• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

Du om du börjar gråta på träningen så är de något som ska ut! Man får vackra ögon av tårar har jag hört...

• Ninnispinnis

*kramar tillbaks under sanden*

Ja, vi kanske ska krypa upp? Ready when you are

Hon sa att jag borde dra ner på intensiteten, snarare än träningsmängden. Hon menade att det kan bli en form av stress i kroppen, som gör att kroppen enbart koncentrerar sig på att jaga föda (?) och inte ägglossar. Men vad vet hon? Idag skiter jag i det, det verkar ju inte göra varken från eller till? *tsss*

• Ninnispinnis

Tack igen för värmande kramar!

*känns redan bättre*

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-04-21 15:53:38 följande:

Blommis hoppar skorna blir bra.
    Inte konstigt att Blommis har ont i benhinnorna när hon inte GÅR i dem utan hoppar!!

Hmmm ja ska kanske låta lanovia o Ninnis komma upp ur sanden nu....hmmmm. Ni har ju skött er rätt bra tycker jag!
    *ger de duktiga flickorna vars en gottepåse o en STOOOOOOR KRAM*
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-21 15:57:23 följande:
    Du om du börjar gråta på träningen så är de något som ska ut! Man får vackra ögon av tårar har jag hört...
    Hahahah utom mina som blir gööööörr-svullna o röda....ser helt hemsk ut! Önskar att jag kunde gråta så vackert som Scarlett i "Borta med vinden" !
  • passionsblomman

På film SVETTAS kvinnor sexigt också. Det är inte på riktigt ingenjöris!

Jag gick nog lite väl mycket nu i de nya skorna. Jävelberg vad ont det gör i vaderna i uppförslut med dem!

Men, det får väl vara en veckas invänjning så ska det nog bli bra.

Ninnis sådär var jag i fredags när jag flydde in i kyrkan. Helt spröd.

Det pissjobbiga med allt detta med våra cykler, är ju att det kan känns exakt likadant precis innan mens som när man väl får sitt plus...

Idefixen, jo läkarna kan ju en del, men de bestämmer inte vad som är viktigast i ditt liv: ett fast jobb eller ett barn...
    Om de inte har rent medicinska skäl att avråda vill säga!

ingenjörsbruden skrev 2009-04-21 16:57:10 följande:
    Hahahah utom mina som blir gööööörr-svullna o röda....ser helt hemsk ut! Önskar att jag kunde gråta så vackert som Scarlett i "Borta med vinden" !
  • lanovia 08

Ninnis, I´m ready!!! *gräver mig upp ur hålet och ställer mig upp och skriker. Här är jag kom o ta mig!! Sedan pasar jag på att ge alla djävligheter en smäll också*

Imorgon kommer inte bli en rolig dag på jobbet. Har varit möte med gruppchefer och personalombud idag. Något kommer hända...

Blommis du kanske skall ta det lite lugnt med promenarandet? Hur många gånger har du gått idag?

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-04-21 17:33:39 följande:

Ninnis, I´m ready!!! *gräver mig upp ur hålet och ställer mig upp och skriker. Här är jag kom o ta mig!! Sedan pasar jag på att ge alla djävligheter en smäll också*Imorgon kommer inte bli en rolig dag på jobbet. Har varit möte med gruppchefer och personalombud idag. Något kommer hända... Blommis du kanske skall ta det lite lugnt med promenarandet? Hur många gånger har du gått idag?
    *ser två sandtroll gräva sig fram...borstar av dem försiktigt*

Hmmm....usch o fy...sånt får jag så ont imagen av! Hoppas

Håller med Lanovia, Blommis...du gumma...musklerna måste få återhämta sig osså mellan träningarna!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-21 17:22:57 följande:
    På film SVETTAS kvinnor sexigt också. Det är inte på riktigt ingenjöris!
    *ser uppriktigt förvånad ut o säger.....nähääääää*

Drar mig lite från att gå hem.....men får nog ta o dra mig hemmåt nu.

Ses i morgon alla goa girls!
  • passionsblomman

Jag VET, jag blev bara lite ivrig och ville gå in dem lite mer...

jag har börjat göra så att jag tar en morgonsväng som är 3 km och liksom vaknar till innan jag går hem och äter frukost. Senare på dagen går jag en rejäl runda till.

Det är dels för att väcka mig och dels för att det blir så dryyygt att gå hela alla segen på en enda promenad.

Nu gick jag ju tre ggr idag och det var bara för de här nya skorna som jag ville prova...

Det värsta och hemslkaste nu, är att jagbbörjat en sopp-utrensnings kur som mamma skickade till mig. Den är det inget fel på än så länge utom ett: man får ju inget KAFFE!!!

Jag som inte blir människa innan mitt kaffe! Helst tre muggar.

Förståååår ni vilken skallebank jag fick nu på eftermiddagen!

*borstar lite sand ur håret på Ninnis och lite från axlarna på Lanovia*
    Välkomna upp!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)