• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Helt rätt Blommis, äta måste man, gör som du märkt bara väldigt stor skillnad med vad man äter.
    Jag är nästan glad, har gått upp 1 kg under påsken. Vilket egentligen suger, men med tanke på hur mkt jag ätit av pizza, godis, kakor och massa godmat hade jag blivit rädd om det inte hade visat sig på vågen nu. Men det gör inget för jag har ändå gått ner massor från början. Satte på mig ett par byxor i morse som jag bara har på vår/sommar. Sist jag hade dem i september så satt de så trångt så de knäppte upp sig själva. Nu sitter jag här skönt på stolen, byxorna knäppta OCH de klämmer inte! *klappar mig själv på axeln*

Ore, man kan ju hoppas. Men hoppet har försvunnit helt från mig. Varför i hela fridens namn skulle det ha tagit sig denna månad?
    Vad gäller barn nr 2 (om vi nu får barn nr1) så har jag alltid sagt att jag vill ha 3 år emellan för det har jag sett som den ultimata åldersskillnaden. Men med tanke på hur lång tid det tar för oss att få till nr 1 så kommer vi nog inte vänta så länge med nr 2.

Hvidis om jag räknar rätt så kommer ju din kompis stora barn vara drygt 2 år så egentligen är det ju inte så himlans tätt. Men visst hon kommer ju få nr 2 medan nr1 är som jobbigast och utforskar ALLT.

Gud vad härligt det var att bara få vara hemma och rå om sig själv och inte alla släktingar igår. Började med att springa på morgonen sedan var vi ute hela dan i trädgården. Och ja Hvidis har ju en klar bild av hur det gick till. Därefter cyklade jag till orkestern, är 1 mil bara en väg. Också träffade jag en kompis från Argentina så jag fick äntligen prata lite spanska igen (månader sedan sist). Var helt slut i kroppen när jag väl gick o la mig.

• lanovia 08

Hehe ja det kan ju bara Ninnis svara på egentligen. Men från min sida sett var det bara ett sett att tala om att cykeln gått paj.

Celeste97 skrev 2009-04-13 16:09:55 följande:
    Jag förstod aldrig det där med att Ninnis trampat för ivrigt så att hennes cykel pajjat?! Trampa ivrigt = vilt sexliv??
  • lanovia 08

Hallåååå?? Vad är detta, tråden där man annars inte har en chans att hinna med... Har inget vaknat ännu?
    Eller skrev jag något fruktansvärt konstigt imorse?? *scrollar tillbaka o läser*

• Celeste97

Hmm, jag läste i nåt annat forum (FL kanske?) om en tjej som blivit gravid igen 2 veckor efter förlossningen. Jag kan säga att det verkligen har förändrat min syn på det här med sexlust efter barnafödande!

Blomkål och pruttar: Enligt min kokbok kan man byta vatten när man kokar baljväxter etc, för då sköljer man ur de pruttframkallande ämnena. Ett litet tips alltså.

Själv har jag gått upp 3 kg på 1½ månad(!) Och jag har påskharepiñata kvar... Anyone?

• Ore

lanovia: Förstår till fullo att man inte riktigt vill hoppas... Men det kan ju faktiskt ta sig vilken månad som helst

Passionsblomman: Du verkar ha ett väldigt sunt tankesätt kring viktnedgången, tycker jag!

Ytterligare en kollega har frågat runt litet om jag är gravid... Och denne kollega, samt ännu en kollega, sa det t.o.m. till mig i morse, och frågade när det var dags? (Apropå att jag frågade om min kontorsgranne blivit pappa än, nu har det gått några dagar över tiden...) När jag tyckte att de spekulerade hävdade de att det syns i ögonen på mig...?

• Ankan80

*vinke vink*

Alla har skrivit så mycket innan så jag orkade inte kommentera

Jag har hittat ett toppenjobb som jag verkligen vill ha. Så jag har filat lite på det
    Faktum är att om jag får det och inte är gravid denna månaden så lägger vi nog det på hyllan några månader.
    Känns så dumt att börja o sen bara hej - hejdå

Har absolut noll symtom, inte ens några ömma bröst, så tror inte jag har haft någon ÄL denna månaden?
    Tar ju 4-6 innan mensen skall komma så vi får väl avvakta o se ..

Känner ni av något, ni som har BIM denna veckan?

• ingenjörsbruden

*görvågenförBlommis* Starkt jobbat!!! Kanon!! Hoppas att dina benhinner överlever!
    Hur gick UL idag?
    Blomkål är så himla gott!!! Mmmmmums! Men visst....lite väl mkt prutt luktar det o kan komma att lukta.....Ska testa att byta vattnet nästa gång!

Hvidis: Får ta o försöka få till en Köpenhamntripp innan ni flyttar!! Bh:arna verkar bra. Jag är så glad för jag har lyckats fylla upp min bröllopsbh (som jag bar med inlägg i på bröllopet) för att få till klyftan.....kan använda den utan inlägg nu!!

Frågade faktiskt maken om han tyckte att det var jobbigt att jag blivit extra pilsk.... Men näää det tyckte han inte....dock tyckte han det var jobbigt att behöva jobba så man var trött på kvällarna o kanske inte har så mkt ork!
    Fick slita extra mkt på honom nu i påsk Svampinfektionen botades ju så en hel del uppdämnda begär skulle tillgodoses!!

Ore: Låter lite märkligt att så många ser det på dig....men visst din mage putar kanske mer pga hur livmodern sitter....eller så bara bråkar de med dig...

*görvågenförLanoviaosså somkananvända fd trånga byxor igen*

Ni är så himla hurtiga o tränar o sliter så mkt så jag får så himla dåligt samvete!!! Får nog ta tag i mitt promenerande igen!!

• ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-04-14 13:07:22 följande:
    lanovia: Förstår till fullo att man inte riktigt vill hoppas... Men det kan ju faktiskt ta sig vilken månad som helst Passionsblomman: Du verkar ha ett väldigt sunt tankesätt kring viktnedgången, tycker jag! Ytterligare en kollega har frågat runt litet om jag är gravid... Och denne kollega, samt ännu en kollega, sa det t.o.m. till mig i morse, och frågade när det var dags? (Apropå att jag frågade om min kontorsgranne blivit pappa än, nu har det gått några dagar över tiden...) När jag tyckte att de spekulerade hävdade de att det syns i ögonen på mig...?
    Det är inte så att du skrivit det i pannan eller så?!

Ankis: Ohh va spännande! Håller redan tummen för att du får det!
    Låter sunt att vänta lite med plussjagandet OM du får jobbet....alltid skönt att få in foten ordentligt på jobbet.
  • Ankan80

Ja, några månader hit eller dit kan ju kvitta...

Jag är lite fånig nu, men jag tror att ödet ville att jag skulle ha detta jobbet så därför blev det ingen bebis denna gången...

• Ninnispinnis

Hej godingar!

Nja, så ivrig vet jag inte om jag har varit, men cykeln pajade i alla fall... Vet faktiskt inte ens om vi har lyckats tajma ÄL alla månader, eftersom min man pendlar. Försöker dessutom ta det lite som det kommer (det går bra för det mesta) så att inte barnagörandet tar över allt samliv...

Hvidis, jag vet allt om att sakna maken! Min är oftast borta tisdag-fredag eller måndag-torsdag, men nu bli han borta i 8 dagar... Jag brukar passa på att njuta av egentid, träning, vänner med mera, men visst känns det tomt när han inte är här! *kramar om*

Nu ska jag äta sen lunch, har haft massor att göra efter påskledigheten.

Förresten Ore, det är nästan färdigt, själva terrassen är på plats, nu saknas bara lite kant runt om samt en trappa. Så snyggt blir det!

*väntar på att hvidis ska komma och lägga sig i solsängen mellan citronträdet och olivträdet*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)