• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden

Suuuuck!! Jag vill bara HEEEEEEM!
    Men måste sitta här tills maken hämtar mig....han lyckades åka iväg med alla ritningarna i bagaget som jag skulle lämna på jobbet..... Vill hem NU!!!!

Usch sicken dålig arbetsmoral jag har idag....bläääääää

• passionsblomman

u har jag varit iväg och kikat lite på en pytteliten handelsträdgård som ville ha folk i 5-6 veckor nu i vår. han som äger det var inte där, men hans mamma var, och hon frågade om jag var stark. Jag är ur-stark sa jag!
    Jo, det är ju så att ska jag nu förhoppningsvis bli gravid, vore det ju bra om jag under den tiden inte blir utförsäkrad från a-kassan för att alla dagar gått åt. Dessutom så är de en nog inte lika i hasorna när man jobbar lite här och där. Så, att jobba någon månad nu, alldeles inte så långt från där jag bor, kunde ju vara ett bra sätt att ha dagar kvar framöver.

Det kommer iofs att krocka med åka-och-insiminera-dagarna nu i maj i såfall antar jag, men det får man väl lösa på något sätt om jag skulle få det jobbet.

• Celeste97

Ninnispinnis skrev 2009-04-14 19:08:37 följande:

Har också gjort VUL idag... Blev inte ett dugg klokare och märkligt irriterad och nedstämd.
    Usch, jag lider med dig! Om man gör en undersökning vill man ju veta mer än att man har en livmoder, liksom... Och det känns konstigt att hon skrev ut Pergotime bara sådär? Nu har jag ju inte varit med så länge i tråden, men vet du att du inte har ägglossning? Och varför misstänker du ärrbildning på äggledarna (och hur får man det)? För mig var det i alla fall lite skönt att höra att jag inte är den enda kvinnan i världen med snurrig cykel.

Imorrn ska jag också till gyn, men eftersom tant röd inte behagat sluta sedan i påskas så får det bli muntligt förhör istället för undersökning. Jag borde kanske bokat en ny tid senare, men nu behöver jag någon att prata med innan jag blir orolig. Hoppas att läkaren kan säga _något_ utan att titta i muffen.
  • lanovia 08

Oh du store tid, att man kan få bli så här trött. har varit däckad sedan efter lunch. Borde inte skriva här utan spara kraft till sockerkaksbakandet som jag måste göra ikväll. Duschade för att försöka pigga upp mig, brösten har haft trevligare upplevelser. Den här gången laddar brösten tydligen upp rejält inför indianerna.

Ankan låter klokt med jobbsök och kursplaner. GIS har jag hört många som läser, låter som en skum kurs. Jag skall börja läsa engelska konversation om några veckor på kvällstid. Vill bättra upp kunskaperna då mitt jobb kräver att jag kan argumentera på engelska vilket jag itne tycker att jag kan.

Ingenjöris vad spännande att fått se lille Isak (oavsett kön är det ett bra arbetsnamn).

Blommis låter som en bra plan att försöka få jobb oavsett tidslängd. Om inte annat så är det nog skönt för dig att bli lite sysselsatt med annat än att åka till BM för insemination.

• Celeste97

Lanovia, jag avundas dig inte alls. Och så tycker jag att du ska strunta i att baka sockerkaka om du inte vill...

Hur är ni andra, har ni stenkoll på vissa kroppssignaler som talar om för er var ni är i cykeln? Vilka i så fall?

• Ore

Hmm, sockerkakor från bageriet är annars ett alternativ, kanske? Bättre än att tvinga sig att baka???

Hittade tyvärr ingen klänning. Hur ser din Lindexklänning ut, Ingengöris? Färg, mönster? Var inne där men hittade inget jag fastnade för...

Köpte ett par skor, dock! Nu behöver jag bara hitta typ två par till... Ett par med litet lagom hög men stabil klack, som ser litet lagom "business" ut, och ett par mer sportiga skor som man kan gå litet längre sträckor i...

• Ninnispinnis

Celeste, nej jag vet egentligen inte om jag har ÄL, men tycker mig kunna känna av det i "tjejmagen" ibland. Hmmm... Hur ska jag uttrycka det... I ungdomsåren hade jag en åkomma som kan leda till ärrbildning på äggledarna, därav mina funderingar angående det... Lycka till hos gyn imorgon! Hoppas du får något mer vettigt ur det än vad jag fick

Spännande med jobbet, Blommis! Åka-och-inseminera-dagarna ordnar sig säkert, om det visar sig att det krockar.

Ankan, jag gjorde som Pippi när hon tvättar golven

Lanovia, när är BIM egentligen?

Har ont lite överallt efter 4 timmars oljande, nu ska jag ta en dusch och krypa till kojs med min braiga bok

• Ninnispinnis

Celeste förresten, tycker min kropp visar gansla tydliga signaler när något är på gång i cykeln, problemet är bara att signalerna är ganska likvärdiga...

• lanovia 08

Har samma problem som dig Ninnis, samma signaler
    BIM är på fredag.

Ha ha ser dig glida runt på trädäck med borstar på fötterna.

Celeste lycka till hos BM.

Sockerkaka blev det. Alltid godast hemmabakat. Och nu luktar det gått här. Någon som vill ha??

• Celeste97

Jaaa! *kakmonstermin*

Ninnispinnis skrev 2009-04-15 20:53:37 följande:
    Celeste, nej jag vet egentligen inte om jag har ÄL, men tycker mig kunna känna av det i "tjejmagen" ibland.
    Ok, men i så fall tycker jag (som inte är doktor dock) att det verkar konstigt att få utskrivet Pergotime. Pergotime ser till att man får ÄL. Sen finns det en massa andra mediciner för att styra upp menstruationsrubbningar; Primolut-Nor, Gestapuran och Provera t.ex. Dessa påverkar alltså mensen, men inte ÄL, och ska inte tas samtidigt som man försöker bli med barn.
    Jag kanske kan fråga gyn mer om detta imorgon om tillfälle ges.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)