• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

Tack, söta ni!

Lanovia, det var en läkare. Dessutom hade hon svintohår

Hvidis, det ÄR en vacker dag, jag HAR sovit gott Jag inser att jag har så mycket vackert och bra i mitt liv, så det vore synd och skam att deppa ihop över detta. Nu är det nya, friska tag som gäller!

*tar med mig the pregnant woman på alla kommande undersökningar så att de förstår att de inte ska bråka med mig*

• Hvidbrud

jepp! Det är härligt ninnis! Det är ju inget att sressa över. En arbetstrött svintotant... Nä! Du känner din kropp bättre än hon! (påminner mig om min gamla fysiklärare... vi kallade homom för "stenulls-sten" för han hade bara en toffs svinto i pannan kvar...)

• Hvidbrud

Åh, nu är det bara en halvtimme kvar till Ingenjören ska göra UL!!! Iiihh!! undrear om hon kan hålla sig, eller om de tar reda på om det blir en Isak?! (det tror jag!) Så spännande!!!

• Ninnispinnis

Jag tror att hon tar reda på det, och att det är en liten Isak

• Hvidbrud

Hur länge brukar man få vänta på svar, efter man har lämnat in en lägenhetsansökan?? Jag blir gaaalen av att vänta...

• passionsblomman

Ninnis: Ta kontakt med en annan gynekolog!
    Den här verkar få svårt att reparera förtroendet.
    Be att få en sådan där fullständig undersökning med anledning av alla frågetecken den här mänskan satt i huvudet.
    Säger de sedan att de vill hjälpa till att styra upp cykeljäveln redan nu, ja då är väl det bra då,men du ska ju inte behöva oroa dig för problem som kanske inte ens existerar!

Hur länge har ni förresten försökt? jag blandar ihop alla cyklar och försök lite nu märker jag.

• Ninnispinnis

Jag tog ut p-ringen i slutet av augusti. Sen har vi ju inte försökt så väldigt seriöst, inte kört med ÄL-tester eller så, utan låtit det vara (relativt) avslappnat. Maken veckopendlar ju, så jag är inte säker på att vi har prickat in ÄL alla månader heller. Så det är svårt att säga hur många seriösa försök vi har gjort...

Vet inte om jag orkar ringa och tjata på läkaren. Vet inte ens om vi vill dra igång hela apparaten med test av maken och så vidare än... Min oregelbundna cykel har inte riktigt bekymrat mig tidigare (min mamma hade likadant, men var väldigt fertil ändå), men nu undrar jag ju om det är ett problem... Ville egentligen bara veta om jag har ärrbildning på äggledarna. Jag måste väl ändå kontakta dem efter pergotimekuren, då kan jag ju fråga om VUL:et visade nåt konstigt. Hon måste ju ha tittat när hon gjorde undersökningen? Hon sa inget om något fel där, bara att Pergotime kan hjälpa cykeln och ÄL.

Kan tänka mig att testa ÄL-stickor för att försöka pricka in så ofta som möjligt, men i övrigt tror jag inte vi är redo för infertilitetsutredning...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)