• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud
    Ankan80 skrev 2009-04-09 10:04:24 följande:
    Bättre med en äldre man än en riktig McDreamy
  • Ore

Hej hej! Oj vad ni pratat... Hinner inte hänga med. Har fullt upp med att jobba på dagarna, och på kvällarna däckar jag i soffan, typ. Igår inne i badrummet, dock... Pyret i magen tyckte protesterade mot maten redan innan jag börjat äta (hemmagjord klyftpotatis som är så gott...) Maken tyckte att jag sjåpade mig tills jag låg utslagen på toagolvet. Då var han idel gullighet och fixade nyponsoppa och hjälpte mig till sängen.

Men men, hoppas att det går över snart.

Har också funderat på om det faktiskt syns? För min kollega/systers kille fick frågan om jag är gravid, från en annan kollega... Han tyckte att "det såg så ut på magen"...

Nu är ju jag väldigt överens med min våg, den visar normalt 55 välplacerade kilon, BMI 20, och en så gott som helplatt mage... Men nu har ju jeansen börjat sitta litet tight, och i och med att jag inte tränar så mycket som vanligt så kanske jag ser litet plufsigare ut?

• Hvidbrud

Hormonerna gör så att tarmarna "sväller". Det gör att man kan se lite garvid ut redan i början.

Hoppas att illamåendet går över snart, gumman. Saker man älskade innan är inte alltid lika gott har jag också märkt. (tex kornärtskockor.. )

• Betty Boop augusti2009

Hi hi, måste man anmäla sig själv? Jag vill alltså helt ta bort mitt medlemskap, den förra jag hade. Har inte ens tänkt på att den fanns kvar.
    Är lite lat, frågar er istället för att leta fram det själv.

Hvidbrud - Aaaah!!! Såå roligt att få veta vad det är för ett litet troll i magen. En liten busetjej! Hi hi.
    Jag har också en flicka, det är såå roligt.
    Vi tog inte reda på vad det var när jag var gravid men jag trodde det var en tjej så jag köpte massa tjejkläder (gömde det mesta för m2b, han förstog inte vad jag höll på med ).
    Det spelade mig aldrig någon roll vad för kön det var. När bebben väl kommer ut så blir allt så självklart.

GLAD PÅSK på er alla!!!!!!

Vi ska på ettårskalas på lördag på dan sen träffas hela familjen och äter lamm. Mmmm det är det bästa jag vet.
    Imorgon blir det kanske kolmården. Ska bli så roligt att se lillbusans miner, hon blir tokig när hon ser djur (katter, hundar, änder....finns inte så många andra djur som springer på gatorna).

Vad ska ni göra i påsk?

Celeste97 skrev 2009-04-08 21:53:29 följande:
    Anmäl ditt eget inlägg, så tar moderatorerna bort det efter en tid.
  • Ankan80

Verkar som om många är lediga
    Jag skall snart också sluta.

Glad Påsk på er alla!

• Ninnispinnis

Bra sammanfattning, Lanovia!

Jag ska ge mig ut i solen och powerwalka, inpirerad av Blommis (heja heja)

Ore, jobbigt att må illa, men nu känner du ju av pyret iaf..

Jag är påskledig redan, så himla skönt! Helgen ska jag ägna åt att bygga trädäck med maken, grilla och njuta av livet! Det känns som en bra påsk

• lanovia 08

Tack.

Jag ger mig också av inom en timme. Skall bli skönt med ledighet. Dock känns den alldeles för flängig, ja ni märkte ju av mitt utbrott här om dagen. Vi åker idag till stugan umgås med delar av de mina. Imorgon blir det Oslo, lördag 30 årskalas i denna stad. På söndag tillbaka hem och hem till makens föräldrar (som också varit med upp i Oslo) för att ha påskmiddag. Sedan tänker vi åka hem och vara hemma själva på måndag. Fixa i huset och på kvällen ägna oss åt våra egna hobbysar (fotboll och orkester.

Nästa storhelg finns en viss risk att jag sätter mig i excil hemma i huset. Den som vill mig något får komma dit, jag rör mig inte en mm från tomten.

Glad påsk!

• Ore

Ninnis: Ja, enda fördelen med illamående, jag behöver inte undra om jag inbillat mig pyret...

• passionsblomman

Hejom fejom!
    jag har varit på bio med min son.
    Monster vs Aliens såg vi. Fullt med ungar i hela salongen.

Lunchat ihop har vi också, och så gått hem de 4 km vi har fåårn bussen. Stegräknaren visar totlat 7 km.
    jag är dötrött, så jag får se om det blir någé mer idag. Men annars får det räcka, för det känns i benen att jag tagit ett par rejäla milslånga rundor nu i dagarna.

Imorgon drar vi till svärisarna, men bara över en natt.
    Hoppas på fint väder-nu är det sol här igen! Då kan jag ut och stava lite även hos dem.

Det var en massa jag skulle kommentera, men det har jag redan hunnit glömma...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)