• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Ingenöjris, du menar väl inte att jag skall behöva vänta 6 mån till. Skona mig och mitt psyke nu.

Ungefär som förra månader vid denna tid, säger jag. Hoppas hoppas att jag är gravid, behöver något som kan förklara mitt humör. Fast denna gång är jag inte grinig som jag brukar. Snarare känslig. Har redan beskyllt maken för att inte älska coh vara trött på mig ett x antal gånger. Vart kommer dessa idéer ifrån?

Celeste97 välkommen hit.

• lanovia 08

Celeste som Hvidis säger, tid brukar kunna fixa till det. men om det har gått snart ett år sedan du slutade och cykeln inte rättat till sig (om frågan gällde dig själv alltså? ) så kanske det kan vara en idé att höra av sig till BM. Finns ju hormoner o äta som fixar till cykeln.

• ingenjörsbruden

*vinkartill Celeste*
    Välkommen hit!

Har tyvärr inget mer att tillägga till hur man får stabilisering på menscykeln....

Lanovia: Nää inte ska du behöva vänta ett halvår till....menar bara att sanndrömmar kanske inte alltid infaller när de stämmer...men jag håller tummen för dig ändå!
    Känsligheten kan vara ett tecken.....*kramartummensuperduperhårt*

Blommis: Hade ni det gött på Skansen? Vi tänkte att du skulle ha något att läsa när du kom tillbaka så vi jobbade på flitigt med inlägg under dagen!

• Ninnispinnis
    ingenjörsbruden skrev 2009-04-07 19:14:02 följande:
    Dock har jag fått svampinf.....suck! Jaja....veryfunnygummibanny...NOT! Extra irriterande när man är så pilsk...
  • Ninnispinnis

Lanovia, när är BIM? Vi cyklar väl ganska jämsides (om inte min cykel har fått punka och cyklat vilse igen...)?

• Ankan80

Jag hankar nog på Ninnis o Lanovia med BIM tror jag.
    Har BIM den 19 april (men det är bara om kroppen är med på banan direkt )

• lanovia 08

Hvidis förresten, trevlig dröm.

BIM är (om jag räknar från förra gångens förtrupper) nästa fredag dvs 17e. Så Ankan vi ligger nära varandra och Ninnis har också för mig att vi har varit jämna i cyklerna tills du började cykla vilse...

Ingenjöris man kan ju hoppas ialla fall. Tyvärr är jag rädd för att min känslighet beror på allt jobbigt som varit runt oss det sista. Men vi får la se...

Passionis, du var jag inte helt på vilovägar ialla fall.

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-04-08 08:30:37 följande:
    Lanovia, när är BIM? Vi cyklar väl ganska jämsides (om inte min cykel har fått punka och cyklat vilse igen...)?
    Det är bra ni samkör era cykler....så slipper jag vara så förvirrad hela tiden!

Ninnis: ja du förstod mitt dilemma med svampinf!

Åhhh jag är såååå sjukt trött....har svårt att komma till ro på kvällen...brukar somna direkt.....o vaknar flera gånger under natten....somnar mer ordentligt efter 3-4 på natten....skulle lätt kunna lägga pannan på tangentbordet o somna direkt.

Har printat ut en av UL-bilderna o satt upp på väggen på jobbet!
    Har fortfarande inte bestämt oss om vi vill veta kön eller ej....velar väl ända in i det sista!
  • ingenjörsbruden

Då blir det till att hålla tummen nästa helg!
    Ska få mina systerdöttrar till att hålla de osså!

Är barnvakt hela nästa helg....hämtar småbruttorna på lördag fm o lämnar tillbaka dem på måndag morgon.
    De är så stora så de vill bara ha tillgång till dator så är de nöjda.....förr skulle man läsa saga o spela spel(URK) o mysa med dem....nu noterar de knappt att man är där!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)