• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • andbeyond

Är spel i den digitala formen han jobbar(leker) med på dagarna.

Jag har faktiskt bättrat mig efter att jag träffat min M2B, han är så lugn så det känns så löjligt att bli sådär tokig. Men jag har också ett himla humör när det är konkurrens inblandat. Surar fortfarande när jag förlorar men kanske bara någon minut till skillnad från timmarna tidigare ;)

Låter som en spännande midsommar det där, jag brukar undvika bollsporter med stora bollar helt och hållet - skadar mig alltid. Basket är värst, då ser jag ut som ett blåbär av alla blåmärken efteråt. Går inte att undvika, det är mitt öde.

• andbeyond

Stackare! Må illa är så hemskt (oavsett anledning).. tror det är svårt att säga vad som är normalt och inte, verkar som att graviditeter är så väldigt olika.
    Håll lite koll så det inte är något magvirus istället bara och drick mycket (säger fröken "inte doktor på en himla massa år men ändå"..).

• Ninnispinnis

Hvidis - (fast för kräkset...)

Jag är också en riktig tävlingsmänniska. Eller har blivit iaf, för när jag var liten och sprang 60 meter så saktade jag in innan mållinjen och inväntade konkurrenten för att hon inte skulle bli ledsen för att hon förlorade... Men nånstans under innebandyåren utvecklades min konkurrensinstinkt ordentligt. Numera så vaknar tävlingmänniskan i mig till och med under cirkelgymspassen, där man har två likadana maskiner på varje station. Måste alltid ha liiite tyngre vikt än personen bredvid, och ro/cykla/stepa liiite fortare... Inte konstigt att jag är helt slut efter träningen

Jag TROR inte att jag är en så väldigt dålig förlorare, men det kanske jag inte är rätt person att avgöra Det beror nog på situationen och personen...

• Ankan80

Usch då ...har läst att illamåendet kan komma tillbaka, så det är nog inte onormalt....hoppas det försvinner igen!

Hvidbrud skrev 2009-04-08 10:39:02 följande:
    Usch.. Har precis kräkts för första ggn i graviditeten... Har mått illa i ett tag men ny kom det upp för första gången... Det är väl inte normalt? Är i v. 20!
  • Hvidbrud

Ja, det hoppas jag också... Det har bara aldrig varit där innan. Inte ens de första veckorna... Blä!
    Kanske är det kombination av förkylning och lägenhetsstress och graviditet?

• Ninnispinnis

Det kan det garanterat vara, Hvidis! Du måste vara rädd om dig!

*bäddar ner dig i soffan och ger dig en svensk pocketbok och en kopp rött te med blåbär*

• Celeste97

Oj, nu har jag insett att det bor en massa skrivglada tjejer i den här tråden! Och morgonpigga är ni också!

Som ni skrev så är väl det vanliga tipset att man bara ska vänta in en normal cykel, men just nu känns det som om min bara blir mer och mer konstig. De åtta månader som gått hittills har sett ut så här:
    3 månader relativt normala cykler, max en veckas förskjutning.
    3 månader med mens varannan vecka!!
    I början av mars en större mens, och nu har jag räknat 38 dagar utan något alls. Och jag är inte gravid.

• ingenjörsbruden

Hvidids: för illamåendet....tror inte det är något farligt....men du ska nog försöka ta det lugnare på jobbet....kanske neka några murares 3 h/pass...
    Men det kan ju vara så att din kropp vill ha ngt annat....jag åt ju yoghurt o musli o mådde kanon på det de första 8 veckorna....sen var det tvärstopp...så nu är det knäckemackor som gäller....*kraskraskras*...tura att man inte ska försöka föra en konversation samtidigt som jag äter frukost!!

TP....UUUUUURRRK!!! Nä men det kan vara ganska roligt....men det hänger nog på vilka man spelar med......svägerskan blir som förbytt när det ska spelas spel o surar osv.....så då är det inte roligt. Sen tar TP alllllldeellleeeess föööööörrr lååååååång tiiiiiiiid! Snabbt ska det gå!!
    Spelade ett sällskapspel där man är två lag som tävlar mot varandra....o så ska man beskriva saker, platser o personer utan att använda vissa ord. Himla roligt! Jag har ju en otrolig förmåga att lida av "orddiarré" vid sådana tillfällen!!

Mina systerdöttrar är 14 o 10 år i sommar! Den äldsta är min guddotter o hon fyller år på samma dag som jag!
    När syrran berättade att hon var gravid så sa jag bara (15år gammal)....låt bli min födelsedag.....men det är rätt ok nu...är inte så mkt för firande av mig själv längre....man blir ju gammal nu!!

• Hvidbrud

Oj oj, det låter lite rörigt. kanske skulle du ochså ha det bra av att få en underredeskontroll på cykelversta´n? Som alternativ terapeut skulle jag ju rekomendera att gå till en bra akupunktör också. De där kineserna vet nått om hur man reparerar cykler!

Oh, tack för omstoppning the och boken, Ninnis. Gosar ner mig lite i kudden. Maken ringde precis och sa att han lyckats förlänga vårt kontrakt här till den 31/8 (BF!!! Tror det freakade mig lite att jag inte vet om jag kan bygga rede någonstans) men vi är på rätt väg i alla fall... Pappa gick i borgen för en lägenhet till oss idag eftersom vi inte är registrerade i sverige (annars kan vi inte bli godkände) Ska skicka in lite papper frn skattemyndigheterna om mitt företag, sen får vi svar... Men det är inte den lägenheten vi helst vill ha... Den vi vill ha tar sån tiiid... Det händer ingenting med dem. Men jag har lagt press på nu i alla fall!

• ingenjörsbruden
    Celeste97 skrev 2009-04-08 11:16:46 följande:
    Oj, nu har jag insett att det bor en massa skrivglada tjejer i den här tråden! Och morgonpigga är ni också! Som ni skrev så är väl det vanliga tipset att man bara ska vänta in en normal cykel, men just nu känns det som om min bara blir mer och mer konstig. De åtta månader som gått hittills har sett ut så här:3 månader relativt normala cykler, max en veckas förskjutning.3 månader med mens varannan vecka!!I början av mars en större mens, och nu har jag räknat 38 dagar utan något alls. Och jag är inte gravid.
    Hahahah...pigga vet jag inte... Men jag är på jobbet iallafall!

Hmmmm....ring BM eller privat gynläkare. Jag hade osså skumma cykler för ett par år sen....fick sen diagnosen PCO-S när jag gick till en privat gynläkare. Kändes skönt att ha kollat upp det o veta varför min kropp betedde sig så!

Hvidis: Nä ingen siesta efter jobbet.....är oftast sjukt pigg när jag kommer hem o på kvällen....o överlycklig när maken kommer hem....går om kring med ett fånigt leende hela tiden o tittar så kärleksfullt på honom hela tiden så han lämnar snart in mig på psyket!!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)