner. Maken har blivit tvungen att åka till Oslo för jobbet. Åker imorgon o kommer hem på fredag. Kvar blir jag med hund som brukar vara med maken halva dagarna på jobbet innan hon lämnas till dagis, svampkurs och massa annat som måste fixas.
    Han hade så dåligt samvete när han ringde vill einte lämna mig med allt, men det är ju inte direkt hans fel.
    Har vi otur måste han åka upp nästa vecka också.

Ingenjöris, jag har berättat för honom om folk som är gravida men det tar ett tag innan hormonerna går upp tillräckligt för att visa ett plus. Det är detta han hakat sig fast vid. Så länge inte indinaerna kommit finns hopp.

Hvidis, ja det är verkligen skönt att vi skall få hjälp snart.

Tack igen alla ni för att ni är så bra.

*gräver ett ännu djupare hål i sanden*

• Ninnispinnis

Lanovia, jag vet (återigen) precis hud det känns! Min make veckopendlar ju, och är borta ca 4 dagar (3 nätter) i veckan. Men förra veckan när jag var hos gyn och kände mig ledsen och ynklig så var han såklart borta i en vecka Det är så trist när man verkligen behöver den andre och han inte är där, men det är ju bara att bita ihop... Å andra sidan är det ju desto mysigare och värdefullare när man väl ses

Du får trösta dig med att du har hunden i alla fall! Jag låter nallen sova på makens sänghalva ibland...

*lovar att hålla dig sällskap i sanden så att du inte känner dig ensam*

Kraaaaam, gumman!

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-04-21 12:13:06 följande:

Oh ni är så underbara. Förlåt att jag är så ego idag, bara pratar om mig själv. Men ni vet när man är riktigt på botten så går det alltid att komma längre ner. Maken har blivit tvungen att åka till Oslo för jobbet. Åker imorgon o kommer hem på fredag. Kvar blir jag med hund som brukar vara med maken halva dagarna på jobbet innan hon lämnas till dagis, svampkurs och massa annat som måste fixas.Han hade så dåligt samvete när han ringde vill einte lämna mig med allt, men det är ju inte direkt hans fel. Har vi otur måste han åka upp nästa vecka också.Ingenjöris, jag har berättat för honom om folk som är gravida men det tar ett tag innan hormonerna går upp tillräckligt för att visa ett plus. Det är detta han hakat sig fast vid. Så länge inte indinaerna kommit finns hopp.Hvidis, ja det är verkligen skönt att vi skall få hjälp snart.Tack igen alla ni för att ni är så bra.*gräver ett ännu djupare hål i sanden*
    Jaja...då förstår jag honom!
    Vi testade ju inte förrän BIM+14dagar o då fick vi jättestarkt plus...så jag har verkligen ingen aning alls hur pass man kan se plusset i början.

*kramar om o försöker trösta lite*
    Har man en deppig dag så SKA o FÅR man ösa av sig här!! Man är inte alls egotrippad!
    *KRAMAR IGEN*
  • Hvidbrud

Vi testade på BIM och det var ett nästan osynligt streck då. Svårt att tro på, så liite vin drack jag på julafton även om det kanske kunde vara så att... 3 dar senare var det betydligt starkare. Men det är ju så olika hur fort kroppen friger det hormonet i större mängder...

Nä ego har du all rätt att vara idag! det är ju därför vi är här!! *kram*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)