• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Twixiee

Hej Hopp!
    En snutta hopp har ännu en gång hoppat fram i tanken, dock tidigt ännu men den finns där ändå (på både gott och ont)..
    Så jag måste fråga eftersom jag är ny-gammal i mensträsket. Är det 28dagar man räknar från förra mensens första eller sista dag? Jag vet att de där 28dagarna kan vara 27 eller 29, men ni kanske förstår vad jag menar.
    Ni som har ätit Cerazette, när blev er mens regelbunden efter det att ni slutade med dom?

• Betty Boop augusti2009

28 dagar från förra mensens första dag. Kan inte hjälpa dig med det andra.
    Hoppas!

• Twixiee

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-04-14 22:18:50 följande:

28 dagar från förra mensens första dag. Kan inte hjälpa dig med det andra.Hoppas!
    Oki doki.. Från första dagen.. Hm.. *funderar så det knakar* När kan man göra ett grav-test då? Nu på en gång?
    Det har varit lite konstigt för jag brukar ju i regel vara riktigt bitch dagarna (nästan veckan) före mens, men nu har jag varit from som ett lamm Haha
  • Ankan80

Usch då Ninnis. Trist att du inte blev något klokare. Skickar massor av styrkekramar!!!!

• Ninnispinnis

Tack, Ankan!

Jag googlade lite på Pergotime, och det står att man först ska göra en fullständig gynekologisk undersökning för att kontrollera att man inte har blåsbildning på äggstockarna (ovarialcysta). Hon sa ju ingenting alls om hur mina äggstockar såg ut, ska jag anta att hon hade sagt om det fanns blåsor??

Det står också att man ska kontrollera att partnern har normal spermieproduktion. Hon sa ingenting om det överhuvudtaget, bara att man normalt sett inte startar de här undersökningarna förrän efter 2 år, men att vi lika gärna kan göra det nu eftersom min cykel är oregelbunden. Det är ju inte så lönt att jag stoppar i mig Pergotime om nu makens simmare inte simmar som de ska...

• Ankan80

Äsch...hon verkar ju inte vara någon bra doktor. Hade nog ringt till någon annan och frågat!
    Konstigt att man alltid själv får söka upp informationen.

• Ninnispinnis

Dessutom avslutade hon med att säga att hon flyttar sin praktik till Lund nästa år, och att det inte kommer någon ersättare till mottagningen jag var på. Jaha? Hur påverkar det mig?

Nej, nu får jag sluta gnälla! Hoppas på att indianerna kommer snart (något är på gång, det känner jag i tjejmagen). Sen tar jag Pergotime nätsa cykel och försöker göra testerna/undersökningarna på rätt dagar om det passar med jobbet. Inget har ju förändrats egentligen, mer än att jag tydligen inte är gravid den här månaden heller. Tack för att ni lyssnar och stöttar, nu lovar jag att rycka upp mig!

*kramar er för att ni är viktiga*

• Hvidbrud

Hej twixiee! vad spännande att du har lite hopp...

Jag slutade ta Cerazette i Juli i fjor, min mens var ganska oregelbunden när jag åt dem, men jag fick mens 2 veckor efter tror jag (tror det passade med en månad från förra) Sen komm den klockrent var 28 dag. Blev gravid på 3je försöket (mf) och igen efter en mens.
    men regelbundenheten var där direkt.
    Om din mens skulle ha kommit idag, kan du pröva igag, men ju längre du väntar des tydligare blir sträcket.. Första testet kändes lite som om man önskade att se strecket, så var det där . Lycka till!

Twixiee skrev 2009-04-14 22:16:32 följande:
    Hej Hopp! En snutta hopp har ännu en gång hoppat fram i tanken, dock tidigt ännu men den finns där ändå (på både gott och ont)..Så jag måste fråga eftersom jag är ny-gammal i mensträsket. Är det 28dagar man räknar från förra mensens första eller sista dag? Jag vet att de där 28dagarna kan vara 27 eller 29, men ni kanske förstår vad jag menar. Ni som har ätit Cerazette, när blev er mens regelbunden efter det att ni slutade med dom?
  • lanovia 08

Klart vi lyssnar, nästa gång är det någon av oss andras tur att bryta ihop. Tycker att det är dåligt av henne att lämna dig med så mycket frågetecken. Jag skulle ringa tillbaka och prata med någon, eller ringa till någon annan klinik och se om de kan reda ut vad hon egentligen pysslar med.
    Var det en läkare eller BM du var hos? Finns kanske någon annan på samma praktik som är bättre?
    Massa kramar

Betty Boop var skönt att ha dig här som gått igenom allt redan en gång. För oss är det nu bara en månad kvar innan vi skall ta klivet in i ekorrhjulen.
    Passionis förstår vad du menar. För mig känns det helt klart som ett nederlag att behöva be någon om hjälp för att få till ett barn. Samtidigt som jag inte tycker att någon annan som ber om hjälp är sämre. Dubbelmoral.

• Hvidbrud

Godmorgon Ninnis!!
    Vist är det en vacker dag idag! hoppas att du har sovit gott och mår bättre idag.
    Nu drer jag upp det igen men, ju mer jag tänker på din situation igår desto argare blir jag på tantan! Fy! hon har nog jobbat för länge där. Låter som om hon skiter i sitt arbete och det ansvar hon har som läkare! Grrr... Hon gjorde ju inte sitt jobb!
    *pressarsmammanläpparnaochgerhennedontmesswiththepregnantwomansfriendblicken* Fan, glöm allt hon sa. Skulle det vara nått fel på dig så skulle hon ju ha sagt det. *kraaaaaam*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)