• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-15 13:43:42 följande:
    Åh, ingenjören! Vad skönt att höra att allt är som det skall. Visst är det underbart att se den lille krabaten *hjärtar*?Vi får väl spekulera vidare då... när h*n ska vara så hemlig Ankan: låter smart det där med kurser. Funderar starkt på att söka något nästa år, så kan jag plugga och vara mamma samtidigt. Vad har du sökt för kurser? *nyfiken*
    Ja det är ljuvligt!!! Maken tror fortfarande knappt på det hela.....det känns lite overkligt! Sen är jag ju rätt nätt om magen fortfarande så det är inte JÄTTEpåtagligt.
    Blir nog mer påtagligt när han kan känna busets sparkar osv!

Hvidis: Jag är fullt övertygad om att du skulle klara av både barn och kurs samtidigt.....men jag bara har en känsla att man inte ens ska försöka planera in att man ska kunna göra det o det o det där o så fixa där osv.....jag som brukar vara positivt till allt o gärna ta på mig för mkt!
    Samtidigt så behöver man ha något som INTE handlar om barnet o blöjbyten osv...... nåja....jag ska titta på när de bygger vårt hus....undrar om jag kan låta bli att pilla o hjälpa till... hahahahaha
  • Ankan80

Jag söker något som heter GIS (geografiska informationssystem)
    Har läst 10 p av det tidigare, men det var 2001. Minnet sviker Kan vara bra att friska upp det. Bra för att bredda min kompetens. Lättare att få jobb på tex. kommuner som söker det hela tiden.

Kort o gott är det en databas med mängder av uppgifter som är kopplat till en karta.
    Det är roligt, jag lovar

• Ninnispinnis

Har också läst liiiite GIS men det var ett tag sedan... Det ingick i en annan kurs jag läste. Det var faktiskt riktigt kul!

• Ankan80

Ja visst är det!
    Roligt att någon vet vad man menar också...hihi

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-04-15 14:22:47 följande:
    Jag söker något som heter GIS (geografiska informationssystem)Har läst 10 p av det tidigare, men det var 2001. Minnet sviker Kan vara bra att friska upp det. Bra för att bredda min kompetens. Lättare att få jobb på tex. kommuner som söker det hela tiden.Kort o gott är det en databas med mängder av uppgifter som är kopplat till en karta. Det är roligt, jag lovar
    Flummigare kurs har jag inte gått!! Gick 3 p osså 2001....
    Väldigt intressant...o kan användas inom många branscher.....dock så är väl datainsamlandet inte så spännande!!
    Använder man GIS inom din bransch, ankis?!
  • Ankan80

Hihi...ja, det är det kanske

Japp, det gör man!
    Dessa kurserna är som sagt på distans från Lunds Universitet och på engelska ...så man får damma av de kunskaperna också lite

• Ninnispinnis

Låter spännande, Ankis!

Nu ska jag ut och olja in terassen, tjoho!

• Ore

Härligt att UL såg bra ut, Ingenjöris.

Nu ska jag ge mig ut på en liten shoppingrunda, har jag tänkt. Behöver skor (på allvar alltså, kasserade visst ut alla vår/höstskor efter senaste hösten...) och så tänkte jag leta efter en snygg klänning att ha i vårvädret. En som inte är för kort eller för bar upptill (blir så jobbigt att få gubbarna att lyssna på det jag säger då, har jag märkt...). Och helst har plats för en växande mage, då...

Ha det bra allihop!

• ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-04-15 16:32:03 följande:
    Härligt att UL såg bra ut, Ingenjöris. Nu ska jag ge mig ut på en liten shoppingrunda, har jag tänkt. Behöver skor (på allvar alltså, kasserade visst ut alla vår/höstskor efter senaste hösten...) och så tänkte jag leta efter en snygg klänning att ha i vårvädret. En som inte är för kort eller för bar upptill (blir så jobbigt att få gubbarna att lyssna på det jag säger då, har jag märkt...). Och helst har plats för en växande mage, då... Ha det bra allihop!

Lycka till med klänningjagandet!
    Jag hittade en fin på Lindex faktiskt! Lite tungt stretchtyg, skuren under bysten så magen får gott om plats! Dock lite urringad vilket kanske försämrar hörseln på gubbarna....

Så gå in på Lindex fastän de inte har mammakläder längre!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)