• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

Ja, 9dagar kvar! han ringde idag. an vaknade redan kl 7 lokal tid och kunde inte sova mer... Jetlag... pratade nästan en timme. Tur att det är så billigt att ringa till USA.

Han undrar om han ska köpa något till mig där ifrån... Hmm.. AJg som älskar pressenter! Men vet inte vad som är smart att köpa där?

Tänkte gå i simhallen och få gång i kroppstackarn... Köpte en bikini i fjor som var förstor i skålen och tänkte att nu var den säkert perfekt! Ha ha ha ha!!! Oj oj! Tänk att man kan se så vulgär ut!! Den kan jag inte visa mig ofentligt i! Så nu har jag bestält en ny på Figleavs.com som förhopningsvis kan hålla hela sommaren, med ett par breda bikinishorts och ordentlig skål... Men fy tusan vad dyrt det är! Men säkert en bra investering, nu när jag tänkt mig ligga i vattenbrynet hela sommaren, när jag inte ligger på Ninnis trädeck i olivträdets skugga vill säga!

Lanova: kan inte låta bli att småfnissa lite åt att du har arbetat hårt och är öm i hela kroppen- särskilt brösten Hur har du burit dig åt med dem i trädgården? *föreställermiglanoviasläpandesgrenarochspadarmedbröstenhmm*

• Celeste97

Jag förstod aldrig det där med att Ninnis trampat för ivrigt så att hennes cykel pajjat?!
    Trampa ivrigt = vilt sexliv??

• Hvidbrud

ja, det luktar prutt när man ätit det också Men gott är det!
    Älskar redd blomkålsoppa... Mmm
    Hur lagar du det?

Celeste97 skrev 2009-04-13 16:12:52 följande:
    Hihi, de där figleaves hade ju snygga mamma-bh:ar. Fast namnen... ..vad sägs om en "sexy nursing bra" från "HotMilk"?www.figleaves.com/uk/product.asp
    Hi hi! "Her desire was dangerus..." Hi hi... sånna roliga fina kommer tyvärr inte i min storlek..
    Undrar hur sexig man känner sig när man ammar?
    Just nu känner jag mig mest som en kloss och kan inte riktigt se det sexiga med en växande mage. Var ju superkåt i början, men det har släpt nu (till makens lättnad!)
  • passionsblomman

Sexig i samma mening som amma? Nä. Inte här iallafall.
    Tro mig, det sista av allt på intresselistan var att någon skulle röra mina tuttar överhuvudtaget utöver amningen.

Jag håller på att ugnsgratinera blomkålen. Med lite fräst bacon, ett par klickar creme fraiche och ost.

Hoppas det inte blir katastrof när jag ska på UL imorgon. man vill ju inte blir ihågkommen som pruttdrottningen...

Soppa, ja det skulle jag nog göra en redning med smör och mjöl, fylla på med grädde oh mjölk salta och peppra och lägga i den förvällda blomkålen tror jag. Jag har aldrig gjort det.

• Hvidbrud
    Pruttdrottningen... Nä blommis, det tror jag inte!

Mmm, det låter gott! (maten alltså!!)

Tror nog att brösten blir bebisens efter födseln... Sen tar det väl lite tid innan man har läkt och så, där nere? Åh, shit, lite läskigt att tänka på. Aj!

Pratade precis med en väninna, som födde i Maj, hon planerade att ble gravid igen redan i oktober. tycker att det låter lite tidigt nog. Eller?

Hur länge skulle ni vänta innan ni fick barn nr 2 om man kunde välja själv?
  • Ore

Passionsblomman: Heja dig som gått ner nästan ett kilo! Och har du inte ändrat kosten så lär det bara vara fett du har gått ner också... Ännu bättre!

Lanovia: Eller så är det icke indianbesök som brösten laddar för...? Håller tummarna!

Hvidis: Låter härligt med en vårpromenad. Själv har jag varit på lekplatsen med syskonbarnen och fått motion

Ninnis: Trädgårdsdäcket klart än???

Andra barnet: Jag har nog gärna 3-4 år mellan mina tänkta två barn... Vill bland annat vara tillbaka på jobbet ett tag emellan, kommer tappa för mycket annars.

Förresten fick jag höra att ytterligare en kollega funderat över om jag är gravid...? Tror inte det är något jag gjort, utan jag tror verkligen att de ser det. Även om det bara är svullnad och litet mer överskottshull än vanligt just nu, som gör att de tror det. Hur som helst så vet jag att de jag talat om det för inte lär säga ett ord om det förrän jag sagt att det är ok...

• passionsblomman
    Ore skrev 2009-04-13 17:17:52 följande:
    Passionsblomman: Heja dig som gått ner nästan ett kilo! Och har du inte ändrat kosten så lär det bara vara fett du har gått ner också... Ännu bättre!
    Ja, det enda jag gjrt är att se till att äta regelbundet och då riktig mat ist för ngra mckor eller så. På tallriken ska det helst vara hälften grönsaker också. Så egentligen äter jag väldigt mycket mer nu än innan jag gick, men vettigare saker.
    Sedan tänker jag i termer av lördagsgodis och att jag väljer mina efterrätter och gobitar med lite omsorg. det är väldigt lätt att äta tre kladdkakebitar ist för en om man har en nybakt hemma och är själv.

Då har jag ist ätit min kaka när vi varit på utflykt på skansen eller som nu i påsk, då tänker jag aldrig bli så tråkig att jag inte tar en bit smulrabarberpaj, men man måste ju inte ta tre skedar och ta två gånger...

Så jag äter mer än någonsin. Det måste jag förresten, för jag orkar inte gå annars.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)