• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

Mäh?!

*stoppar tillbaks huvudet i sanden*

• passionsblomman

Hahahha! Här kläms och hålls det för fullt ser jag!
    Herregud, idel omtanke och medkänsla är det. man blir alldeles varm och glad!
    Jag har just TVINGAT min sambo att sätta igång och städa den jävla latmasken, ioch nu lär han väl undra varför inte JAG städar då?

Nä det går ju inte! *håller tummarna allt jag kan*
    Försök dammsuga och sånt med knutna händer ni, det är minsann inte så lätt!

Vet ni, imorgon ska det insimineras!
    Synd att det var fredag annars hade vi kört hela helgen sa hon.

Tur att det var fredag tänkte jag, för det kostar visst 500 spänn per sådan, och jag har ju handlat upp alla pengarna på mina MBT-skor!

Får väl se om det kan lyckas på ett försök, för så mycket egna kan det inte bli i helgen, för sambon jobbar typ hela dygnet ända till sent söndag kväll...

Väninnan? Jo när de väl hade styrt cykeln och fått koll på ÄL, skjutsat igång den med en spruta och sagt åt dem att åka hem och göka klockan si och så dags fyra ggr på ett dygn, då funkade det på allra första! Men vägen till att få ordning på cykeln tog ju ett tag.

• Ninnispinnis

Men vad spännande, Blommis!!!! Jag blir helt uppspelt!

Köra hela helgen, jo jag tackar jag...

*går in till chefen och säger att jag nog inte kan jobba mer idag för jag har så många tummar och tår att hålla*

• Ninnispinnis

Hur dags sker det? Måste ju veta när jag ska ta hålla-tummar-och-tår-paus

• Celeste97

Tillbaka från doktorn!
    Och det var BRA att ni röt åt mig att strunta i att han var en han, för han var förstås väldigt bra och mycket försiktigare än någon annan jag varit hos. Hade jag inte gått hade jag fortfarande oroat mig...
    Jag fick göra ett VUL och ta blodprover för en massa olika hormoner, och svaret från dem får jag nästa vecka. Doktorn trodde att det nog var lite vajsing på dem. Tyvärr sa han också att bilderna tydde på att jag kunde ha PCO. Han var lite otydlig på just detta, så jag räknar det inte som en full diagnos. Vidare sa han att 5% av alla kvinnor har PCO, och att det har både nackdelar (färre ägglossningar) och fördelar (tror att det hade att göra med att man hade fler ägg?).
    Tyvärr Ninnis, så kom vi aldrig in på det här med medicinering för oregelbunden mens, men kanske vet jag mer nästa vecka. Jag tycker det verkar konstigt att du inte fått ta några hormonprover, det borde du nästan kräva! (Då ska man ta blodprov precis i början av indiansommaren.)

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-04-16 12:07:08 följande:
    Mäh?!*stoppar tillbaks huvudet i sanden*
    Hahahaha! Hoppas att du inte har träolja kvar i håret när du nu stoppat huvudet i sanden....

Blommis: Satt länge o funderade på varför din sambo skulle sätta igång o städa latmasken....funderade på om jag missat nåt...hahahahaha.
    Det är fullkomligt omöjligt att städa med knutna händer!!
    *står sidan om blommis o förklarar för hennes sambo att hon ABSOLUT inte kan städa*
    Inseminering...imorgon....jädrans här går det undan!! Ooooooh va roligt!! Eller ja...burkandet är kanske inte din sambos högsta önskan kanske...hhahahhah

Asch kan du inte ta bilen till sambons jobb o ta en herdestund i bilen...hhahhahahah!
  • Ankan80

störtsköna brudar i denna tråden!

jag är tillbaka från shoppingrundan...gick väl rätt bra, fast jag handlade inget...provade den prickiga klänningen! Jättefin...skall fundera en sväng till....den satt jättebra.
    Skall på kusinträff i helgen så då vill man ju vara tjusig
  • passionsblomman

Med våra bilköer hade det ju säkert varit ett tidfördriv, men man hade ju haft en föreställning för alla andra på de dubbelfiliga vägarna förstås....
    ...och sedan är det visst mycket viktigt att inte spilla liten viktg droppe, så han får nog hålla sig stilla och styra det där själv tror jag är säkrast

Hade kunnat gjort hemma sa hon, men det får inte gå längre än 1 och 1/2 timme, så eftersom vi har en bra bit att åka och det är köer och skit på morgonen här, så får han gå upp påavdelningen medan jag går ner för ännu ett UL, sedan kan jag vinka hej hej till honom och skicka honom vidare till arbetet och så är jag kvar.

Han tycker att detta är fruktansvärt pinsmt. Jag har påmint honom om att jag de senaste dagarna fått ligga på rygg och få saker instoppade och att det inte är över än. Han är ju i total ensamhet och ingen stoppar eller pillar något som helst vad honom anbelangar.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)