• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

*skruvar omedelbart ner förväntningarna för att inte få falska förhoppningar*

• Ankan80

Hihi...jo, men det kan nog stämma.
    Min mamma avslöjar sina yngre medarbetare genom att titta dem i ögonen. De är mer glänsande tror jag. Hormonellt, som allt annat!

Håller tummarna för Lanovia o Ninnis!!!

• Hvidbrud

Det gör du rätt i. Bättre att bli glatt överraskad än grymt besviken...
    Men... det ändrar inte känslan.( Tror att du hade tidig ÄL och träfade rätt med soldaterna... Bara en känsla. Den har ljugit mångar ggr förr!)

• Hvidbrud

håller också så att det gör ont!

Har snackat förlosning i en timme nu med en klient.. skönt att jg har 4,5mån kvar att njuta av graviditeten. aj

• Ninnispinnis

Det vore ju onekligen häftigt om det visar sig att någon annan kunde se (eller känna) det innan jag själv visste om det...

*stoppar tillbaks huvudet i sanden ett tag till*

• passionsblomman

Tjohoooo!

ALLA är ju här! Vad kul!!!

Idag har jag varit på lite nya ingångar på det där sjukhuset och de ville först säga att jag kommit fel dag och att jag kanske kunde vänta?

NEJ! Se här väntas inte och den gubben gick inte lilla damen, hit med mitt ultraljud, för om doktorn har sagt fel dag är det mellan er och doktorn att lösa och doktorn som får ta och tänka ordentligt. INTE JAG som åkt fyra mil för det här.
    *hälarna i marken och vägrar gå hem*

Ser ni, det lönar sig att vara envis med viss artighet.

När man sedan ligger på en brits och får den där staven införd och läkaren pratar och man inte har kläder på underdelen men alla låtsas att det är alldeles normalt,då kan man ju förvisso fråga sig varför man nödvändigt skulle envisas med att få lov att lägga sig där, men ändå...

Jaha, det finns en massa äggblåsor i olika storlekar och en som KANSKE är en bra som är på G, ELLER så är den ett endometriom, som är en liten blodfylld cysta , det är inte farligt men kan vara en anledning till smärtsamma menstruationer. Jaså, ja då vet jag.

Så jag ska dit igen på torsdag och kolla den igen. Är det inte en bra follikel-som de där äggblåsorna heter, så får jag börja med hormoner när indianerna kommer nästa gång. Skulle det vara en ÄL, då ska det burkas och grejas, så det är ju lika bra att ta med sig sambon då för säkerhets skull.

Tur jag köpte ett SL-kort häromdagen, för det verkar bli ett himla åkande framöver!

• Hvidbrud

Det är bra att du är en riktig passionsblomma, blommis! Klart att du skulle ha UL när de säger att du ska få det. (även om det inte är så kul att ligga där och spreta... )

Fy vad skönt att allt är igång nu. Håller tummarna på ÄL, så ni får burka på en gång!

Har precis tagit mig en 20min cat-napp... Vår trött. En klient till, sen ska jag hem och stupa i soffan.

• passionsblomman

Vet ni vad mer då? Jag KÖPTE såna där massajskor idag!
    Men de är kvar i butiken, för han skulle sätta dem i lästmaskinen och töja lite i bakkappan på dem, för jag kan inte ha större tror vi, men de här satt åt lite hårt uppe vid hälsenan, fast var lagom i övrigt.

HOPPAS de blir bra! Idag är smalbenen helt bedrövliga.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)